KooKoon Malte Strömwallin sopimaton ele 21.12.2018

Strömwallille tuomittiin tilanteesta pelirangaistus epäurheilijamaisesta käytöksestä. Tuomaristo oli ymmärtänyt Strömwallin käden liikkeen jonkinlaisena itsetyydytyseleenä, jolla tämä olisi protestoinut Nikulaisen tuomiota.

Ihan mielenkiintonen tulkinta.

Oikein tuomittu? (Malte Strömwall 20 min epäurheilijamainen käytös - pelirangaistus)

  • :+1:
  • :-1:
0 äänestäjää
1 tykkäys

Jutun pähkinä on tässä:

Kuljetin kiekkoa ylös, tein niin kuin yleensäkin ylivoimalla. Olimme menossa alueelle, ja minä olin ohittamassa kahta Pelicans-pelaajaa, kun tunsin huitaisun kädessäni. En yleensä menetä kiekkoa niin helposti, mutta minua huitaistiin, joten menetin kiekon, Strömwall selittää Iltalehdelle paitsioon johtanutta tilannetta.

Vain paatunut runkkari voi nähdä tuossa Strömwallin käden liikkeessä jotain vemputtamiseen liittyvää.

20 tykkäystä

Itsekin luin tuon Malten selityksen somesta :smiley:, ja selitys on kyllä ihan merikelpoinen sinänsä. Tuo käden liike tulee vain niin myöhään, että itse näin siinä jotain muuta kuin “kivun tehostamista”. Siksi laitoin peukun ylös.

Pari vuotta takaperin Joe Finley sai tämän kaltaisesta, joskin helpommin tulkittavasta eleestä ulosajon ja yhden pelin kieltoa. Finleyn ele näkyy noin 0.15 alkaen.

1 tykkäys

Toivottavasti Pelicansin pelaaja ei nyt ole tuosta pahasti loukkaantunut eikä joudu pitkään olemaan pois peleistä henkisen järkytyksen vuoksi. Luulisi, että kurinpidolle löytyisi vakavampiakin tilanteita tutkittavaksi kuin jokin ele.

5 tykkäystä

Melko likainen mieli minultakin löytyy, mutta ei tosta vanhaa kunnon wänkkiä saa millään. Samalla tavalla voi jokaisesta kypärän remmin säädöstä tulkita kurkunleikkauksen.

Edit. Typot pois

2 tykkäystä

Niinkuin hyvin tiedetään, on Jumala Jääkiekkotuomari kaikkivaltias, kaikkitietävä ja kaukaa viisas.

3 tykkäystä

Tuon videon perusteella tuomarit toimitsijakieltoon siveettömän mielikuvituksen käytöstä työajalla. Aivan käsittämätön tuomio!

8 tykkäystä

Tämä ei mielestäni pelikieltojen puolesta ole verrannollinen, koska Finleyn ele on selvä runkkausliike, tämä taas ei ole runkkausliikettä nähnytkään😂

3 tykkäystä

Japako siellä vihelsi? :yum:

7 tykkäystä

Melko ahdasmielinen tulkinta tuomareilta. Mutta, älä anna mahdollisuutta viheltää.

“Olin shokissa. Se oli valtava yllätys. En tiennyt, miksi minä sain jäähyn. Minut vain ohjattiin ulos kaukalosta. Sain tietää jäähyn syyn, kun jätkät tulivat erätauolla koppiin”

Kyllähän tämä oli ihan hupiukon vihellys. Mistä tuli ees linjurille mieleen mennä kantelemaan. Ei jumalauta. No liigassakin sattuu, kun välillä on itellä alasarja valkkuna kuukuna aika koetuksella herrojen tulkintojen kanssa.

1 tykkäys

Haha mitä pelleilyä. Miksei Liiga ikinä voi myöntää,että nyt tuomarit teki ison virheen ja pahoittele tilannetta?

6 tykkäystä

Tää menee samaan sarjaan sen M.Järvisen ulosajon kanssa. Ku teillä se arvontahuono on niin kattokaa ulosajot sieltä.

1 tykkäys

Lähti kyllä huutonaurut tälle. En kyllä ymmärrä miten tuon mitenkään voi tulkita härskinä eleenä, kun Strömwall heiluttaa kättään näyttäen, että tuohon osui :smiley: Mitähän mahdettu ajatella?

5 tykkäystä

Tämä case selvästi vaatisi tarkempaa analyysia käsien (käden?) liikeradoista ja mahdollisesti lausunnon joko joltain ihmisen anatomiaan erikoistuneelta dosentilta tai urologilta.

Itse aiheesta: Vähän kuin maalivahdin käsien liikeratojen kohdalla, tässäkin oikea tekniikka ja sijoittuminen voi pelastaa paljon. Sitten jos joutuu seisomaan päällään ja ns. ”haamuhanskaamaan”, niin tietää, että joitain virheitä on tehty että siihen ”ihmevenytykseen” on ylipäätään päädytty.

1 tykkäys

Ahahaha, toivottavasti saadaan tuo “runkkari” naarattua Tapparaan kevääksi. Rightin pehmeille käsille olisi tarvetta ylivoimassa ja muutenkin!
Maltetaan ja katsotaan! :slight_smile:

7 tykkäystä

Aivan naurettava tuomio. Onneksi Maltella oli malttia, ite oisin varmaan pelin jälkeen oottanu tuomaria ja tempassu, niin turpaan että Ivalossa asti kuuluu.

Liigassa pitää kohta alkaa pelaajien varoa käsien heiluttamista, ettei tulkita masturbaatioeleeksi. Tuuletuksissa saa jatkossa olla tarkkana.

Huoh!!

3 tykkäystä