Kenestä Tapparan seuraava päävalmentaja Rikard Grönborgin jälkeen?

Itse pohdin toista Tommia, Niemelää. On saanut aika hyvää tulosta Pelicansista irti. Tietysti veemäisen näköinen virne koko ajan niin en tiedä sopiiko Tapparaan.

Ei jumalauta. On niin raskasta katsottavaa ja kuultavaa.

18 tykkäystä

Oma näkemys on, että tulee seuran sisältä tai sitten joku Dressmannin kaltainen kova poiminta ulkomailta. Liigasta tällä hetkellä kelpaisi Niemelä ja Jokinen, mutta siinä se.

Pelitavasta ei ole kompetenssia sanoa mitään mutta mielestäni päävalkun ollessa joukkueensa näkyvin mainostaulu, odotetaan häneltäkin tiettyjä asioita, siis muita kuin pelillisiä ja Miettinen on kyllä näiltä osin aivan suomen viimeinen ihminen jonka osaisin asetella sellaisen organisaation keulakuvaksi kuin Tappara.

Puhumattakaan siitä haluaisinko nähdä hänet kyseisellä pallilla. Ei ei ei ei ja vielä kerran ei helv*tissä.

4 tykkäystä

Veikkaan että nykyisellä on verkostoa euroopassa ja rapakon takana, että voisi ehdokasta löytyä.

Keskustelua pitää olla mutta turha vänkääminen ei sitä keskustelua edistä.

Tiedän aikuisena ihmisenä tasan tarkkaan mitä muutosvastarinta ja muutosjohtaminen tarkoittaa. Olen ihan itse henkilökohtaisesti paininut omassa työssäni noiden asioiden kanssa ja se ei välttämättä ole tämän ketjun asiaa.
Tiedän myös että tiettyjen prosessien sisäänajaminen ei tapahdu käden käänteessä.
Tästä sinun on aivan turha yrittää minua opastaa.

Niin kauan kun emme tiedä minkälainen viisi- tai kymmenvuotissunnitelma Tapparalla on, voimme vaan arvailla asioita.

Maso Lehtonen on kyllä mielenkiintoinen nimi valkkumarkinnoilla kun aika kerhossa päättyy. Kaveri kuitenkin vakuutti aikanaan Imatralla niin vahvasti että sopimus Suomi-sarjaa muuttui suoraan Mestis soppariin ja kaikki voi katsoa mitä Ketterä teki noustuaan.

Eihän Maso ole mitään vielä Liigassa esittänyt mutta kun katsoo HPK:n resursseja niin olisi voinut mennä aika hitosti huonomminkin.

Tapparaan tuskin rintakarvat vielä parin kauden päästä riittävät mutta eihän näist ikinä tiedä.

Hot takena vielä: Mielummin ottaisin Mason ku Psykologi-Pennasen.

3 tykkäystä

En ymmärrä, miksi syytät minua vänkäämisestä kun korjaan sinun tulkintaasi minun sanomisistani. Toki pahoittelen, jos olen ollut epäselvä, mutta minun mielestäni keskustelun kannalta on varsin olennaista, että korjaa mahdolliset väärinymmärrykset.

Ensin et tiedä (tai siis kysyt mitä mahtaa olla yo. asiat) ja sitten kerrot, ettei tarvitse tulla neuvomaan? Oliko tämä pistokoe minulle? Miten ihmeessä tiedoillasi sitten ajattelet, etteivät muutokset, prosessien hitaus ja tuloksellisuus koskisi Tapparaa?

Ja siis, spekulointia tämä kaikki on. Sinä puutuit argumentointiini ja minä korjasin väittämiäsi koskien väittämiäni. Nimenomaan olen ketjussa perustellut omaa spekulointiani jo useamman viestin. Ensin tulkitset niitä väärin, syytät vänkäämisestä ja lopulta pidät koko teoreettiset käpistelyä sitten kuitenkin irrelavanttina pohdiskeluna - mitä se toki on, mutta en edes ymmärrä miten kaikella sillä laajalla tiedolla mitä työelämästä kannat mukanasi ja joista kyselet, mutta ei saa opettaa - et näkisi muutosjohtamisen haasteita Tapparassa?

Edelleen en usko Tapparan johdon olevan niin näköalaton, että n. 10 vuoden urheilubrändi vaihdettaisiin kiimassa ja kiukulla vain muutaman vuoden tähden. Tähän duuniin ei olisi kaikenmaailmanmiettiset pystyneet. Tuskin Pennanenkaan.

1 tykkäys

Olisihan joka tapauksessa valmentaja tullut Tapparaan, vaikka se ei olisi RG ollutkaan. Mitä muuta kaikkea on Tappara investoinut, mitä ei muutenkin olisi investoinut? Nyt vaan tuli toivottu aktiivisempi pelityyli RG:n myötä, mitä haettiinkin.

Kyllä Tapparassa varmasti matkan varrella tutkaillaan tasaisin väliajoin, mennäänkö haluttuun suuntaan ja tehdään tarvittavia korjausliikettä.

Eiköhän Ruotsi ja Sveitsin sarjojen valmentajista löydy sopiva valmentaja?

Aika selvää on että tämän vuoden pelityyli osuu katsojiin paremmin. Kyllähän nyt sattuu ja tapahtuu peleissä paljon, molemmissa päissä.

Mites Olli Salo sen jälkeen kun on pari vuotta ollut jääkiekkoliiton palveluksessa.

2 tykkäystä

Vihdoin kuuntelin tässä Karalahden elämäkertaa ja siinä Jere antoi valtavasti posia muutaman värikkään tarinan kera Petri Matikaiselle erityisesti tunne- ja fiilispuolen maksimoinnista. Bluesissa Matikainen-Marjamäki oli aika osuva duo missä Petu keskittyi isoon kuvaan ja joukkueen lataamiseen ja Marjamäki taas oli se taktikko. Näinpä aloin pohtimaan että Petu voisi olla mielenkiintoinen veto Tapparan peräsimeen kaverinaan taktikkona sitten esimerkiksi Juujärvi tai joku nuoremman polven nouseva nimi.

2 tykkäystä

Tapola on saattanut olla aiemmin Meidän pelin edustaja. Mutta hänkin viisaana miehenä tietää, että se mikä toimi 16-17 tai 22-23, ei toimi enää tulevaisuudessa. Tarvitaan siis Tapola 3.0 , valmentaja joka ymmärtää, että pitää jatkuvasti uusiutua. Asia jota esim Marjamäen Late ei ymmärtänyt.

6 tykkäystä

Tällä ehdotuksella ansaitsisi itselleen kyllä parin viikon bännin.

10 tykkäystä

Tottakai olisi tullut. Veikkaan tietämättä faktaksi, että halvempiakin vaihtoehtoja olisi ollut - mutta nimenomaan tähäm muutosjohtamiseen tarvittiin tarpeeksi kylmäpäinen ja uskottava tekijä.

Siksi itse oletan että pelitavallisen muutoksen ollessa enemmän vakiintunut osa Tapparaa, pääsee seuraava saman koulukunna valmentaja ”helpommalla” koska silloin ei puhuta enää muutosjohtamisesta vaan normaalista valmennustyöstä paineineen päivineen.

Ja ei toki RG ole/ ollut ainoa pätevä mies asiaan. Luulen kaikalonnulkopuolistenkin (brändiarvo jne.) että hän oli perfect match Tapolan ja Rautakorven jälkeen, jolloin urheilu meni kaiken edelle.

1 tykkäys

En tiedä. Tällä hetkellä on vain oma toiveeni, että ensin Grönborgille 3 vuoden jatkosopimus.

Kuinka monta vuotta se Barry Trotz olikaan Nashville Predatorsin päävalmentajana?

2 tykkäystä

Olihan Tapolankin työkalupakissa nopea pystysuunnan kiekko ainakin CHL-kausien alkuvaiheissa. En pitäisi yhtään mahdottomana, että ukko valmentaisi tuollaista pelitapaa tulevaisuudessa.

4 tykkäystä

Oletko seurannut minkälaista kiekko Tapola peluuttaa Bernissä?
Sitä pohdin että mitä tuolta reissulta tarttuu mukaan ja pelikirjaan.

1 tykkäys

Rautakorpi ja Nieminen, aika vakuuttavaa työtä ja kykyä prosesseihin. Siinä olisi myös jotain ihan uutta, mitä ei aiemmin ole kokeiltu. Yksin hyvät, yhdessä erinomaiset.

Samoilla linjoilla, otaksun että muutosjohtaminen tuskin on rasite jatkossa. Uudet pelaajat ja muutkin henkilöt tulevat kenties juuri tämän pelityylin perässä Tapparaan?

Toki nytkin pelitavasta on tullut positiivista palautetta pelaajilta ja oikeastaan koko organisaatiolta. Pelillinen muutos on vielä kesken ja siksi tuo pelaaminen on sekavaa välillä.

2 tykkäystä

Ei kiitos enää Rautakorpea penkin taakse, mieluummin taustalle urheilujohtamaan. NIeminen parhaimillaan kehittämässä nuoria pelaajia.

3 tykkäystä