Karri Kivi - Ilveksen päävalmentaja 2016-2019

Kuinkahan moni täällä pistäisi “talonsa likoon”, ettei päät vähän kolahda yhteen tuossa taklauksessa? Aika nopea reagointi Mieholta, jos ymmärtää tyossa tilanteessa “nykäistä päätään” filmaamismielessä.

Itse en tiedä, osuiko, vai eikö, enkä kummankaan puolesta lähtisi vetoa lyömään.

Ei varmaan nykäisy, mutta jäi sen jälkeen pitelemään leukojaan. Tosin voihan se olla, että pää retkahti ja leuka siinä samassa minkä vuoksi piteli leukaansa. Fakta on kuitenkin se, että Palven taklaus osui rintaan eikä päähän. Varmasti tuolla leuan pitely näytti tuomareille siltä, että taklaus kolahti päähän.

Kivi harrastaa tätä siinä missä esim. Pelicansin valmennus yleensä, eli mouhoo tuolla kuinka ”pieniä” kiusataan ja joka pelissä tuomiot menee näiden kestomenestyjen ja suurseurojen eduksi.

2 tykkäystä

Ei ole todisteita, mutta semmoinen ajatus tuli mieleen, että Ilveksen harjoituksissa harjoitellaan reagointia läheltä piti -tilanteiden varalta.

Jottei mene ihan jaaritteluksi, niin hienosti Karri Kivi on saanut pelaajat kehittymään, kun Meskasen ja Sandellin aukot on paikattu kehittymisellä. Ilves on meinaa tehnyt Liigassa eniten maaleja ja se on minulle yllätys.

1 tykkäys

Juu, kannattaa varmaan mennä Ipan harjoituksiin katsomaan, ennen kuin tällaista p…kaa tänne edes kirjoittaa.

Kuten sanoit, niin hyvin on filmaamisharjoitusten välissä ehditty harjoittelemaan pelillisiäkin asioita.

2 tykkäystä

Ilveksellä on sen verran kevyt jalka ollut tässä alkukaudesta, että treenikuorma tuskin on ollut kovin korkea. Kenelläkään ei tosin ole nyt korkeaa treenikuormaa, koska kolmen pelin viikot tekee sen aika mahdottomaksi.

Eilenkin oikein suu auki ihmettelin, miten Ilveksellä on noin hyvä liike. Pitkä harjoituskausi on toivottavasti tehnyt riittävät pohjat siihen, että koko kauden jatkuu sama lentokeli, mutta kyllähän tässä on jo nyt pientä hyytymistä havaittavissa.

Itse peli on Ilveksellä hyvin hallussa, mutta puolustus on alkanut repeillä nimilistan osoittamalla tavalla. Mielenkiintoinen juttu muuten vuodesta toiseen, että syyskuun kärki alkaa valua jossakin kohtaa. Paremman materiaalin joukkueet harvoin alisuorittavat koko kautta. Trendit näkyy jo nyt sarjataulukossa: hyvin aloittaneet Sport, Jukurit ja Kookoo ovat alkaneet valua alaspäin. Vastaavasti JYP alkaa heräillä myös horroksestaan.

1 tykkäys

Ei ainakaan eilen mitään hyytymistä näkynyt, vaan jalka liikkui kolmannessakin erässä hienosti siinä missä TPS:n vauhti hiipui. Sama tilanne Kuopiossa, missä hyvin liikkuva Kalpa jäi ottelun loppupuolella ihan jalkoihin. Tappara pelissä pakkien hyytyminen oli luonnollista kun vedettiin välillä kolmellakin pakilla.

Tarkoitin hyytymisellä tulosta. Liike on ollut Ilveksellä terävää koko kauden ja epäilen, että se ei tule kestämään koko kautta. Tuloksellisesti Ilves on jo hyytynyt.

3 tykkäystä

Karrin Tappara-pelin jälkeisen kommentin mollaajille tässä lähtökohta, jonka pohjalta itsekin uskoisin aivotärähdykseen:

Ilveksen lääkäri Laaksosen sivuun ottelusta, vaikka tämä olisi halunnut jatkaa.

Päävammojen kanssa ei ole leikkimistä. Kävin kai vähän hitaalla siinä. Onneksi tapahtumasta ei seurannut pientä päänsärkyä pahempaa.

2 tykkäystä

@Naapuri ajattelin itse tästä jo siirtyä eteenpäin. Menneet on menneitä.

Sanon silti, että Karri Kivi tekee todella voimakkaita analyyseja välittömästi pelin jälkeen ja yleensä niillä on hyvinkin selkeä tavoite.

On makuasia, tekeekö kaikki näin ja miten pitäisi toimia. Toisten mielestä valmentajien pieni mediahämmennys kuuluu tähän leikkiin ja toisten mielestä ei kuulu.

Karri Kivi hämmentää tappioiden jälkeen aivan tarkoituksella ja annetaan näitä ylikorostuneita lausuntoja pelaajien terveydestä ja tilanteista. Ja miksei hän näin tekisi, kun Liigassa on vuosien perinteet siihen, että valmennuksen harkituilla ulostuloilla saadaan seuraaviin peleihin tuomarietua aikaiseksi.

1 tykkäys

Minkä takia sitten leikittiin ja Laaksonen oli Ilvesfoorumin mukaan (la-su yönä) baarikieroksella?

2 tykkäystä

Tuskin @Naapuri osaa tähän vastata, ja muutenkin lähde on uskottavuudeltaan vähintäänkin kyseenalainen.

Lähde olisi kyseenalainen, jos olisi alunperin pistetty tälle palstalle. Kyseinen Ilvesfoorumin kirjoittaja on rekkaantunut huhtikuussa 2013 ja lykännyt palstalle 689 viestiä.

En ole tosiaan itse ollut silloin Tampereen yössä, joten en osaa kommentoida edes jutun paikkansa pitävyyteen. Itse olen kuitenkin aikanaan saanut aivotärähdyksen ja silloinmakuutettiin muutama päivä ihan pedissä. Nykyisellään baarikierrokselle kaverien kanssa lähteminen ei hoito-ohjeissa ole enää “kiellettyä”. Baarikierroshan ei kaikilla tarkoita mitään ryyppäämistä. Itsekin olen usein kaverien kanssa istumassa baarissa ja olen autolla liikkeellä.

Palataan kuitenkin asiaan, eli Karri Kiveen. Se, mitä todettiin seuraavana päivänä ja miten pelaaja silloin käyttäytyi, niin ei vaikuta mitenkään siihen, mikä tieto Kivellä oli silloin ottelun lopussa.

Kiven tehtävä ei ole tuoda pelaajan terveystietoja julkisuuteen, kuten totesi eilen pelin jälkeen. Ongelma on siis, että Kivi hölötteli viime perjantaina semmoisia asioita toimittajille, jotka eivät kuulu hänelle.

6 tykkäystä

Tässä ollaan asian ytimessä. Erikoisinta tässä keississä on nimenomaan miten viime viikolla oli Kiven asia puhua pelaajien terveydentilasta lehdistölle ja tällä viikolla ei.

6 tykkäystä

Katsos ihminen on oppivainen eläin. Jopa valmentajakin. Tiedän yhdenkin valmentajan, joka ei enää ottelun jälkeisessä tunnekuohussa puhu talojen palamisesta.

Itse en ole ko. haastattelua nähnyt, enkä kuullut, niin en tiedä mitä Kivi on tarkkaan ottaen sanonut.

Mitä noilla jutuilla on väliä? Molemmat pelaajat loukkaantuivat ja jättivät ottelun kesken. Rangaistuksia ajatellen on ihan yhdentekevää onko pelaaja sivussa 1 vai 2 pelistä. Valmentaja ei ole lääkäri se on totta. Varsin usein nuo kuitenkin vammoja ja tilnateita kommentoivat. Jatketaan näistä taklauksista seuraavan derbyn jäälkeen, kun ne käsitellään kentälläkin. Otetaan siihen asti vähän happea.

2 tykkäystä

Aika raakasti eri asia tuo Jukan talonpoltto-keissi kun tämä. Mutta hienoa jos Karri on jo noin kerrasta oppinut ettei kannata julkisuuteen spekuloida pelaajien terveystilannetta.

@Montreal22 mistäs nyt tuulee? Onko oikeasti näin että puhtaita taklauksia ja törmäyksiä pitää alkaa jälkikäteen kostamaan?

3 tykkäystä

@peterra on vastannut ylempänä tähän kysymykseen.

1 tykkäys

Ei se tee taklauksesta puhdasta, että ei tule pelikieltoa. Siinä voi silti olla liikaa vauhtia ja siittä voi silti puuttua vastustajan kunnioitusta. Eikä kaikilla nyt vaan ole lupa kovaa ajella joukkueen junnupelaajia.

Ajatusleikki: kesken AHL-ottelun toisen joukkueen 17v junnulupaus ajellaan ihan levyksi ja tämä jää jäähän makaamaan? Odotetaanko kentällä rauhassa videoanalyysiä taklauksen puhtaudesta, vai lähteekö joku kuin “hauki rannasta” taklaajan niskaan?

Kyllä Erkinjunttia varmasti jotenkin muistetaan ens pelissä. Ei Junttia mihkään tappeluun saa lähtemään, mutta varmaan vähän jälkitilanteissa joku hiillostaa. Tai ei se mitään varmaa ole, mutta usein näin käy. Liigassakin.