Tartutaan nyt, kun lapaan syötetään. Ei siellä KooKookaan ihan hirveän kokenut pudotuspelijoukkue ollut. Ja pelaajabudjettikaan niin hirveästi suurempi.
Noinkohan muutenkin Jukurit sai kesken kauden tulleisiin vahvistuksiin tukea sponsoreilta. Missään nimessä Jukureiden joukkue ei ainakaan nimilistaltaan ollut sarjan heikoin. Ei läheskään.
Miksi nostan asiaa esiin, niin Olli Salo on Olli Jokista edellä omissa suosikeissani Tapparan tulevaksi valmentajaksi.
South Florida Academy. Siinä on tekijämiehinä ollut Radek Dvorak, Tomas Vokoun ja primusmoottorina Olli Jokinen (kaikki Panthersin entisiä pelaajia). USA:n kaakkoiskulmalla, mihin nyt Floridan lasken jääkiekko on yksi nopeiten kasvavista urheilulajeista ja valtaa siellä alaa. Se on ollut myös yksi USA Hockeyn hankkeista. Odotettavissa on, että sieltä suunnalta saamme tulevaisuudessa NHL-pelaajia.
Missä kohtaa Kimmo hyppäisi suoraan jostain?
Aivan niinkuin hän ei olisi kannuksiaan tienannut kakkosvalmentajana mestaruusjoukkueessa sekä kymmenen vuotta muuten menestyksen takana?
Vastaan nyt että kannuksia riittää paljon enemmän kuin Jokisella.
Pennanen olisi taas muuten virhe molemmilta puolilta pöytää koska hänen uransa jatkuu maajoukkueessa se ei Tapparan osalta tulisi kestämään kuin maksimissaan vuoden jos sitäkään.
Tässä on kyllä ihan pointti siinä mielessä, että ei Pennasen kanssa kannata vuoden sopimusta tehdä. Ja muutenkin, jos sopimus tehdään, niin pitää olla selvät sävelet, että täällä ollaan se vähintään kaksi vuotta.
Tosiaan Jussi Ahokas on myös mielenkiintoinen nimi. En äkkiseltään löytänyt tietoa, kuinka pitkä diili Turkuun. Ehkä eniten Tapparan näköinen valmentaja?
En minäkään Kimmoa ykköseksi suoraan tietty nostaisi, mutta en tiedä olisiko hänellä nyt ”kovasti matkaa” kakkoseksi, kun kuitenkin Tapparan valmennusryhmään kuului neljällä kaudella ja yhdellä oli A:n vastuuvalmentaja. Toki nyt ollut sitten vähän toisenlainen rooli viime vuodet.
Jos naapurilla tarkoitat Ilvestä, niin ei Salolla sinnepäin kai mitään sidettä sen kummemmin ole. Kerhosta Salo on lähtöisin ja sitä hämeenlinnalaista koulukuntaa valmentajana. Siellähän Tapolakin vaikutti aikanaan. Ja tietysti Pennanen ym.
Pomosta vähän sellainen fiilis, että tykkää olla enemmän taustalla ja apuvalmentajana.
Lienet oikeassa, kaveri olisi varmaan hakenut eri polun itselleen. Jos kaveri on videoklippippijen huipputekijä niin voisi muutakin roolia löytyä. Hieno tietysti jos tietää kapasiteettinsa.
Salo valmensi kyllä neljä kautta Ilveksessä ja vei Kookooseen mukanaan entiset valmennettavansa Antosen ja Meskasen. Kumpikaan ei varmasti Salon mukana Tapparaan olisi tulossa.
Täysin samaa mieltä.
Jossain kohtaa ketjua, viikkoja sitten, mallailin samaa.
Salo ja Rete The #55 tekee tämän kauden tuttavuutta ja ensi kaudella Tampereelle.
Match made in Kouvola, luotu vuolemaan kultaa Tapparassa.