- Suosittelen perustamaan heti oman tilin. Mahdolliset pelit, ostokset ja muut säilyy sitten yhden tilin takana. Jos taas itse pelaat jotain niin ei tule sekaannuksia.
- Jos poika pelaa sinun koneelleesi niin tekisin oman Windows profiilin. Kannattaa huomioida tosin, että Forttiin tulee aika paljon päivityksiä joten jotkut power user oikeudut kannattaa ollaa windows käyttäjällä.
- Sama tili toimii PS5 / PC / Xbox. Epicin kautta voin linkata tilit toisiinsa. https://www.epicgames.com/help/en-US/epic-accounts-c74/connect-accounts-c110/how-do-i-link-my-console-account-to-my-epic-games-account-using-my-console-a3668
- Verkko asioissa ei nyt itsellä ainakaan tule mieleen mitään erityistä. Interwebin nopeus lienee kunnossa niin se riittää.
@markanjatka n neuvojen lisäksi FPS-pelaamisen kultainen sääntö, kone nettiin alusta loppuun langalla niin pingi on kunnossa eikä tarvitse valittaa, että häviää lagin takia.
Täällä on 4G+ netti, joten under load pingit on muutenkin korkeat. WLAN on kyllä nopea. Onneksi pelaaja on nuori, eikä vielä ymmärrä moisista.
En nyt vielä tehnyt Windowsiin profiilia, ainoastaan oman Epic tilin. Siinä kysyttiinkin aikuisen sähköpostilla ja luottokortilla suostumus että saa tilin luoda.
Järkytys ei ollut pieni kun huomasin että Fortnite vie vaatimattomat 30GB tilaa . Miten helvetissä tuo on edes mahdollista, simppelissä räiskintäpelissä. Pitää koneen levyjakoa miettiä uudestaan näköjään sitäkin…tosin koko paska pitäisi asentaa muutenkin uusiksi.
Piti sitä papan itsekin vetää yksi erä ja voittohan siitä heti tuli
Äläpä nyt. >100GB on jo ihan normi konsoleilla. Harva peli alle 30GB.
30 GB on tosiaan nykyään pieni peli. Useimmat pc-pelit vie nykyään 50-100 gigaa. Sen vuoksi nykyään 500 gigaa alkaa olla aika minimikoko SSD-levylle, jos vähänkään pelaa koneella. Sekin käy nopeasti pieneksi jos pelaa enempää kuin paria peliä kerralla. Onneksi nykyisillä yhteyksillä pelejä voi aika nopeeta myös poistella ja ladata uusiksi, jos ei jotain tiettyä peliä nyt ihan päivittäin tai viikottain pelaa.
On se PC:lläkin. Ja siihen päälle julkaisun jälkeen pari kuukautta “hienoja” 50GB+ päivityksiä.
Onneks NVMe-SSD:t on nykyään halpoja.
E: Itellä mobiilinetti on nykyään 200MB niin laitan luurin piuhalla PC:hen kiinni ja lataan isot pelit 4G:n kautta.
Ostin Cyperpunk 2077:n ps4:lle, kun kirpparilta löytyi 5 eurolla. Saa nähdä onko, niin paska, kun olen lukenut. Itseä ei tosin pienet bugit yms. Niinkään häiritse.
Mä olen vetänyt tuon PC:llä kahdesti läpi ja tykkäsin kovasti. Se päätarina on vallan mainio niin kuin CDPR:n peleissä tuppaa olemaan.
Kolmas kerta tulee varmaan vedettyä kunhan lykkäävät joskus sen DLC:n pihalle mikä on työn alla.
Tactics Ogre: Reborn tulossa PS4 / PS5 / Switch / PC 11.11.22
Yksi aikansa parhaita taktisia roolipelejä julkaistaan siis uudelleen ja paranneltuna.
Yhdistin tietokoneen 65" telemundoon. Xbox-ohjaimella mukava pelailla sohvalta. Kuulokkeiden piuhassa ei vain oikein riitä pituus sohvalle asti. Niinpä nyt olisi hakusessa langattomat kuulokkeet.
Olisko jotain suosituksia?
Jos kuulokkeet on hyvät, niin vaihtoehtona on myös uusi ohjain. Itsellä tuli Xbox X mukana tämmönen missä 3,5mm liitäntä ohjaimessa. Kätevää…
Vaikuttaa ok kuulottimilta. Monikäyttöisyys ratkaisi tämän pelin.
Itse kokosin tämän asiantuntijakommentin pohjalta headsetin PS4-käyttöön:
Kuulokkeet:
AKG K52:
Mikki:
Antlion ModMic:
Ja yhdistin nuo PS4-ohjaimeen splitterillä:
Hintaa tuli noin satasen verran ja laatu on omaan korvaan helkkarin hyvä. Tuo asiantuntija Redditissä sen jossain sanoi että valmiit headsetit on useasti rajusti ylihintaisia, ja paremman headsetin saat kun kokoat itse.
Taidan silti tämän pistää tilaukseen. Nappasee mikin pois ja töihin vaikka mukaan ja spotify soimaan.
Tuohon hintaan saisi “oikeiden kuulokevalmistajienkin” vastameluvehkeitä, joita voi käyttää pelaamisen lisäksi esim. lentokoneessa jne. Sony, Sennheiser ja Bose on hyviä merkkejä noissa.
Senneheiserillä on sukupolvi vaihtumassa, mutta jos löydät PXC 550 II:t jostain niin on hyvät. Noista noi Sonyt on aika nobrainer valinta.
Sennheiser kyl oiva kuuloke. Gamezero löytyy iteltä johdollisena. Täytyypi vielä pohtia.
4 viestiä siirrettiin ketjuun: Tietokonetta ostamassa
Epicistä Doom 64 ilmaiseksi jos Fortnite-jonnet haluas tutkia mistä kaikki alkoi:
Itse nappasin ehkä viikko sitten PS-storesta jollain 25 eurolla tjsp. Ihan hyvin olen kerennyt jo pelailemaan, ja ihan hyvältä peliltä vaikuttaa. Maailmassa, tarinassa ja hahmoissa on ihan hyvin CDPR:ltä tuttua syvyyttä.
Aloin pelaamaan peliä “sokkona” ja lätkäisin vaikeusasteen välittömästi ääriasentoon, sillä ainakin Witcher 3 on aikas helppo vaikeimmallakin vaikeustasolla - niin näyttäisi olevan myös Cyberpunk 2077. En toki sitten tiedä, onko Intelligence-painotteinen buildi jotenkin täysin ylivoimainen. Joka tapauksessa aion pelata pelin aloittamallani hahmolla loppuun, sillä pelin FPS-mekaniikat ovat konsolilla korkeintaankin keskinkertaiset, enkä toisaalta muutoinkaan kaipaa avoimen maailman yksinpeliltä räiskintää, vaan jotain vähän persoonallisempaa. Myönnettäköön, että olen kohdellut Cyberpunkia hieman kovasti pitämäni Deus Ex -sarjan korvikkeena, ja peli on ajanut asiansa siinäkin mielessä oikein hyvin.
Peli pyörii PS5:lla ihan kohtalaisesti, vaikka pari kaatumista onkin tullut vastaan. Nämä eivät kuitenkaan ole pahemmin haitanneet kätevän quick save -toiminnon kroonisen spämmäämisen ansiosta.
Edit: julkaisin viestin vahingossa keskeneräisenä
Tää kannattaa testata, jos löytyy PC tai Series sarjan Xbox+Ultimate Gamepass… Omaan makuun loistava tarinapeli