Hieman aihetta hipoen; sailio kuuluu pelaajiin jotka pelaa itse kovaa,osaa ottaa myös vastaan.mutta myös osaa ottaa mainetta pelaajana jota ei halua taklata.aina välillä antaa kyynärpään nousta tai maila on väärässä paikassa kun taklaus tulee. Yllätävän iso osa pelaajista jotka itse pelaa kovaa eivät ole tarpeeksi kovia kestämään puhtaita,itseensä kohdistuvia taklauksia. Aina huidotaan pohkeille. Ja sit ryhmä erikseen: Virtanen, Pikkarainen,Kyrväinen, Åsten…mennään torikokokouksiin selkäpuolelta ja melko usein kolmantena osapuolena… koska liigasta ylipäätään puuttuu ns. Goonit niin tuollaiset koiruudet ja törkytaklaukset jäävät kurinpidolle ja jatkuvat pitkän aikaa. Mutta väitän että jos on mahkut saada rehellisesti turpaan huitomisen jälkeen niin kynnys kasvaa. (Case Parlet- Åsten)
3 peliä tuli.
Edit. Linkki
/Edit: korjasin linkin T: Devilady
Ei taas ole kyllä tuomiot missään linjassa. Saipan Kunykin taklauksella, joka oli törkeä kostoisku tarkoituksena vain vahingoittaa vastustajaa, saa viisi peliä kieltoa ja tällä joka näyttää vahingolta tai ainakin puolivahingolta, saa kolme peliä.
Ikävä huomata että ei nuo rangaistukset riittäviä. Kolme ottelua,viisi ottelua kun puheissa oli sanottu tuntuvia…
Pistetään vielä Liigan sivuille linkki:
Ilmeisesti viime vuoden säännöillä Kunyk olisi saanut vain neljän ottelun pelikiellon ja Sailio olisi huilannut vain kaksi peliä. Tänä vuonna ollaan ankarampia… No, pitää käydä lukemassa nuo päätösten perustelut.
Perusteluna oli että teko ei ollut tahallinen mutta koska se osuu päähän, tulee rankkua (vrt. korkea maila). Jos teko olisi todettu tahalliseksi, olisi pelikieltoa tullut enemmän. Eli kyllä kai linja ainakin toistaiseksi on kovempi kun viime kaudella. Ihan hyvä tuomio mun mielestä.