Konsoli- ja tietokonepelit

Kiitos, nappasin (pojalle) talteen. Ei Doom tosin mitään aloittanut, vaan Castle Wolfenstein.

7 tykkäystä

No joo, itsekin veivasin Wolfensteinin shareware-versiota (Jonnet ei muista) innolla, mutta Doom oli se eka realistisen ja modernin tuntuinen räiskintä.

Castle Wolfenstein taisi olla toisen genren peli, mutta Wolfenstein 3D oli se ensimmäinen todellinen FPS. Doom, Quake, Unreal, Half-Life… 90-luku todellista FPS-kehityksen kulta-aikaa, puristettiin raudasta viimeisetkin höyryt pihalle.

3 tykkäystä

Mun testailut nuorena oli Doom, quake iii, Duke nukem. Eka peli mitä pelasin paljon, ja myös eka nettipeli oli q3 mod Urban terror.

Edit: Sitä ennen oli konsoli Playstation.

Tästä tulikin mieleen, että Duke Nukum (ei kirjoitusvirhe) lähti liikkeelle tasohyppely -pelinä ja sharewaren kulta-aikana ennen internettiä tätäkin tuli testattua. Kyllähän Wolfensteinit, Doomit, Quaket ja muut löi sitten leuan lattiaan ja koneet kyykkyyn aikanaan…

2 tykkäystä

Urban Terror on edelleen voimissaan.

1 tykkäys

Pitäs tehdä joskus paluu rikospaikalle. Alkuun tarvitsi q3 lisenssin nykyään onneksi ei. Clanbasessa meidän klaani oli eniten otteluita pelannut joukkue. Pääsin pari peliä pelaan maajoukkueessa. Pienet pelaajamäärät oli siihen aikaan. Mutta hauskaa oli, ja hyviä muistoja. :grin::+1:

3 tykkäystä

Puolituttu: “Moi mitä kuuluu”
Wratchild: “Kuulun Urban Terror maajoukkueeseen”
Puolituttu: Terroristi hä…?1?

3 tykkäystä

Jääny tämä kokonaan välistä. Nopeen tubetuksen perusteella HL-moottorilla toimiva räiskintä?

Eka nettiräiskintä jota väänsin tosiaan oli Action Quake II. Toi oli ensimmäinen nettiräiskintä jossa oli oikeat aseet höpöhöpö-pyssyjen sijasta ja se iski heti. Joitain vuosia tuon jälkeen tuli Counter Strike ja jyräsi kaikki.

Playstationilta tulossa uusi VR setti ensi vuoden alkupuolella. Ei ole kokemuksia edellisestäkään, saatika muistakaan VR laitteista. Jään mielenkiinnolla odottamaan hintaa jne (mutuilen että jotain 300-400e, arvio voi mennä metsään).

1 tykkäys

Markkinatilanteesta johtuen Sony nostaa PS5 hintaa.

Äläs nyt, minulla oli jossain kohtaa Elastomaniassa yhdessä kentässä aika, joka oli 15 sekunnin sadasosaa maailmanennätyksestä.

Nyt löysin laukkuuni Elden Ringin. Kehuttu on, ja Bloodborne oli pirun hyvä. Yleensä ostan pelit noin kahden vuoden viiveellä, mutta nyt kävin oikein hätäiseksi.

1 tykkäys

Jep kehuttuja pelejä ja paljon myyneitä. Valitettavasti genre on, että katson mielummin kuin itse pelaan. Eivät siis ole minulle sopivia pelejä :).

Mä oon nyt pitkät tovit pelannu Slay The Spire roguelike peliä. Pelihän tuli monia vuosia sitten markkinoille ja oli tuossa talvella PS+ saatavana joten sieltä sen nappasin “ilmaiseksi”. Nykyään tosin pelaan vain tuon päivittäisen (Daily climb) pelin, kun on tullut maha täyteen.

Yakuza Like a Dragon on työn alla, peli sisältää tolkuttoman määrän dialogia ja täten k.o. teos on tosiaan työn alla.

Pitäisi varmaan tsekata joku vanhempi ropellus ja alkaa pelaamaan, mutta sekin olisi sitten työnalla pelaamista :smiley:

1 tykkäys

Pelaajan uutinen samasta aiheesta:

Microsoftin hienoon Flight Simulatoriin tulee marraskuussa melko messevä ilmainen 40. vuotis juhlapäivitys.
Mukana mm. Wrightin veljesten kone ja Spirit of St. Louis.

2 tykkäystä

PC-pelaaminen on kyllä aivan hanurista. Epic Store lienee kamalin :poop: -kasa mitä koskaan on koodattu (Steam on parempi). Ajurit vinkuu päivityksiä tämän tästä ja Fortnite kaatuilee satunnaisesti.

Joskus 90-luvun lopulla meni hermot PC-touhuun ja ostin Pleikkarin. Aika lähellä on taas sama tilanne. Ei minulla ole aikaa eikä kiinnostusta tunkata pelikonetta - sillä pelataan, tai pitäisi pelata.

Osta Xbox Series S/X ja siihen Game Pass. Kymppi kuussa tuollaisesta pelikirjastosta on ihan polkuhinta. Forza, Halo, Flight Simulator, Minecraft, NHL, FIFA, Dirt Rally, Far Cry… Vähän jokaiselle siis jotain. Kaupanpäällisiks saat vielä Bluray-soittimen.

2 tykkäystä

Itse en xboxia omista mutta tuskin game passilla saa uusimpia änäreitä ja fifoja? Jotain vanhoja versioita varmaan?

Joo, ei niitä heti saa, mutta joskus vuodenvaihteessa voi jo varmaan änärinkin saada. Mutta itseltäkin iso suositus game passille, on tullut löydettyä sieltä vaikka mitä kivaa.

1 tykkäys