PS5 ei pysty pelaamaan USB-levyltä kuin PS4 pelejä. Sinänsä mikä tahansa ulkoinen USB3 väyläinen SSD-levy lienee ok.
Yksi vaihtoehto on ostaa SATA- tai NVME-kotelo ja siihen irrallinen kovalevy. Standardi kamaa. Hyvä puoli on siinä että voi päivittää ja saattaa tulla jopa halvemmaksi etenkin tarjouksesta. NVMe levyn voi laittaa myöhemmin suoraan PS5 sisään M.2. paikkaan, jolta myös sitten PS5 pelit toimii. Itse lähtisin tällä liikkeelle jos ylimääräistä levyä ei pyöri nurkissa ja pelkkä kotelo riittää. Suosiolla vaan vähintään 2TB levy. Toki nuo PS5 sisäiseen slottiin yhteensopivat levyt (nopeat) hieman maksaa. Eipä kuitenkaan pidä ostaa kahta.
Itsellä on 10e maksanut kotelo ja PC:stä ylimääräiseksi jäänyt SSD sisällä. Hyvin on toiminut ja nopeudessa ei merkittävää eroa sisäiseen.
Vanhempaa simua vielä enempi pelaillu eikä siitä oikein tahdo haluta siirtyä uuteen. Niin hirveästi bugeja ja ohjaimien kanssa pelleilyä että ei vain jaksa säätää. Muuten tuo uusi versio kyllä houkutttelisi mut odotellaan että riittävästi saavat sitä korjailtua. Ura moodi ihan mukava lisä kyllä siinä.
Aika paljon kaikenlaista romua simuun tullu hommailtua. Ohjaimia läytyy,
-Thrustmaster TCA Captain pack
-Winwing EFIS ja FCU
-Logitech Saitek Flight yoke system
-Logitech Saitek Pro flight switch panel
-Logitech Saitek rudder pedals
Noita Logitech vempaimia en vielä paljoa kerenny testaileen ku vasta sain mut pientä askartelua vaatii saada polkimet pysymään lattialla paikallaan kun luistaa karkuun.
Koneena PC, Ryzen 7 7800X3D, 3070ti ym…
Onko täällä hyviä ehdotuksia sellaisista peleistä mitä voisi pelata paikallisesti samalla konsolilla kaksi henkilöä? Enkä siis tarkoita mitään änäriä, fifaa tms., missä pelataan toista vastaan, vaan nimenomaan jotain tarina-, seikkailu-, tai tasohyppely-tyyppistä peliä, mitä voisi kimpassa hakata eteenpäin.
Tietysti riippuu, kenen kanssa tai ketkä pelaavat ja millä laitteella, mutta Traveller’s Talesin Lego-pelit on jees. Erityisesti 2008–2011 Batman, Indiana Jones ja PotC.
Aloittelijaystävällisiä, matalan kynnyksen pelejä, joissa ei virheistä kovin paljoa rankaista. Puzzlea, kerättävää ja uudelleenpelattavaa.
Muksujen kanssa Sackboy pleikalle todella hienosti tehty peli ja matala kynnys oppia. Bonuksena suomeksi. Mainittu Rayman myös hieman vastaava vaikka onkin vanha peli.
Iso kiitos kaikille vinkeistä Tosiaan PS4 Pro itsellä käytössä. Näissä tuli iso määrä sellaisia, mitkä on itselle täysin uusia tuttavuuksia ja varmasti lähiaikoina joku lähtee kokeiluun, jahka ehdin vähän syvemmin näihin perehtymään! Oikeastaan näistä Lego-pelit ainoat, jotka itselle jokseenkin tuttuja ja ollut tiedossa, Lego Marvel Superheroes 2 meiltä nyt löytyykin.
On tää mahtava palsta! Tässä sen taas huomaa: ketään ei jätetä yksin
Itse ollut iät ja ajat xboxin miehiä, tällä hetkellä pelailen xbox one x:llä. Nykyinen konsoli vaan on alkanut näyttämään pikkuhiljaa merkkejä siitä että olisi jossain kohtaa hankittava uusi konsoli tilalle, (hidastelee sekä jäätyilee satunnaisesti) lisäksi tuohon ei myöskään saa esim. Uusinta nhl:ää eli NHL 25 peliä koska tuo mun xbox one x on ns. Old gen konsoli sukupolvea eikä kaikista uusimmista peleistä löydy tukea tuolle old genille.
Tässä on käynyt kuitenkin mielessä jos kokeilisi hypätä ps:n leiriin ja hommaisinkin ps:5 sen. Toisaalta ps:lle ei saa kaikkia samoja pelejä mitä esim. Xboxille, esimerkkinä forza motorsport ja horizon sarjan pelit. Mitäs arvon forkan väki on mieltä kannattaako vaihtaa pleikkariin vai pysyä xboxi:ssa🤔
Ennenkuin joku ehdottaa pc:tä se ei ole edes harkinta listalla, koska budjetti ei siihen taivu ja oon tykästyny ohjaimella pelaamiseen.
Itse tein niin, että löytyy molemmat. Ps5 ja Xbox Series X. Pleikalle pelaan vaan Sonyn yksinoikeudet ja Boksilla kaiken muun. Gamepass on vaan niin huikea palvelu.
Olen omistanut PS5 ja Xbox x konsolin. Nykyään Gamepass pc käytössä. On hyvä palvelu kyllä. Xbox-ohjaimella menee osa peleistä. Räiskinnät Keyboard + hiiri yhdistelmällä.
On joo, itse luovuin nyt toistaiseksi gamepass ultimatesta kun ei tällä hetkellä riitä aika pelaamiseen, 3- vuorotyö hoitoalalla ja kotona 1,5v ja 8kk mukelo syö tehokkaasti kaiken vapaan ajan tällä hetkellä. Mutta mukavahan se on silloin tällöin ottaa muun perheen ollessa jo nukkumassa hetki omaa aikaa ja aiheuttaa battlefied 5:sen ääressä pahennusta.
On kyllä, mutta itse tykkään forza:ssa erityisesti horizon sarjasta enemmän, koska vapaa maailma jne. Vastaavaa ei oikein ole ps:lle, tai no onhan the crew sarjan pelit vähän samaan suuntaan, mutta ei niitä oikein voi forzan horizon sarjan peleihin verrata pelattavuuvedeltaan.