Kärppien O. Osalan laitataklaus Ilveksen O. Laaksoseen 23.03.2019

Verrattuna esim Vainionpää tilanteeseen… maailman oksettavi taklaus suoraan selästä poikittaisella niskaan… ei voi ymmärtää…

Otan vähän omaa kantaani takaisin, kun kelasin vielä tuota uudestaan. Osala ehkä työntää tuossa käsillään kohti Laaksosen ylävartaloa, joka antaa tälle lisävauhtia kohti laitaa.

Me vanhan liiton miehet muistamme kun Jody Schelley taklasi Robert Kantorin vähän samaan tyyliin.

3 tykkäystä

Vainionpää taklasi pimeästä kulmasta päähän. Ja kovemmalla vauhdilla, minusta se oli oksettavampi kuin tämä.

Ja kiekotonta.

4 tykkäystä

Selästä, metrin-puoltoista ennen laitaa. Vähintään se peli, mutta Sampon pitäisi käyttää nyt sit loukkaantumispykäläänsä, nähtäväksi jää uskaltaako…

1 tykkäys

Oikeastaan se taklaus ei edes osu päähän… Minulle on aivan sama vaikka Ilves ottaa 4-0 turpaan tämän sarjan mutta tästä pitää tulla vähintään se 5 peliä… Aivan raukkamainen teko… Ei ole vastustajan kunnioitusta ollenkaan

Faktabaarin kautta:

  • Ei tule suoraan selkään. Tulee vähän takaviistosta, kuten Ikakin sanoo
  • Ei ole poikittainen maila
3 tykkäystä

Kyllä se osuu, mutta se on toisen ketjun juttuja.

Tähän taklaukseen liittyen. Kyllä tuo Osala kohdistaa kontaktia yläselkään. Vauhtia ei ole kauheasti ja taklattava oli kiekollinen. Sanoisin, että max. kolme peliä.

1 tykkäys

Kädet tulee poikittain tilanteeseen… jossa maila on vielä siellä mukana tilanteeseen… Eli poikittainen maila suoraan numeroihin… Aivan sama onko vauhtia minkä verran tilanteessa…

Ottamatta kantaa tohon Osalan caseen, kun en oo kunnolla nähnyt, mutta aivan saatanan hienosti kirjotettu :smile:. Oon niin samaa mieltä.

1 tykkäys

Enempää en tätä asiaa vatvo kun on pikkuiset kierrokset vielllä vkl jäljiltä…

Tuleehan tuo numeroihin kun kaveri irti laidasta. 2-4 peliä hyvä niin pysyy linjassa.

Osalaa en mielestäni ole kommentoinut missään? Vertaatko Osalan niittiä kommentteihin, joita olen heittänyt Vainionpäähän liittyen? Vai mitä koitat sanoa?

Kyllä tosta se 3 peliä +-1 tulee. Mutta ei taida Laaksosesta tulla änäripelaajaa. Tosi huonosti valmistautuu fyysiseen peliin ja sitte lentää ku märkä rätti. Tulee se yks EJ:n taklaus samaiseen Laaksoseen mieleen.

Minä taas en voisi enempää olla eri mieltä.

Ei kiitos enää paluuta Broad Street Bullies tai Big Bad Bruins -tyyliseen “jääkiekkoon” eli vahingoita toisia mahdollisimman paljon luistimet jalassa -peliin.

1 tykkäys

Kärpät ja Ilves ei ole samassa asemassa. Ei Osala ja Vainarikaan. Vainari koohotti “kuoleman pelissä”. Osala tai Kärpät ei, ikävä kyllä, mielestäni panic moodissa ollut. Osalan taklaukselle ei ollut pelillisesti mitään syytä

1 tykkäys

Mä en usko että hän tarkoitti mitään kasarikiekkoa. Pelkästään 10 vuotta sitten jääkiekko oli niin eri peliä. Ja mun mielestä parempaa. Jääkiekko oli vielä jääkiekkoa, sattu ja vähän tapahtukin, eikä joka asiasta poruttu palstoilla elämän kovuutta.

Nyt edelleen haet jotakin mitä ei voi ymmärtää. Miksi Osala voisi kesken pelin ymmärtää riskin ja Vainionpää ei? Älä vedä tähän mitään muuta mukaan.

Aika väsynyttä paskaa tämä.

5 tykkäystä

Niin tai mun mielestä nykyään jääkiekossa sattuu ja tapahtuu aivan liikaa. Mun muistikuvat kertoo, että ennen taklattiin paljon enemmän ja kovempaa mutta silti paljon vähemmin vahingoin. Ei se voi olla pelkkää yleisen vauhdin lisääntymistä tai kovempia hartiasuojia. Tollain ihan lonkkaheittona vaikka viimeisen viiden kauden ajalta, jos on tullut vaikka 50 pelikieltoa taklauksista, niin ite sanoisin niistä ehkä kolmea, maksimissaan viittä sellaiseksi oikeasti törkeäksi taklaukseksi. Muut ovat ihan perusjuttuja missä käy huono tuuri. Se huonon tuurin osuus jääkiekossa on lisääntynyt todella paljon. Nykyään siitä puhutaan “vastustajan kunnioituksen puutteena”, eli käytännössä pitäisi olla taklaamatta. Siis ihan perustilanteissa missä jääkiekossa on taklattu sadan vuoden ajan.

Kun taklaaminen nyt on niin pieni osa itse peliä, mutta niin valtaisa osa tätä joka pelien jälkeistä polemiikkia ja jokainen tuntuu olevan “törkein ikinä, vähintään 8 pelin arvoinen”, niin miksei poisteta taklaamista kokonaan? Pelattaisiin kuten Kanada ja USA keskinäisiä pelejään naisten peleissä, kovia kiilauksia laitaakin vasten sallittaisiin, mutta avojään pommit ja kohtisuoraan laitaa päin taklaamiset kokonaan pois.

2 tykkäystä

Sen jälkeen tätä lajia ei seuraisi kukaan. Samaa mieltä aiemmasta, ja se johtuu siitä että junnut ei opi varomaan ja ottamaan taklauksia vastaan. Aina pitää tietää, että ketä vastaan sä pelaat, olla kontakti valmiudessa ja yrittää pelata asettamatta itseään haavoittuvaks. Finley on hyvä esimerkki miten yks vähän kovempi taklaaja saa koko liigan sekasin. Tälläsiä pelaajia on AHL ja ECHL vieläkin pullollaan.