Kärppien Jani Hakanpään taklaus HIFK:n Juha-Pekka Haatajaan 9.4.2018

Jos tästä ei tule 5+ peliä , niin Liigan on kyllä turha ihmetellä miksei päähän kohdistuvia taklauksia olla saatu kitkettyä.

Ei se välttämättä mitään selitystä ole, kun Ruudun kuva on varsin epäselvä. Mielestäni typerää HIFK:lta alkaa itkemään tuosta tapauksesta, kun Haataja ei loukkaantunut. Mahdollinen tuomarivirhe on, että ei lyönyt kakkosen kaveriksi kymppiä.

Jatkoajan tietojen mukaan Savolaisella oli käytettävissään tilannetta katosta suoraan alaspäin kuvannut kamerakulma, jota ei käytetä televisiolähetyksissä. Kattokameran kuvan perusteella hän katsoi Hakanpään taklauksen kohdistuneen Haatajan rintakehään, ei päähän. Siksi tapaus ei lähtenyt otteluvalvojalta kurinpitoon.

Haataja ei loukkaantunut tilanteessa.

1 tykkäys

Missä näin sanotaan? En löytänyt Liigan sivulta, Facebookista enkä twitteristä tuntia tuoreempia viestejä ja niissä ei kyllä sanottu mitään.

Höpö höpö. Ainoa joka on naurettavaa on se että tätä ei viety kurinpidolle heti. Tämän kun olisi tehnyt IFK niin voi sitä huutoa ja möykkää jokaisella foorumilla ja iltapäivälehtien palstoilla. Jos tästä ei pelikieltoa tule, niin double standards sanon minä!

Lähde mukaan. Tavalla taikka toisella. Vasta pari tuntia takaperin Twitterissä ilmoitettiin, että on edennyt kurinpidon käsittelyyn.

Älä nyt uhriudu, oot liian fiksu siihen. HIFK tekee sen ihan itse, lause " tilanteessa oli vakavan loukkaantumisen vaara" on käytännössä suora lainaus tapauksesta Tyrväinen vs. Vesalainen. Halutaan verrata tilanteita joita ei voi verrata. Kohta kysytään miksi nyt sai katsoa kattokamerasta?
Jos kurinpitodelegaatio katsoo että osui päähän, niin selvä juttu. Jos katsoo että osui rintakehään ensin, eikä aihetta jatkotoimenpiteisiin, niin pitäisi olla yhtälailla selvää.

Eteenpäin siinäkin leirissä.

3 tykkäystä

En vertaa tätä case Vesalaiseen vaan linjaan mikä Liigalla on ollut, ja odotan siis sitä nytkin Liigan noudattavan. Mikäli katsovat että kupoliin osui, niin kolme peliä kiitos.

1 tykkäys

Kai tämä kattokamerakuva on ollut myös HIFK:n käytössä ennen vaadetta?

1 tykkäys

Hakanpää rynnii kiekolle ja Haataja on siinä välissä. Haataja ei ota taklausta vastaan kropalla. Haataja on kiekoton. Tuollainen ”olan kohautus” on hyvin normaali temppu kiekkopelissä, mutta pituuseroista ja asennoista johtuen se osuu nyt sitten ainakin jossain määrin kupoliin.

Ei tämä mikään teurastus ole. Varomattomuutta/huolimattomuutta. Haataja operoi molarin kaarella, joten jos Hakanpää olisi laittanut tämän poikkarilla pinoon, niin tuskin olisi pilli soinut silloinkaan.

Ei kai, eikös se Haapalan haamumaalin maalikamerakuvan vuotanut joku Suban, joka oli otteluvalvoja? Luulisin, että tässä tapauksessa on katsottu maalikamerakuvaa, kun pelaajat on maalivahdin alueella.

2 tykkäystä

Pitääkö Haatajan siis oikeasti odottaa metri maalin edessä että nyt kolisee päähän?? Minun mielestäni osuu päähän, ja ensikontakti on suoraan päähän, ainakin noiden Ruudun kuvien perusteella. Siksi siis haluan että Liigalla pitää pokka ja rangaistusasteikkoa käytetään samalla tavalla kuin aiemmin tällä kaudella.

Ei pidä odottaa pääosumaa, mutta pitää olla valmiina kontaktiin. Olkapää Hakanpään suuntaan ja pää olisi turvassa. Varsinkin playoff-säännöillä maalinedusta on aika villi länsi - esimerkiksi Fraser sai pätkiä Tapparan pelaajia poikkarilla ihan vapaasti ilman että pilli soi.

En siis syyllistä Haatajaa tässä, vaan alleviivaan tilanteen olevan aika normaali pelitilanne.

Mutta pääkontaktihan tuossa on ja eikös Liiga ole sen määritellyt merkittäväksi tekijäksi, olosuhteista riippumatta.

4 tykkäystä

Lähes 10 sivua vinkunaa tapauksesta jatkoajassa. Ikäänkuin se että kohteena IFK:n pelaaja tekisi tapauksesta erityisen merkityksellisen tai muuten erikoisen. Snadilaisuutta tyypillisimmillään.

Minä ymmärrän miksi IFK:n väki tästä nosti metelin. Siinä missä me on trapattu suomalainen jääkiekko pilalle on IFK samaan aikaan vain yrittänyt tappaa väkeä taklaamalla. Molemmissa tarinoissa on se totuus siellä jossain, mutta ei Tappara pelkästään puolusta, tai IFK hae vain tappavia taklauksia.

Toivotaan, että tuomio menee oikein. Päähän se näyttää osuvan, mutta jätetään nyt vielä avoimeksi, jos se yläkamera näyttääkin muuta.

2 tykkäystä

On sitä pelikieltoa tullut köykäisemmilläkin perusteilla…

HIFKin kannalta kun miettii, niin 5000€ ja sopiva SOME-kohu antaa mahdollisuuden pudottaa Kärppien harvasta puolustajoukosta yksi runkopuolustaja sarjan ollessa 2-2…

Käyttäisitkö sinä joukkueenjohtajana Hakanpään tarjoaman mahdollisuuden?

6 tykkäystä

Ei kakkua.

3 tykkäystä

HIFK ei ole muuttunut. 2004 oli Kärpät-HIFK välierä. Silloin Liigalle lähetti pelien jälkeen videoita Kärppien rikkeistä IFK:n päävalmentajana toiminut Hannu Aravirta.

Videoiden lähettely kuuluu brandiin samalla tavalla, kun ei oteta taka-askelia ja käytetään kuittivihkoa.

Pistän suoran linkin Liigan sivuille.

3 tykkäystä

Nyt herää kysmys onko Liiga tasapuolinen vai ei? Minun mielestä ei. Olen pahoillani tästä mielipiteestä.

6 tykkäystä

Minun ainoa kysymys on, MIKSI NYT KATSOTTIIN VIDEOLTA?! Jännä nähdä, onko tällä vaikutusta sarjan jatkoon. Pieni sytyke Kärpille? Vai HIFK voi kaivaa me vs. muut henkeä?