Tämmöinen tulla tupsahti Amppareihin. Toisaalta kun ajattelee, niin ei mikään ihme luettuaan tuon jutun,
Mitä pikemmin saa sen parempi.
Sitä saa mitä tilaa. Tervemenoa uusiin haasteisiin. Ei jää ikävä.
Laitetaanpas linkii itse firman uutiseen eli Liiga.fi:
Läks ku lämpes, K Rannisto.
En tiedä…brandin jätkästä ei jääny kyllä oikeen mitään mielikuvaa. Eli ei jää ikävä.
Mitäs kaikkea tähän Ranniston lyhyeen pätkään mahtuukaan:
- SM-Liigan nimen vaihtuminen Liigaksi, hieman erikoisten vaiheiden jälkeen. Oliko etuliite alunperin tarkoitus myydä yhteistyökumppanille?
- Liigan sulkeminen. Sportin (Kabinetti), KooKoon (Mestiksen voittaja) ja Jukureiden nosto Liigaan (Mestiksen voittaja).
- Tasausparivalintojen myyminen rahallista korvausta vastaan.
- Sääli-playoffien hetkellinen brändäys Lomarengas-kierrokseksi.
- Arto I. Järvelä kohu
- Pärnäsen palkkaaminen viestintäpäälliköksi ja siitä aiheutunut kritiikki
- Liigan sivujen omituiset blogit
- Kausi kaudelta huonommat otteluohjelmat, niin pelin kuin yleisönkin kannalta.
On varmasti saanut jotain hyvääkin aikaan ja pyrkinyt piristämään Liigan myyntiä ja markkinointia. On tullut perhepäivä-konseptia ja muuta “pöhinää”, mutta aika sekavan kuvan Rannisto jätti toiminnastaan.
Ranniston hommat ei varmaan ole ihan putkeen menneet, mutta kyllä ihmettelen näitä puskista huutelijoita. Siis seurajohtajia (?) jotka heittelivät kommentteja tuossa Alma Median jutussa.
Tuskin Rannisto näistä kaikista on yksin vastannut
Ensimmäinen asia mitä uuden TJ pitäisi alkaa suunnitella on välitön siirtyminen avoimeen sarjaan ja joukkuemäärän asteittainen laskemminen 15->12.
Itse toteuttaisin tämän siten että ensi kaudella Mestiksen kaksi parasta pelaavat paras seitsemästä playoffit liigan kahta huonointa vastaan ja näistä neljästä yksi saa paikan liigassa. Tätä jatkuu kunnes joukkueita on 12 jolloin aletaan aikaisemmilta kausilta tutut liigakarsinnat liigan huonoin vs mestis mestarit.
Tykkäys edelliseen ja vielä tekstit perään. Kyllä, sarja on avattava. Kyllä se tasoero on niin iso mestikseen että liigasta tippuminen vaatii kyllä huolellista ja tarkoitushakuista konttaamista liiga-joukkueelta.
Tykkäys kanssa, koska Suomen kokoisessa maassa ei vain riitä 300 riittävän tasokasta pelaajaa pelaamaan liigaa tällä hetkellä. Tämän takia myös NHL-seurat ottavat pelaajia mieluummin kasvamaan AHL:ään kuin liigaan.
Toki kaikilla joukkueilla on omat resurssinsa toimia, mutta pelaajille varmaan mieluisampi pelata liigaa kuin mestistä.
Luulen kyllä, että suurempi syy siihen, että NHL haluaa pelajaat AHL:ään kasvamaan on tottuminen pienempään kaukaloon ja sikäläiseen pelityyn, sekä opettelua elämään vieraassa maassa ja yhteiskunnassa.
Siitä olen samaa mieltä, että liigan taso kärsii suuresta joukkuemäärästä.
En nyt muista, kummasta urheilu- printistä olen lukenut, mutta liigan tason takia halutaan kypsymään AHL:ään, koska tämän tasoinen liiga ei enää kehitä pelaajia halutulla tavalla, mitä se joskus aikaisemmin on kehittänyt.
Jääkiekkotoimittaja Hiitelästä voi olla montaa mieltä, mutta tuossa on monta hyvää kohtaa
Oli Kimmo Ranniston tulokset mitä tahansa, niin jäähyväispuheenvuoro on suoraselkäinen ja tyylikäs:
Liiga yrittää värvätä KHL-Jokereiden toimarin
Taitaa olla vähissä hakijat kun jättitappiot tekevän jokerien toimaria oikein rukoillaan pestiin.
Ihan sama tuli ittellekin ensimmäisenä mieleen…
Jukka Hirsimäki ja Riku Kallioniemi ainakin loppusuoralla mukana.
2 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Riku Kallioniemi - Liigan toimitusjohtaja 2016-