Kasvattajaseuran määritelmä

Nykyäänhän nuo katsotaan jo selostajista lähtien vaan eliteprospectsista ja sen mukaan mennään. Sielläkin ne on aika usein väärin.

Kun mennään todella, todella tiukkaa linjaa niin Tappara voittaa tällä hetkellä Ilveksen 3-1. (Salminen, Tanus, Levtchi - Suomi.) Sitten kun laitetaan Y Tapparan nimen eteen saadaan vielä Rauhala ja Mereläkin Tapparan puolelle.

Mutta sinänsä ihan hauska aina kuunnella joissain selostuksissa esim. että joku Simontaival on Fortunan kasvatti ja Patrik Puistola HV71, tekivät varmasti todella ison kasvatustyön sinä yhtenä vuotena poikien ollessa 3-vuotiaita.

10 tykkäystä

Noista pikkukylien joukkueista on vain pakko lähteä. Itse pelasin 3 vuotiaasta 15 vuotiaaksi tämmöisessä seurassa. Sitten isommassa seurassa 15vuotiaasta 20vuotiaaksi, kunnes lopetin. Itse lasken itseni tämän ensimmäisen kasvatiksi. Niissä ei vaan voi oikein uralla edetä, muttei se poista niiltä kasvattajaseura statusta. Toki näitä juttuja on vaikea määritellä.

Tää näissä kasvattajaseura keskusteluissa aina kanssa on hauska piirre :wink: Kaikki oman seuran pelaajat on omia kasvatteja ja muiden joukkueiden mitkään pelaajat ei ole niiden omia :wink: Miro Nalli ja Karri Aho on ihan puhtaasti Ilveksen kasvatteja, eli ne pitää aina laskea. Siinä vaiheessa, kun Ylöjärven Merelät (Uplakers, ei Y-Tappara. U20 Lahdessa ja liigadebyytti siellä) ja Rauhalat lasketaan Tapparalta, niin Ilvekseltä pitää laskea ainakin Joona Ikonen (C-ikäisenä Ilvekseen Pyrystä), Joona Korhonen (Pyrystä C-ikäisenä) ja Jani Nyman (D-ikäisenä Ilvekseen Ahmoista). Myös Hakala ja Hietaniemi ovat puhtaasti omia kasvatteja ja liigarosterissa pelanneet harjoituskaudella. Koska eivät vielä Liigassa, en laske.

1 tykkäys

No joo, en tarkistanut että Aholla on pelejä Liigassa. Nallista löytyi netistä tieto että on tullut Ilvekseen 10-vuotiaana joten oletin että on aloittanut muualla, mutta on toki voinut aloittaakin jääkiekon vasta tuolloin.

Mutta sanotaanko näin että Merelän kanssa samaa ikäluokkaa olevana olen aika varma ettei ole Uplakers nimisessä joukkueessa pelaamista välttämättä aloittanut. Uplakers perustettiin vasta 2009. Ja vuosia Tapparankin puolella löytyy enemmän kuin eliteprospects näyttää.

Mutta näinhän se on että paljon on pelaajia jotka pienemmistä seuroista vaihtaa isompaan ja molemmilta niitä löytyy.

1 tykkäys