Riku Kallioniemi - Liigan toimitusjohtaja 2016-2022

Kallioniemi ilmeisesti uusi toimari

1 tykkäys

Tämä oli odotettu ja ainakin itse uskon että paras ratkaisu.
Nyt on Liigalla TJ:na kiekkomies joka ymmärtää myös bisneksen. Rannisto taisi olla vähän molempia muttei kunnolla kumpaakaan.
Olen tyytyväinen. (Ihan kuin sillä nyt olisi mitään merkitystä :sweat_smile:)

Pelikokemustakin tosiaan löytyy ja lopetti aktiiviuransa ainakin pisteiden valossa huipulla:

Tämä sitten virallista kohta.

Lindgren & Sivonen on erinomainen radio-ohjelma. Se käsittelee urheilua yli lajirajojen, mutta joukossa on paljon kotimaiseen jääkiekkoon liittyviä jaksoja.

Hiljattain studiossa vieraili Riku Kallioniemi. Itse olen tähän uuteen toimitusjohtajaan siinä mielessä hiukan pettynyt, että on ainakin pestinsä alussa ollut erittäin varovainen kommenteissaan. Niissä on Esko Ahomaista ympäripyöreyttä.

Suosittelen kuitenkin jaksoa ja tätä ohjelmaa kokonaisuudessaan:

http://areena.yle.fi/1-3945856

1 tykkäys

Kallioniemi on ilmeisesti erityisosaamiseltaan enemmän talousihminen ja hänen valintansa liittyi pitkälti taloudelliseen puoleen. Liigalla on isoja mainehaasteita korjattavana, joiden kanssa tuntuu olevan aika hiljaista vielä toistaiseksi. Epäjohdonmukainen ja puuhastelumainen johtamisote tuntuvat olevan liigan isoin riesa.

Kallioniemi on itseasiassa diplomi-insinööri, mutta teki SaiPassa erittäin kovaa tulosta myös taloudellisesti. Hallituksesta ei pitäisi talousosaamista puuttua, kun siellä istuu Vesa Puttonen.

4 tykkäystä

Jääkiekon SM-liiga Oy:n toimitusjohtajana keväästä 2016 alkaen toiminut Riku Kallioniemi on siirtymässä uusien haasteiden pariin. Kallioniemi jatkaa toimitusjohtajan tehtävässä niin kauan, että hänen seuraajansa rekrytointiprosessi on valmis.