Konsoli- ja tietokonepelit

Haitanneeko tuo…konsolista saadaan lastentaudit pois ja toivottavasti jossain kohtaa kermankuorintahinnoittelu loppuu. Pelit pikku hiljaa hyödyntävät paremmin tehokkaampaa rautaa.

Eli vanhoillakin konsoleilla pärjää varsin hyvin.

1 tykkäys

Oman plege vitosen olen omistanut vuoden verran ja “nyt jo” on suunniteilla ensimmäinen PS5 pelin osto. Eli Ratched & Clank: RA

Meinasin tuon aiemmin marraskuun lopulla ostaa kun oli vihdoin järkevämmän hintainen fyysinen versio (digiversio oli sen 15e kalliimpi) eli 39,95e. Mutta unohdin ostaa ja hinta nousi, odottelen että tulee taasen aleen jonka veikkaan tapahtuvan joulun jälkeen ja ostan sitten.

Että ei tuolle ihan hirveästi ole silmäkarkkia tullut hommattua joten sen puolesta pärjäisi kyllä PS4:lla. Oma PS4 on julkaisussa ostettu ja täten vanhaa sukupolvea eikä myöskään Pro versio.

Ei mitään hajua mikä on Loop Hero, mutta semmottinen olisi Epicissä ilmaiseksi:

https://www.epicgames.com/store/en-US/p/loop-hero

1 tykkäys

Tänään ilmaiseksi jotain dinojen räiskimistä:

https://www.epicgames.com/store/en-US/p/second-extinction

1 tykkäys

Tänään vuorossa mutanttihommia:

https://www.epicgames.com/store/en-US/p/mutant-year-zero

1 tykkäys

Vanhojen tietokoneklassikkojen uusioversioita valmistava Retro Games on nyt suomalaisten suosikin Amiga 500 -kotitietokoneen kimpussa. Tiedotteen mukaan alkuperäisen tietokoneen ulkoasua mukaileva, alkuperäistä pienempi Amiga 500 Mini tulee myyntiin 25. maaliskuuta 2022.

6 tykkäystä

Näihin lisäksi helppo lisäillä pelejä tai ainakin C64 miniin oli. Eli saa koko lapsuuden/nuoruuden pelit pelattua. Lost patrol tuossa näkyy olevan jo valmiina. Sitä tuli aikanaan hakattua aikalailla.

5 tykkäystä

International Karate olisi kanssa kova saada siihen. Sitä tuli aikoinaan tahkottua täällä.

4 tykkäystä

Mutanttihommista kehu Ilta-Sanomissa:

1 tykkäys

Joo, jaa muutkin ovat tuota kehuneet, talteen vaan kun ilmaiseksi saa. :slight_smile:

1 tykkäys

Tuo “talteen vaan, kun ilmaiseksi saa” on hyvä pointti. Koskaan ei oikein tiedä milloin tekeekin mieli pelata. PS+ puolella olen sivuuttanut lukemattomia pelejä, koska olen ajatellut että eipä tuo nyt varmaan kiinnosta. Mutta mitä väliä sillä on vaikka sen siitä lisää kirjastoon, jos ei asenna?

Ellei noissa ole jotain rajoitusta miten paljon pelejä saa lisättyä omaan kirjastoon.

Eipä noissa ohjelmissa rajoituksia ole. Mulla on Steamissa joku 100+ peliä joista suurinta osaa en ole koskaan pelannut (ja tuo on vähän, toisilla on nelinumeroinen määrä), vaan niitä on tullut kaiken maailman kylkiäisinä. Epicin kokoelma kasvaa noiden ilmaispelien myötä.

Cyberpunk 2077 menee joulun jälkeen läpi niin sitten voi kaivaa tuolta kirjastosta jonkun uuden tuttavuuden työn alle välipäivien ratoksi.

2 tykkäystä

GoG.comista ilmaiseksi ye olde kauhuseikkailu I have No Mouth And I Must Scream:

Epic jatkaa mörköteemalla, tänään ilmaisena Vampyr:

https://www.epicgames.com/store/en-US/p/vampyr

Muistan, kuinka pelejä ei aiemmin saanut ilmaiseksi. Ainakaan itse en saanut. Kunnes yhden kerran muistan, kuinka sain videopeliliikkeestä Bugs Bunny Lost in Time -PS1-pelin promoversion. Ai ettien että. Siinä oli jotain hävytöntä, että sen sai ilmaiseksi. Sitä tulikin tahkottua monasti.

Nykyään pelejä on melkein pakko jakaa ilmaiseksi.

Itsellä oli modattu PS1, siihen sai hyvin pelejä ilmaiseksi…

2 tykkäystä

Meillä oli kanssa yksi kaveri lukiossa, jolta ostettiin pelejä modatulle PS1. Monia sellaisia joita ei olisi saanut edes kaupasta (esim. Xenogears).

1 tykkäys

Meikä aina kaihtanut videopelipiratismia ja pelien ostaminen ja hustlaaminen oli enemmänkin elämäntapa jostain 8-vuotiaasta 25-vuotiaaksi asti. Tuntui jotenkin aidommalta.

1 tykkäys

Joo, modattu Xbox löytyy itse asiassa edelleen kaapin perukoilta. Olen oittanut sen asenteen, että työelämään siirtymisen jälkeen maksan viihteestäni, paitsi jos sitä annetaan ilmaiseksi.

Eka Xbox oli kans itsellä modattuna, mutta sen jälkeen ei ole tullut moista harrastettua.

Mutta kuusnepalla pelaamisen aloittaneena ja Amiga-scenessä touhunneena (kaikissa groupeissa oli swapperit) piratismi oli nuorena aika itsestään selvää.

1 tykkäys

2000-luvun alkupuoliskolla kun oli itsellä modattua pleikkaa ja xboxia niin netissä oli jopa oma sivusto josta sai ladattua torrenttina pelejä. Itseltä katosi hetkeksi arvostus pelaamista kohtaa kun kaikkea ladattua tuli poltettua levylle ja sitten vaan kokeili. Nykyään arvostaa taas, että maksaa siitä mitä haluaa pelata.