Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen jääkiekko-otteluissa

Hienoa että turvallisuuspäällikkö on tehnyt työnsä ja kertonut, että asiaa tutkitaan. Sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa, että seura tulisi kunnolla asian kanssa ulos ja tuomitsisi teot.

Linkkaamasi video on ihan kiva myös, mutta silti jää aika vaisuksi molempien seurojen toimet asian suhteen. Surullista.

2 tykkäystä

Kyllä joitain piristää myös esimerkiksi spraymaalaukset (varsinkin hyvin tehdyt) vaikka harmaan kerrostalon seinässä. Se ei silti tarkoita sitä, että kyseessä ei olisi sotkemista.

7 tykkäystä

Siinä mielessä olet oikeassa, että tämä teidän leirin tarra-case on jo sen luokan masinointi ympäri kylää, että roskaamisen sijaan on tosiaan kyse ennemminkin kannattajien tuottamasta omasta mielestään hienosta “markkinoinnista ja seuran näkyvyydestä”, jonka hesselit aloittivat uutta nousua valmisteltaessa jo jokunen vuosi sitten. Tyylikkyydestä voidaan olla montaa mieltä.

1 tykkäys

Kiva nähdä niitä baarien ja yleisten tilojen vessassa jossain katonrajassa, katossa, paperitelineessä etc. Kyllä se vain sotkemista on eikä siitä miksikään muutu. Toki joissakin baareissa on ihan tapana et vessan seinät ovat täynnä tarroja, tällöin se on ok.

3 tykkäystä

Niin ja esim Turun Gatoradecenterin mainostelineissä.

Samanlailla se roskis tai pylväs on jonkun omaisuutta. Pysty ymmärtämään tuota idiotismia, kuinka julkista omaisuutta saisi turmella. Eli tuo auto tänne vaan, voin sen lyödä täyteen Tappara tarroja. Säkin omistaisit sen jälkeen jotain hienoa edes!

7 tykkäystä

Plus että nämä idiootit liimaa niitä liikennemerkkeihin, lipputankoihin ja mm. aiemmin mainitsemaani yliopiston isoon opastauluun, johon on/oli liimattuna se tietty tarra jossa aiheena on: Simpsonit, sukurutsa, Tappara ja Tampere United.

2 tykkäystä

Mä tuon eriävää mielipidettä tähän tarradebattiin.

Mun mielestä tarrat tuovat mukavasti lisäväriä ja elämää kaupunkiin kunhan pidetään mukana tietyt “pelisäännöt”. Tarroja voi mun puolesta paukuttaa rauhassa esim. valotolppiin ja roskiksiin. Se ei haittaa yhtään niiden käyttöä vaikka kyljessä olisi pari tarraa.
Mieluummin mä katon kaupungilla värikästä pönttöä kuin harmaata möykkyä ilman minkäänlaista tarinaa.

Ikkunoihin, autoihin, polkupyöriin ja vastaaviin liimailu onkin sitten ihan spedeilyä. Sama pätee myös siihen, jos spämmitään samaa tarraa jokaseen kadun tolppaan ja roskikseen. Muutama siellä täällä pitää homman vielä raikkaana. Toki asiaan vaikuttaa myös tarrojen sisältö, sukurutsaustarrat ovat nyt väsyneitä aina.

Graffitit menevät myös samaan sarjaan papereissani. Oikein tehtyinä ja sijoittetuina ne piristävät kaupungin ilmettä.

14 tykkäystä

Mulle on ihan yks ja sama onko jossain roskiksessa tarroja mutta huolestuttavaa tässä näyttää olevan se, että osa täällä ajattelee, että vain sillä omalla näkemyksellä on merkitystä. Täällä kumminkin elää aika paljon enemmänkin väkeä ja se 60v Irma kavereineen ei välttämättä arvosta tota ”taiteen muotoa”. Muiden ihmisten huomioiminen noin niin kuin ylipäätänsä on painumassa unholaan ja minä minä me asenne kukoistaa.

5 tykkäystä

Erittäin hyvin sanottu

9 tykkäystä

“Joukkotappeluun osallistujille elinikäinen porttikielto halleihin. Menkää kotiin kasvamaan, pennut.”

Täyttä typeryyttä koko homma oli. En millään tavalla puolustele, mut aika kovaa tekstiä omasta mielestä.

6 tykkäystä

Varsinkin, kun tappelijat juoksivat karkuun poliisin tultua paikalle…

Tuo jalkapallosta tuttu väkivalta- ja viha-ilmiö pitäisi kitkeä nyt heti pois jääkiekosta. Se on jo pesiytynyt muutamaan kannattajaporukkaan ja ihannoidaan Ultras-kulttuuria. Epämiellyttävä kehitystrendi… Tunnelmaa saadaan halleihin, mutta millä hinnalla?

3 tykkäystä

Mää en ymmärrä yhtään sitä, että liimaillaan tarroja julkisille paikoille kysymättä keneltäkään minkäänlaista lupaa. En myöskään ymmärrä minkään tuotemerkin piraattikäyttöä, että itte teetetään halvalla esim. Ilves-tarroja ja sitte niitä lätkitään sinne tänne. Erikoista ajattelua, että kun ne piristää mua, ni on ihan ok liimailla sinne tänne. Onneks Jalon Risto on samaa mieltä ku mää:

Edit. tää juttu oli itseasiassa parempi ja kuvista näkee hyvin, kuinka “piristäviä” ne tarrat on katukuvassa:

9 tykkäystä

Omasta mielestä tarrat ovat kivoja katukuvassa. Varsinkin kun kulkee vaikka Helsingissä olympiastadionin ympäristössä, on hieno nähdä monien eri joukkueiden tarroja.

Löytyy suomalaisia seuroja, jääkiekosta jalkapalloon ja myös ulkomaalaisten seurojen tarroja :+1: mukava katsella mitä eri joukkueita on käynyt ja millaisia tarroja on tehty!

9 tykkäystä

Kävin just repimässä Tapparatarran irti auton takalasista sekä kotioven ovisilmän ympäriltä :grin: :wink:

2 tykkäystä

Oliko joku liimannut tarran sun autoon?

Veikkaan, että meinaa ite liimanneensa omaan autoonsa ja oveensa tarroja. :grin:

2 tykkäystä

Itse en pidä yhtään noista tarroista. Ei näytä katukuvassa yhtään hienolta. Meillä olisi iso laatikollinen tyttöjen tarroja jäljellä;barbie-tarroja,eläin- tarroja,joulu-tarroja ja paljon muita ja kiiltokuvista tekee myös nopeasti tarroja. No tiedämpä mitä teen vapaapäivänä ja katukuva kaunistuu!!! :smile:

6 tykkäystä

Laitetaas äänestys käyntiin!

• Tarrat ovat turhia
  • Tarrat ovat jees
  • Aivan sama

0 voters

Tohon voisi laittaa vielä, että tiettyihin niille sallituihin paikkoihin sopii

12 tykkäystä