Kenestä Tapparan päävalmentaja Tapolan 2020-23 sopimuksen jälkeen?

Taisi olla 2 kautta Tapparassa ja kauden Kerhossa.

2 tykkäystä

Kyllä sinulla laukkaa ja kovasti. Budjetti pienin sarjassa eikä silti riitä sarjan kakkospaikka. KooKoolla oli paremmin rakennettu joukkue ja pudotuspeleihin sopivampi. Runkosarjassa Jokinen vei kauden niin isosti plussalle, ettei laulukuoro ekalla kiekalla ole edes kunnon epäonnistuminen.

1 tykkäys

Juu, Tapolan polun muistin lyhyemmäks. Siinä virhe, mutta varmaan löytyis joku parempi esimerkki. Uramaaki mietin, en nyt lähde tarkisteleen.

1 tykkäys

Selityksiä selityksiä…

Olli Salo vei Olli Jokista keväällä. Pelaajamateriaaleissa ei tasollisesti ollut merkittävää eroa. Salon poppoo lähti vielä sääleistä matkaan, kun Jokisen poppoo sai levätä.

1 tykkäys

Totta, farssi kun ei Jukureita vienyt suvereenisti välieriin. Veisin Jokiselta per heti valmentajaoikeudet. Häpäisi Mikkelin Jukurit ja Liigan.

Todellisuus: Jokinen teki Liigan halvimmasta porukasta pudotuspelijoukkueen. Ei palaakaan pois. Samassa suhteessa irti Tapparan tasoisesta joukkueesta ja se pelaisi NHL:ssä.

1 tykkäys

Ei tässä kukaan näin ole kirjoittanut tai tarkoittanut. Rauhoitu vähän.

Jokisen ura on lähtenyt ihan ok liikkeelle, mutta kun se ura on vaan niin alussa. Sen takia Jokista ja Tapparaa ei kannata nyt yhdistellä, vaan seurata ihan rauhassa miten hommat etenee.

Ihan yhtäläilla Olli Salon KooKoo pudotti halvalla joukkueella Olli Jokisen Jukurit. Ei palaakaan pois.

1 tykkäys

Melkoiseksi väittelyksi mennyt ketju.
Sen verran otan kantaa, että en halua Jokista nähdä Tapparassa ennenkuin todistetusti saa joukkueensa pärjäämään pudotuspeli sarjassa.
Viime keväänä Jukurit lähti Kookoo-sarjaan todella isona suosikkina. Ennen sarjan alkua lehdistötilaisuudessa Jokinen sanoi hyvinkin pontevasti, että te ette tule näkemään kertaakaan sitä, että Jukurit vetäytyy träppiin. Ei vetäytyny ei. Hyvinhän siinä sitten kävi altavastaajan kannalta.

4 tykkäystä

On kyllä rasittava keskustelu, kun eihän meistä tosiaan varmaan kukaan tajua valmennuksesta paskan vertaa. :grinning:

Jos Olli Jokinen kelpaa seurajohdolle, niin kelpaa se minullekin.

9 tykkäystä

Ja kyllä muuten vetäytyi.

Viime lauantaina Jokisen Jukurit kiskaisi kauden pisimmän ylemmän viivelähdön Nokia Arenassa. Pisti silmään.

@Maukka Niin on ja pyydän sitä osaltani anteeksi. Jos joku muu olisi ollut vastapuolella, niin olisin jo lopettanut. :slight_smile:

Barkov sr. muuten mielenkiintoinen valmentajanimi myös. Valmentaa nykyisin Viron u20 päävalmentajana ja maajoukkueen apuvalmentajana. Käynyt Tapparankin penkin takana reilu kymmenen vuotta sitten.

1 tykkäys

Joo, tarkoitin kuitenkin sitä Jukureiden pleijarisarjaa jonka onnistuivat Kookoolle häviämään.

1 tykkäys

En seurannut sarjaa, mutta kuulostaa aika hurjalta, jos noin jääräpäisesti on toimittu.

1 tykkäys

Tässä asiassa on monta monessa ja erilaisia tulokulmia.

  • Pelillinen identiteetti. Tapparan identiteettiin kuuluu kurinalainen ja tiivis viisikkopelaaminen, jossa puolustus on vahvuus. Näin on ollut aina, tai nimenomaan menestysvuosina. Tästä ei ole syytä kevyin perustein poiketa.
  • Toisaalta Tappara oli pitkään resursseissa altavastaaja, jonka piti kaivaa kilpailuetua jostain muusta: Taktiikasta, urheilullisuudesta, jne. Areenan aikana tämä asetelma on toistaiseksi muuttunut, tai sen on mahdollista muuttua, niin että Tappara (ja Ilves) operoivatkin Liigan kärkibudjeteilla.

Hivenen oudolta tuntuu että olemme pitkän Rautakorpi-Tapola ajan jälkeen siinä tilanteessa ettei jatkuvuutta välttämättä olekaan yhtään. Iso haaste ja riski urheilujohdolle. Toivotaan hyviä päätöksiä.

11 tykkäystä

En jaksa uskoa, että siellä on housut nilkoissa odotettu mitä tapahtuu. Tapolan lähtö on ollut varmasti pitkään tiedossa ja siihen on varmasti reagoitu.

Kyllä takemisen jatkuvuus on varmasti huolehdittu. Vaikea uskoa että Areenan suomien parempien toimintaedellysten kanssa olisi nyt lähdetty perusasioiden kuten valmennuksen suhteen hoopoilemaan. Kyllä sieltä tulee Tapparan makuinen ykkösvalkku, siihen luotan.

3 tykkäystä

En minäkään ja siksi Sashan hutunkeitto kuulostaa omituiselta. EinTappara mikään pursiseura ole.

Valmennus pitää olla tiedossa ennen ekaa EHT-taukoa, koska pelaajamarkkinat.

Mutta kääntöpuolella hyvä mahdollisuus organisaationalle kasvaa.

Niinkuin aiemmin sanoin, voi valmentaja olla jo tiedossa, mutta ei
julkisteta ennen kuin sopivassa kohti. Ajatelkaapa Lehterän julkistusta, asia oli selvä jo kuukausia ennen julkistusta!

Kun Tapolan lähtö on ollut tiedossa puoli vuotta - vuoden, niin ei Tapparan hallituksessa varmaan ajatella, että haetaan valmentajaa sitten ensi syksynä tai keväänä? Kyllä ” tanssiliikkeet” on jo tehty, muutoin olen kovasti yllättynyt.

6 tykkäystä

Varmasti kukaan ei ennen kautta odottanut Jukureiden olevan välierissä, mutta jos puhutaan runkosarjasta kakkosena pleijareihin lähtevästä joukkueesta pitää odotusten siinä kohtaa olla välierissä. Ei kai sinne kukaan vain osallistumaan lähde?

Haluaisin nähdä Jokiselta hieman enemmän sitä lopullista peli-identiteettiä. Millainen on OJn pelikirja silloin, jos lähdetään suosikkeina sarjaan ja metsästämään mestaruutta? Kysyttiin paljonko näyttöjä vaaditaan niin sanoisin, että kerta voi olla sattumaa, niin kaksikin, mutta kolmas on yleensä jo kaava.

Tapparalla on aiks tuorettakin historiaa näistä “tuoreista” valmentajakokeiluista Läntisen, Saaristen, Mattilan ja Hirvosen kanssa. Mielestäni seura on siinä tilanteessa, että pitäisi saada valita valmentaja eikä vain tyytyä.

2 tykkäystä

Olen paljolti samaa mieltä. Jos seura on sellainen, joka ensimmäistä kertaa pudotuspeleissä ja operoi pienimmällä pelaajabudjetilla, on pakko myös ymmärtää. Jos samanlainen mahalasku olisi Jokiselta tullut lähtökohtaisesti keskikastin seurassa, olisi paljon vaikeampi selittää.

Jokinen omin käsin leipoi puistolat, palmut ja rädyt hirmuiseen lentoon ja onhan nuokin vähän runkosarjapelaajia. Resurssit näkyy siinä.

Uskon, että Jokinen tekee loistavaa työtä vielä tämän kauden Mikkelissä ja sitten ulkomailla. Jännä nähdä.

1 tykkäys

Nyt vedän ihan ulkomuistista, mutta eikö Jokisella ollut juuri pelaajien kehittämiseen erikoistunut yritys Jenkeissä. Ilmeisesti ihan menestynyt yritys kaiken lisäksi.

Viime kausi Jukureissa oli kyllä kova suoritus sillä kokoonpanolla, hieno suoritus joukkueelta ja Jokiselta. Suonenvetoja on tullut ennenkin, Kivi ja Suikkanen äkkiä mieleen tulleina.

Tällä kaudella varmaan nähdään tuota peliajatusta enemmän.

2 tykkäystä