Kenestä Tapparan seuraava päävalmentaja Rikard Grönborgin jälkeen?

100x mielummin kun Miettinen

16 tykkäystä

Onko Sport enää edes limainen? Dufva lähti jo. Ehkä niin vois laittaa, että KooKoolla oli vain hävittävää ja Sportilla vain voitettavaa. ILVEKSEN vieminen ronssille on kova juttu.

Dufva toivottavasti ei ole Grönborgin korvaaja. Vaikka olis kuinka suomalainen ja omais selkeän pelitavan. Tämä kausi osoittaa hyvin, että Dufva hukkasi monella kaudella lööket ja kumppanit.

Jukka olisi hyvä vaalimaan Tappara standardia mutta muuten en koe että on asiaa Tapparassa päävalmentajaksi.

Mutta vastaus Miettiseen niin ennemmin Jukka kuin kukaan Tommi.

3 tykkäystä

Toi vois olla mielenkiintoinen, jos tulis päävalkuksi ensin. Vois sitten Vuorisen jälkeen ruveta UTJ:ksi ja joku vaikka Tussi Japola (nimi keksitty) tulla päävalkuks. Sitten ne vois vaihdella rooleja parin vuoden välein. 2034 pitää pakastaa kumpikin heikkojen hetkien varalle.

2 tykkäystä

Mikäli Sportin puolustaja voittaa pistepörssin niin ehkä pelitavan muutos Riston ajoista on ollut merkittävä ja positiiviseen suuntaan. Perusrakenteissa, runkosarjan perusteella on tosin vanhaa Sporttia vielä inansa olemassa mutta onhan tuo kokonaisuutena raikkaampi. Ne haluaa pelata nykyään voitosta, ei tasatulosta 0-0.

Ehdottomasti EI Rautakorven keskialueen limaträpille! Vielä ens kausi Grönborgilla ja sitten Myrrä jos on saatavissa.

3 tykkäystä

Itse kallistuisin vahvasti Myrrän kannalle. Onhan tuo näyttänyt, mihin kunnon materiaalilla pystyy ja on nyt vuosia kokeneempikin. Tappara-taustaa juniorivuosiltaan, joten sydäntäkin pitäisi löytyä.

Ei kiitos. On näyttänyt kyllä miten runkosarjassa pelataan kevään näytöt kohtalaisen ohkset ilveksessä niinkuin tänäkin vuonna kookoossa.

4 tykkäystä

Mikähän on Juuso Hahlin suuntana ensi kauden jälkeen, lähetti juuri monen kehuman Jouko Myrrän kesälomalle.
Ja Juusolta löytyy sitä monen kaipaamaa Tappara taustaakin.

2 tykkäystä

Mitkäs mahtaa olla Olli Salon tulevaisuuden suunnitelmat?

2 tykkäystä

Tuota… millaista menestystä KooKoolta odotit tällä kaudella tuolla rosterilla? Kyllä tuo aikalailla maksimit oki, mitä Myrrä siitä irti sai.

En mä myöskään pronssia 21:n vuoden tauon jälkeen Ilveksessä ihan kevyenä juttuna pidä.

2 tykkäystä

Nyt peukut pystyyn, että Tappara ja Bern pääsee sopimukseen valmentajien vaihtamisesta.

Juu, pelkkää toiveuntahan tuo olisi, mutta kyllä se maistuisi.

4 tykkäystä

Kotia vaan, maksetaan Tapolalle se 300k ja päästetään pukki käkikello maahan. Kaikki voittaa, ennenkaikkea me voitetaan paljon ja kauan.

1 tykkäys

Ensimmäiseksi: Jussi Tapola on historiallisen kova valmentaja ollut Tapparalle ja toivon, että vielä joskus tulevaisuudessa näemme hänet Tapparan penkin takana.

Siitä olen kuitenkin eri mieltä, onko oikea hetki palauttaa Tapola kotiin nyt. Grönborg palkattiin Tapparaan tekemään pelitavallista muutosta ja viesti on aika huono, jos sitä muutosta ei nyt organisaatio uskallakaan tehdä.

Ymmärrän sen, että fanit haluavat Tapolan takaisin, mutta eivät nuo valmentajien paluut aina mene putkeen. Vastauksia Tapparan nykyisyyden muuttamiseen ei kannata hakea menneisyydestä, vaan pyrkiä rakentamaan organisaatiota tulevaisuuteen.

Asia erikseen on se, jos Grönborg itse haluaa oikeasti lähteä Sveitsiin. Näen kuitenkin itse niin, että Tapolalla on vielä maailmalla kierros kesken eikä ole vielä tarvetta palata Liigaan. Uskon, että työnantajia löytyy Saksasta, Ruotsista ja Sveitsistä muitakin kuin nykyinen, jos Tapola potkut saisi.

Tapolan omaa valmennusuraa ajatellen nyt olisi väärä hetki tulla Tapparaan, jossa hänellä ei ole mitään voitettavaa.

26 tykkäystä

Aika iso kysymys on myös se, että kauanko Tappara uskaltaa tälläistä muutosta ajaa sisään. Nyt on kohta kaksi kautta ajettu sitä sisään ilman toimivaa konseptia. Tappara antaa muille etua tällä toiminnalla.

Toinen kysymys on se, että jos sellainen saataisiinkin ajettua sisään, niin kuka sitä aikanaan jatkaa. Aika harvassa on valmentajat varmasti keiden mielestä on järkevää esim. prässätä aina. Tässä sarjassa varsinkaan.

3 tykkäystä

Näkisin että tämä tulee olemaan joka tapauksessa haaste kun Grönborg lähtee jossain kohtaa. Mutta kai tässä on se johtava ajatus taustalla että ajan myötä muut alkavat seuraamaan, edellyttäen että muutos alkaa synnyttämään selkeää kilpailuetua (mitä se ei nyt tee ainakaan vielä). Silti kun kerran tälle muutoksen tielle lähdettiin, olisi hölmöä nyt poukkoilla takaisin ”vanhaan” - isossa kuvassa tuossa vaikuttaa olevan järkeä kun ei katso pelkkää pelitapaa. Kivuliasta se tulee olemaan ja epäonnistumisen riskikin on olemassa.

Mitä Tapolaan tulee, olen @peterra kanssa samaa mieltä siitä että aika paluulle ei ole nyt, pitkälti samoista syistä. Uskon myös että Tapola on hyvin vahvoilla Leijonien päävalmentajaksi Pennasen jälkeen.

Tapparan johto tuskin paskoo housuun, kuten osa faneista on tehnyt. Eiköhän tuo strategia pidetä eikä palata paniikissa mihinkään Rauta-aikaan. Ja hemmetin hyvä niin.

Toisekseen viime kausi meni oikeinkin hyvin uudella pelityylillä, joten ei tässä kannata panikoida mihinkään suuntaan.

12 tykkäystä

On myös viisautta ymmärtää muuttaa mielipidettä, jos mennään väärään suuntaan.

2 tykkäystä

Viime kaudella oli hyökkäys kovempi ja Heljanko yksin voitti aika monta peliä

1 tykkäys

Kyllä tuleva valmentaja kysymys tulee harkita tarkkaan ja järkevästi. Ammattilaiset varmasti tekevät ammattimaisen valinnan toimistolla.

Mutta ei täällä nyt ainakaan vakavissaan kannattaisi heitellä kaikkia nimiä jotka ovat onnistuneesti luotsanneet joukkueensa playoffeihin tällä kaudella, se ei ole vielä kovin kummoinen saavutus se.

2 tykkäystä