Kärppien O. Osalan laitataklaus Ilveksen O. Laaksoseen 23.03.2019

Olen kyllä samaa mieltä. En näe mitään erityisen törkeää, vaan mainitsemistasi syistä käy kuten käy.

1 tykkäys

Mä olen 6 pelin linjalla perustuen tähän Robakin tekoon jossa Robakilla ei ole historiaa ja sai 6 peliä suht samanlaisesta tilanteesta kolmisen kk sitten.

Tässä linkki Liigan sivuille Robakin tilanteeseen ja tuomioon.

2 tykkäystä

Jos nyt vertaa niin miksi Vainionpään piti ottaa riski?

Jep. Minun mielestäni PRK riittää hyvinkin, mutta viimeaikaiset tuomiot saattavat lisätä kurinpidon paineita antaa jotain.

Yksi peli olisi jo kova tuomio.

2 tykkäystä

Mä en nyt enään tätä ala katsomaan ja vedän ulkomuistiata, mutta eikö Robak nimenomaan nostanut kädet päähän. Tässä Osala ei sitä tee. En vertaisi mitenkään toisiinsa.

3 tykkäystä

Mutta tuossa taklataan päähän ja tässä Osalan tapauksessa selkään. Myös vauhdeissa on eroa. En löydä yhtäläisyyttä.

4 tykkäystä

Kyllä mää oon kans niin vanhan liiton kiekkomiehiä, että Osala ei tee tuossa oikein mitään väärää. Se on vaan nykyään, kun nää vanhaa hyvää jääkiekkoa pelaavat joutuvat taklailemaan näitä nykypolven löysiä nakkimakkaroita, jotka seisoskelevat metrin irti laidasta tietämättä ympäristöstään mitään.

Mutta joo, siis tän nykymallin mukaan tottakai pelikieltoa. Mutta en haluaisi että näistä annettaisiin. Tai tarkemmin vielä, että en haluaisi että ketään sattuu noin perustilanteissa. Mutta kun ei kukaan enää näitä kölvejä ilmeisesti opeta jääkiekkoilijoiksi.

7 tykkäystä

Kolme peliä max.

Ei Laaksosella ollut edes mahdollisuutta ottaa tuota taklausta vastaan. Kovasti ihmettelen jos tuossa olisi pitänyt olla valmis taklaukseen. Jos olen väärässä, niin voidaan ottaa selästä taklaaminen jäähysäännöistä pois, ja omavastuu maksaa.

4 tykkäystä

Mielestäni ei puhdas, koska numeroista laitaan. Mutta ei myöskään mikään törkeä, koska se on tuo (oikeasti suuri!) koko- ja voimaero mistä pahin jälki syntyy. Laaksonen on verrattain todella heiveröinen pituisekseen, mikä on tuossa iässä olevalle pelaajalle ihan luonnollistakin. Joten 2-3?

Urheiluruudusta näin., oli raukkamainen teko Oskulta. vähintää’ 5 peliä kakkua, pakko rangaista kunnolla. josse antas viestiä että peliä siistittävä. Tullu tavaksi että joka peli jälkeen katellaa lisärangaistuksia.

Turha taklaus Osalalta… 5 peliä sais tulla, todellisuus 2-3 peliä. Miksi ees pitää taklata noin… Järki käteen hei.

19 tykkäystä

Tuossakin olisi sen voiman voinut kohdistaa muualle kuin yläkroppaan. Sikäli tuo nykytrendin mukainen pyllistely ja selän kääntö irti laidassa altistaa näille, mutta tässä tapauksessa olisi pitänyt aavistuksen verran kunnioittaa huonossa asennossa ollutta vastustajaa.

Veikkaan, että 1 peli, koska no Kärpät.

Poistin vanhan eri viestiketujun viestin, mikä oli tullut tähän? Sen jälkeen, kun mun viesti oli liputettu pois.

Turha oli Osalalta, mutta ei ylitörkee. Tuossa ylhäällä riittävästi perusteluita.

Tuntuuko musta vaan, mutta sellainen fiilis että tälle Laaksosen pojalle sattuu näitä usein? Tai, että se on vedetty useamman kerran levyksi tällä kaudella? Ainakin Erkinjuntti kolas puhtaasti yhdessä paikallisessa pystyyn ja mielestäni muutama muukin on sen tehnyt. Poikaa ollaan viemässä änäriin, mutta silti pelaa tilanteet kiekon kanssa usein katse kiekossa ja velttona kun löysä k****!! Kyllä saa vielä poika opetella noita tilanteita ennenkuin rapakon taakse lähtee, jos meinaa hengissä selvitä.

2 tykkäystä

Juuri tänään katsoin Paul Kariyan ‘dokkaria’ jossa oleellisin asia oli ne aivotärähdykset, joten ehkä siksikin ylimääräisen kriittinen tuohon taklaukseen. Kaveri teini-iässä, NHL:n kynnyksellä, ja sitten tapahtuu tällaista. Hyhhyh.

No kerkeskö Osala miettiä tässä? Mistä sä vedät näitä?

Vähän oli possu taklaus. Ei mikään törkeä mutta numeroihin tulee. Laaksosen olisi pitänyt olla hereillä kun kiekon lyöt pois että taklaus voi vielä tulla eikä ollut yhtään valmiina. 1-2 peliä tulloopi

2 tykkäystä

“Miksi Osalan tartti ottaa tämä riski muutaman pelin pelikiellon suhteen” tämä oli sun kommenttisi. Ihan sama voidaan laittaa Vainionpään kohdalle.