Kausikortit 2020-21

Jep, kun koukkaat uuden niin vanhaa ei voi enää käyttää.

1 tykkäys

Moi paljonko sillon tällä kaudella makso nuorten kausikortti seisomakatsomoon? muuten ois hieno jos tulis semmonen 15 kotipelin kausikortti.

Tai vanha kunnon Porkkanakortti™!

Uutinen 10 vuoden takaa:

Porkkanakortilla katsoja maksaa vain menestyksestä. Jokainen Tapparan kevätkaudella saalistama kotisarjapiste maksaa kortin omistajalle 7 euroa, eli varsinaisella peliajalla tulevasta kolmen pisteen voitosta kortin haltija maksaa 21 euroa. Porkkanana toimii se, että nolla sarjapistettä tuottavat kotitappiot ovat katsojalle täysin ilmaisia!

15 tykkäystä

Nyt on multa vissiin mennyt taas jotain ohi??
Mistä tässä siis oli kyse?

Voisi noukkia oman viestin tuolta ketjusta tänne:

Ostin siis tälle kaudelle kausikortin, johon kuului runkosarja+CHL. Runkosarjan osalta vastine jäänee (Tapparasta riippumatta) huomattavasti vähäisemmäksi ja toisaalta CHL:ää ei pelattu niin ymmärsin tiedotuksesta, että CHL-pelit ostaneet kausikorttilaiset pääsevät ensi kaudella CHL-peleihin tuolla samalla kortilla. Jos niitä ei kuitenkaan pelata niin jonkinlaista hyvitystä odotan kyllä kausikortista.

Minä en haluaisi olla se, joka tätä kyselee, mutta tällä hetkellä vaikuttaa kohtalaisen selvältä, että kausikortin hankkineena asiakkaana en tule tällä kaudella saamaan ostolleni mitään vastinetta. Odotin, kun hankin kausikortin tälle kaudelle, että saisin kuitenkin jotain vastinetta tuolle investoinnille ja minusta nähdyt alle 10 kotipeliä eivät ole riittävästi vastinetta.

Tiedän, että tämä tilanne on täysin Tapparasta riippumaton ja tiedän myös, etteivät he tälle tilanteelle voi mitään kuten ei voi kukaan muukaan. Nyt kuitenkin mielestäni on tullut niin paljon infoa ihan viranomaisilta, että palveluntarjoajan olisi hyvä jo tiedottaa jotenkin, tuleeko tästä jotain palautuksia tulevaisuudessa, ilmaisia pelejä, ilmaisia playoffeja vai miten asia hoidetaan?

Soita sinne toimistolle niin selvinnee nopeiten ja varmimmin?

1 tykkäys

Koskee sen verran isoa osaa asiakkaista, että vähän kollektiivisempi tiedottaminen olisi hyväksi kuin vain minun soitella :smiley:

Vaikea sanoa ketä kausarilaisista tuo kiinnostaa, itse en aio olla hakemassa mitään hyvityksiä tms., C More -kooditkin lähtevät täällä foorumilla jakoon.

8 tykkäystä

Minun mielestäni tuo on aivan olennainen asia ja sillä ei ole tekemistä kiinnostuksen, rakkauden yms. kanssa. Olen ostanut tuotteen ja niin olet ostanut sinäkin. Jos ostan kausikortin tukimielessä ja päätän itse olla käymättä peleissä niin tilanne on toinen, mutta jos ostan palvelun, joka oikeuttaa tiettyyn määrään pelejä enkä tukipakettia niin mielestäni silloin ollaan hyvin fundamentaalisen periaatteen äärellä.

Minä arvioin Tapparaa myös palveluntarjoajana - ihan kuten kaikkea muutakin ammattilaisliiketoimintaa. Minusta hyvä palveluntarjoaja kertoo asiakkaille ilman erillistä pyyntöä, miten se hyvittää, jos asiakkaan maksama tuote tai palvelu muuttuu merkittäviltä osin kesken sopimuskauden. Odotan samaa operaattoriltani, vaikka puhelinliittymän suhteen - jos olen aiemmin maksanut rajattomasta paketista ja yhtäkkiä paketti muuttuu rajattomasta vaikka 5 Gt:n datakatolle heistä riippumattomista syistä, että silloin informoidaan asiakasta oma-aloitteisesti tästä muutoksesta ja siitä, miten se kompensoidaan laskuun.

Mutta tämä riittääköön omasta puolestani. Ehkä muille tämä ei ole niin tärkeää, mutta minulle tuo on ihan periaate ja odotan, että Tappara tiedottaa jo pian asiasta ihan kollektiivisesti.

4 tykkäystä

Siinä kohtaa jos ja kun joskus päästään taas normaalisti tai edes jotenkin hallille, niin ihan veikkaan että ilmaista ei tule olemaan.

Epäilen että tällaisessa force majeure -tilanteessa koodi telkkarisisältöön nähdään riittäväksi hyvitykseksi. Rahanmeno on kurjaa, ei ittelläkään ole ylimääräistä. Mutta olisihan se vähän ristiriitaista kerätä jotain kannattajakortteja meidän seuralta ja sitten jakaa kausikorttilaisten rahat takaisin.

Mutta siinä olen samaa mieltä, että tiedotus ei olisi pahitteeksi, vaikka minusta asia on aika selkeä. Yleisörajoitukset ei ole Tapparan päätettävissä, joten kausikortti ei pelitä heistä riippumattomasta syystä.

6 tykkäystä

Miten se on ristiriitaista? Toisaalta kyllähän tuo nykymaailman bisneslogiikkaan menee hienosti, että rahat kerätään tärkeimmiltä asiakasryhmiltä eli kanttiksilta. Kanttikset saa maksaa isot hinnat & tuet ja muut tulevat sitten alennuslipuilla peliin. Mun mielestä toimintaperiaate pitäs olla pitkälti sama kuin viime vuonna, että tiedotetta eetteriin - samalla tavalla kuin viime vuonna. Hakiko joku oikeasti kausikortista hyvitystä takaisin? Ei varmaan tyyliin kukaan.

Kun tiedottaa niin todennäköisesti suurin osa faneista ratkaisee asian niin, että vaikka olis mahdollista hakea hyvitystä niin sitä ei haeta ja rahat jätetään sisään. Tällöin asiakas saa hyvän mielen ja kokemuksen siitä, että päätti asiasta itse eikä rahoja vaan viety.

2 tykkäystä

Onhan tämä mielenkiintoinen tilanne. Uskoisin, että Tappara palauttaisi pyydettäessä rahat 21 pelistä, joihin ei näillä näkymin pääse paikalle.

Silti voi miettiä, mikä on se tuote, mitä kausikortin maksamalla ostaa? Pääsy Hakametsään Tapparan pelien aikaan omalle paikalle. Kuinka iso osa on nimenomaan pelin näkeminen? Sehän toteutuu Cmoren ilmaiskoodien avulla. Peli on koko homman ydin, pelkkä istuskelu/seisoskelu Hakametsässä tuskin olisi kenenkään mielestä maksamisen arvoista. Kuitenkin kyse on kokonaisuudesta, joka ei tietenkään toteudu kotona peliä katsoessa. Olisiko siis täyden maksun palauttaminen noiden 21 pelin osalta täysin oikeutettu vaatimus vai onko pelien näkemisellä silti joku arvo?

Itsekään en tietysti lähde euroakaan pyytämään takaisin, mutta voihan näitä pohtia.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Tappara ei ole tietääkseni jokaiseen peliin tarjoamassa ilmaiskoodia C Morelle. Itsekin olen omat koodit lyönyt perheen sisällä jakoon heti, kun niitä on tullut, koska minulle tuo koodi on tarpeeton. Uskoakseni aika isolla prosentilla Tapparan kausikorttiasiakkaista löytyy tuo C More -paketti ihan omasta takaa. Toki ymmärrän senkin, että tämä ei ole asia, jota voi ratkaista mitenkään helposti ja melkoista hiusten halkomista se on.

Suurin osa faneista tulee jättämään kausikortista maksetun summan pesämunaksi organisaatiolle tulevaisuuteen. En tosin ole varma, mutta näin minä uskon. Joten ehkä siitä pitää sitten äänestää:

Tapparalta tulee kuvitteellinen viesti, että pelaamattomista peleistä johtuen kausikortit perutaan kaudella 2020-21 kokonaisuudessaan runkosarjan osalta, koska näyttää todennäköiseltä, ettei yleisöä saa ottaa halliin koko keväänä. Hyvityssumma on laskettu pelaamattomien pelien perusteella ja se on nyt kuvitteellinen 146 € palautusta. Palautuksen voi myös antaa tukena seuralla ja saa nimensä tukilistalle. Kumman teet?

• Palautus
  • Rahat jää, sydän pysyy
0 äänestäjää

Ihan pakko kysyä.
Teetkö aina kaikki ostopäätökset tarkkaan harkiten ja vertaillen, ettet, ikinä tai milloinkaan ole sortunut ostamaan jotain huonoa tuotetta?
Minä nimittäin olen ja varmasti moneenkin kertaan.
Tämän kauden kausikortin voi laittaa samaan nippuun niiden muidenkin hutien kanssa.
Syödään taas se paska ja mennään eteenpäin.

5 tykkäystä

Tylsä vastaus - riippuu hankinnasta.
Kausikortti ja Tappara ovat vähän poikkeuksellisia tuotteita sikäli, että ostaisin ne todennäköisesti, vaikka minulle luvattaisiin pussillinen porkkanoita vastineeksi 100 €:n kannatuksesta.

En yritä siirtää tästä tilanteesta vastuuta Tapparalle ja kuten olen aiemmin todennut niin henkilökohtaisesti haluan ja aion jättää rahat Tapparalle.

Olen perustellut omaa toimintamalliani viestissäni aiemmin, joka liittyy siis yksinkertaisesti siihen, millaista viestintää minä haluan, toivon & arvostan Tapparalta. Minä haluan olla kuluttaja, joka valitsee, tuenko jotain toimintaa vai valitaanko minun puolestani, että “ähäkutti, hankit *askaa niin nyt kärsit seuraukset.” Tapparan kausikortti on ollut hyvin laadukas tuote jo vuosia ja olen saanut sille paljon paljon vastinetta.

Haluan elää illuusioni kanssa myös jatkossa ja haluan, että Tappara on paras palveluntarjoaja. Miten tämä taataan? No silleen, että minulle laitetaan viesti, jossa organisaatio osoittaa empatiaa minua kohtaan, että

“Hei kausikorttilainen! Olemme surullisia, että tällä kaudella sinä hankit kausikortin ja emme ole voineet tarjota sinulle siitä vastinetta, jonka olet tottunut saamaan. Tämän vuoksi palautamme halutessasi hankinnastasi xxx €. Voit myös käyttää tämän organisaatiomme tukemiseen, jotta voimme tarjota sinulle unohtumattomia hetkiä ja ison vastineen tulevaisuudessa! Jos haluat palautukset, vastaa tähän viestiin. Jos haluat jättää maksamasi rahan meille pesämunaksi tulevaisuuteen, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Odotamme vastausta x.x.xxxx mennessä.”

1 tykkäys

Korjaan, ainakin tuo on oletus, jokaiseen otteluun, ja se hyvitys jonka seurat antavat tässä tilanteessa. Ei kai missään ole todettu etteikö näin jatkettaisi niin kauan kun yleisöä ei halleihin päästetä.
Ja siinä mielessä olet oikeassa, että jotain voidaan olettaa palautuvan ihan juridisestikin katsottuna, ja nyt on valittu tuo C More koodi.

1 tykkäys

Vähänkö lämmittää noi koodit kun olen cmoren tilaaja jo muutenkin. No, yhden pelin olen käynyt kausarilla hallissa ja voinhan kiikkustuolissa muistella mitä sille pelille tuli hintaa.

4 tykkäystä

Olen 100% varma että Tappara tiedottaa tästäkin asiasta heti kun on jotain tiedotettavaa.

3 tykkäystä

Tietämättä 100‱ :a ymmärtäisin tästä olevan kyseen. Pohtia ja kannattaakin pohtia,eikä tämä kirjoitus nyt pelkästään jääkiekkoon liity ja kuulu.