Konsoli- ja tietokonepelit

Pleikkarilla on aina ollut symmetriset tatit:

Katso kuvat!

https://twitter.com/Destructo_Dan/status/1247617943669792773

3 tykkäystä

Okei, eli toi muoto olikin vain muuttunut… Urautunut xbox ohjaimeen, sillä sekotin asian muuttuneen… :smile:

Mieltymys hyvnkin… jos muistelee vanhoja NES tai SNES -ohjaimia, niin ne vasta olivat epäergonomisia. Ja silloin kuin niillä pelasi, nekin sopivat kuin nyrkki silmään… näin myöhemmin vasta tajunnut, että neliskulmainen ohjain ei voi kovin häävisti toimia.

2 tykkäystä

Se oli vaan niin että ennaltaehkäisevät teippaukset sormiin ja Super Marioo hakkaamaan… aijai… hyviä muistoja! :rofl:

1 tykkäys

Track’n’fieldissä oli kova meno, kun hakkasi B-A:ta huulirasvaputkella nytkyttäen. Huulirasvadoping since '92.

3 tykkäystä

Joikkarien rikkomista kuusnepalla jo vuonna -84, Daley Thompson’s Decathlon.

5 tykkäystä

Onkos palstalaisilla paljon vanhoja konsoleita tai koneita tallessa? Itsellä on tuolta kuusnelosesta asti kaikki laitteet mitkä olen omistanut tallessa. Pitäiskin tässä joutessaan tutkia kaapit, että mitä niistä löytyy.

2 tykkäystä

Minulla on PS1 mutta en tiedä voiko sitä sanoa kovin vanhaksi. Tai no, onhan se aika vanha muttei yhtä vanha kuin nuo kaikkein varhaisimmat. Peleistä olen säilyttänyt mm. NHL 98 sekä Crash Bandicoot :slight_smile:

1 tykkäys

Spectravideo MSX ja Amiga 500 on tallessa.

6 tykkäystä

Kuusnepa löytyy, ja pari vuotta sitte hain sen varastosta ja ajattelin testailla. Se oli ollut varastoituna erilaisissa tiloissa, kylmissä ja osin varmaan aika kosteissakin, noin 25 vuotta. Hyvin lähti toimimaan. Kasettiasema vaan laulamaan ja muutamia peleja testailin. Hieman tuntui kyllä väärältä kytkeä se tuollaiseen nykyaikaiseen melko isoon taulu-TV:hen. Nyt on taas varastossa, mutta jos olisi tilaa pitää esillä, niin pitäisin kyllä.

4 tykkäystä

Kuusnepa ja Amiga 500 löytyy, niiden jälkeiset on pistetty kiertoon tai kierrätykseen kun kalustoa on päivitetty. VIC20 taitaa olla jossain hyllyssä vielä, mutta siinä ei näppäimistö toiminut kunnolla kun viimeksi kokeilin.

3 tykkäystä

Eka Xbox, tietysti modattuna niin siellä on kaikki C64:stä alkaen SNESiin saatavilla. Tuon lisäksi on PS3 bluray-soittimena.

3 tykkäystä

Itsellä oli modatut PS1 ja eka Xbox, noiden jälkeen ei ole tainnut modattuja olla. VIC20 oli modattu, pystyi kopioimaan moduulipelejä :slight_smile:

1 tykkäys

Meillä oli NES, Atari, PS1, PS2, PS3 ja nyt PS4 Pro

3 tykkäystä

Valitettavasti mitään ei ole tallessa, mutta ensin NES, sitten PS1 → 3.

SuperMario ja sen jälkeläiset, GTA, Burnout, Tony Hawk.

Lopulta itse sekaannuin MMORPG -maailmaan tietokoneella.

2 tykkäystä

Ite myin oman PS1: n Kirpparilla puoli vuotta sitten, mukana tais olla neljä peliä+ohjain. 60e sillä sai ja nopeesti vaihtoi omistajaa.

2 tykkäystä

Meillä on Commodore 64, Amiga 500, NES, PS1, PS2, PS3, PS4, Xbox, Xbox360, Wii, Wii U, 2DS, 3DS, Nintendo Switch Lite, Mini NES, C64 Mini, C64 Maxi, Game Boy Advance, Playstation portable, Playstation Classic, PC ja jokunen Game & Watch elektroniikka peli.

7 tykkäystä

Kuten PlayStation Blog kertoo, saavat pelaajat ladata ilmaiseksi Uncharted: The Nathan Drake Collection -pelikokoelman sekä ylistetyn indieseikkailun Journey. Molemmat lukeutuvat PlayStation 4:n kehutuimpiin julkaisuihin.

5 tykkäystä

Alkuperäinen SNES löytyy omien suosikkipelien (esim. Super Metroid, Final Fantasy 6, Secret of Mana, Chrono Trigger) kanssa.

Aikanaan tullut myös NES ja PS1 tahkottua, mutta eipä ole enää tallessa. Toisaalta juuri SNES oli se rakkain itselle.

1 tykkäys

Hoitaisivat vaan The Last of Us Part II:n vaikka väkisin julkaisuun niin minä en takuuvarmasti poistu kotoa.

4 tykkäystä