Kenestä Tapparan päävalmentaja Tapolan 2020-23 sopimuksen jälkeen?

Tuodaan Ruotsista joku kova valmentaja opettaa sitä nopeeta kiekkoa ja tuliaisina muutama kova pellaaja. :writing_hand:

9 tykkäystä

Tsekkasin tuossa Olli Salon sopimuksen, niin on mallia 2+1, ensimmäinen vuosi menossa. Voisipa olla vaikka mielenkiintoinen nuori vaihtoehto.

1 tykkäys

Pennanen olisi omissa toiveissa saada tänne. Toivon, että seuraava päävalmentaja ei olisi nykyisen valmennustiimin jäsen. Menestystä tällä Rautakorpi-Tapola -akselilla on hienosti tullut, mutta uusia tuulia ehdottomasti kaivataan.

15 tykkäystä

Pennanen olisi toiveissa täälläkin ja jo ensi kaudelle, Nokia Arena ja Pennanen yhdessä tekis Tapparasta kertaheitolla taas sen vetovoimaisen joukkueen johon kaikki haluaa.

Tapolalla taitaa olla sopimus vielä ensi kaudesta.

Niin taitaa olla, mutta eihän esim. Siirto JR.n saappaisiin hirveen vaikeeta olis ens kaudeks😉noita siirtojahan ne on tehny aikasemminkin.

1 tykkäys

Uus valmentaja on iso rekry ja varovasti oon myös samaa mieltä, että uusiutuminen olisi virkistävää, mutta väite että Tapparasta tulisi haluttu ja kiinnostava työnantaja Pennasen myötä verrattuna nykyiseen, on kyllä aika paksua.
Tappara on arvostettu seura, harjoituskulttuurinsa, menestyskulttuurinsa ja bisnespuolen takia. Jos tänne ei tule joku pelaaja, joka sattuisi olemaan fanien suosikki, niin siihen on monesti hyvä syy. Monesti se on raha. Jis pelaaja tulee neuvotteluihin sillä asenteella, että mä oon seuraikoni ja tartten moninkertaisen palkan, niin Tappara ei tähän taivu.
Pennanen on loistava valmentaja ja mielelläni näkisin Tapparassa, mutta pelaajat tulevat seuraan hakemaan kehitystä uralleen, näytönpaikkaa maajoukkueelle/eurooppalaisille seuroille ja pohjoisamerikan kykyjenetsijöille. Tapola tai Rautakorpi eivät todellakaan ole olleet jarruna pelaajaliikenteessä. Päinvastoin. He ovat luoneet menestyskulttuurin. Pennanen ei vielä ole luonut kuin omaa uraa. Tapparassa hän voisi oppia hyvää seurakulttuuria ja ehkä tuoda meille pelillisiä nyansseja. Valtavaa pelaajavirtaa hän ei toisi.

1 tykkäys

Jotenkin minulla on sellainen tunne, että Tapolan kanssa tehdään jatkosopimus. Ehkä 2 tai jopa 3v.
Kuka ikinä Tapparassa valmentaakin, toivottavasti on Tapparan identiteetin näköinen “vierumäkeläinen” meidän pelin valmentaja.
Olli Salo, Antti Pennanen, Lauri Marjamäki tai sitten joku kasvava kyky (“tapola2”).

Törmäset ja Mannerit sun muut “pelin nopeuttajat” pysykööt loitolla.

1 tykkäys

Mun mielestä yksi aikakausi saa nyt pikkuhiljaa luvan päättyä. Tapolan jatkosopimus olisi tavallaan kaivautumista poteroihin. Vaikka Tapola/Rautakorpi onkin tehnyt loistavaa työtä, hattu päästä, niin uudistuttava on. Tietty tunkkaisuus tässä touhussa on, vaikka menestystä tuleekin. Jos verrataan tohon Ipaan niin siellä on turbonappi pohjassa. Se näkyy katsomossa.
Me tarvitaan raikkautta ja uusia tuulia. Ei tässä kaivata mitään korpivaellusta sen varjolla että muututaan. Vaan hallitusti uutta näkemystä penkin taakse. Mä pidin Tapolaa aivan jäätävänä ukkona ja tavallaan vieläkin, mutta ikävän varjon hänen sädekehänsä ympärille on muutamat jutut jättäneet. Käy miten käy, olisin enemmän kuin tyytyväinen jos penkin takana olisi jo ensi kaudella uusi ykkönen, anteeksi vaan, mut mä oon vanhan liiton äijiä ja siksi näin

11 tykkäystä

Tapolalta on nyt menossa kolmen vuoden sopimuksesta keskimmäinen kausi. Jupe on tehnyt niitä asioita joilla Tapparan pahasti laskemassa ollut trendi on saatu oikaistua. Välillä on aitaa kaatunut ja tanner tömissyt. Mutta nykykiekossa tällainen kolmen vuoden pätkä on juuri sopivan mittainen. Siinä ajassa toisaalta ehtii itse antaa kaikkensa ja toisaalta myös ne valmennettavat varmaan saavat sen mitä on saatavilla. Lisävuodet alkavat olla hyötyjen kannalta jo riski.

Arenan fasiliteetit ja Tapparan resurssit kyllä kiinnostavat niin huippunimiä kuin nousevia kykyjä.

9 tykkäystä

Antti Pennanen päävalm.
Matias “Maso” Lehtonen valm.

Tuolla kaksikolla -23 —>

3 tykkäystä

Haaveilua vai onko jotain tietoakin taustalla?

Tavallaan haaveilua, mutta sen tiedän, että Pennasella oli tarkoitus jatkaa Jokereista suurseuroihin Venäjälle ja niiden karistua/maailmantilanteen muututtua tahtotila on saada projekti isosta seurasta Suomessa.

7 tykkäystä

Ensi kaudeksi UTJ:ksi tänne rakentamaan tulevien vuosien joukkuettaan.

1 tykkäys

Maso ei ole tulossa Tapparaan lähiaikoina.

Vaan menossa minne? Tuskin haluaa puoliammattilaissarja Mestiksessä kovin pitkään olla. Mikä suunnitelma?

Oletan että menee johkin ”pienempään” liiga seuraan Rokin jälkeen. En osaa sanoa mihin kun en ole seurannut miten muitten joukkueiden sopimustilanne on tällä hetkellä. Tapparasta olisin jo kuullut jos olisi jotain alustavaa sopimusta jo tehty. Tietenkin mitä vaan voi tapahtua ja ottaisin Mason Tapparaan milloin vain.

1 tykkäys

Vieläkö RoKin kausi on kesken? Masolla taisi olla omien sanojen mukaan huijarisyndrooman piirteitä. Eli tuota taustaa vasten on ehkä hyvä lähteä liikkeelle Liigassa apuvalmentajan hommista. Mutta kun kokemusta ja ikää tulee lisää niin varmaan usko omiin kykyihin lisääntyy.

Eiköhän Pendo jatka Jalosen Jukan saappaissa maajoukkueen ykkösenä kun Jukan soppari loppuu

Niemisen Ville oli vielä liian iso riski Tapparan peräsimeen niin tehtiin sellanen rojekti että Jukka möyhentää miehen kelvolliseksi Jyväskylässä.

2 tykkäystä