KORJATTU: Etusivun asettelu vaihtelee

Ilmoitus virheestä palstan toiminnassa:

Havaittu virhe:

Etusivun asettelu vaihtelee minimaalisen teeman ja sitä ennen käytössä olleen teeman välillä.

Miten virhe on toistettavissa:

Vaihtelee ilman havaittua säännönmukaisuutta.

Käyttämäsi päätelaite JOS ongelma on laitekohtainen:

Windows 7 tietokone ja Windows 8 tabletti, molemmissa uusin Firefox.

Olen ollut tuntitolkulla päivittäin tälä sivulla, eri laitteilla, enkä ole havainnut tällaista. Kokeiletko ensin selaimen refresh ja jos ei se auta niin välimuistin tyhjennys. Kuulostaisi siltä, että vanhat tiedostot ovat tallennettuna jossain kohtaa toimitusketjua.

Tosin olen kyllä 95% ajasta käyttänyt Chromea, mutta vaikea nähdä tämän olevan selainkohtainen.

Aloin vähän surffaileman Firefoxilla ja näinpäs minäkin tuon kerran. Selaimen refresh palautti normaalitilan ja sen jälkeen ei ole vielä toistunut.

Pitääpä käytellä Foxia vähän enemmänkin.

Varmuuden vuoksi kävin vielä tyhjentämässä CloudFlaren cachet.

Välimuistin tyhjentäminen ei auttanut, mutta refresh eli selaimen nollaus vaikuttaa auttaneen.

Otetaan auki uudestaan. Nyt näkyy taas vaihtelevasti ilman havaittua säännönmukaisuutta seuraava näkymä, selaimen refreshin ja välimuistin poiston jälkeenkin:

Kumma tapaus.

Minulla on tästä case auki Discourselle. Ensimmäinen teoria heilläkin oli, että syyllinen on CloudFlaren välimuisti. Se on kuitenkin jo pariinkin kertaan tyhjennetty ja lisäksi tämä ei tunnu toistuvan Chromella ollenkaan.

Onneksi Firefoxin markkinaosuus meillä on vain 15%, vika on satunnainen, eikä ole palstan käyttöä estävä. Odotellaan jos saadaan Discourselta lisää arvauksia syystä.

Tämä tuli itselläkin vastaan. Ja selaimena juurikin Firefox.

Tätä muuten on sattunut itellä tänään useemman kerran. Etusivulla nuo nastalla merkatut ketjut välillä näyttää sen esikatselu-tekstin ja parin F5 takomisen jälkeen ne katoaa. Muut CSS:ät pysyneet paikallaan. Alustana Chrome.

Joo ja tiedän syynkin. Kaikki kustomointi on pois ylläpidon puolella, etteivät ne riko sitäkin ja lopputuloksena olisi solmussa oleva sivusto. Kun siirrytt ylläpito → julkinen puoli, on CSS kustomointi pois käytöstä (ei ladata CSS:ää uudestaan) kunnes tempaiset refresh.

Itseasiassa tän saa toistettua muutenkin. Toistuu näin ainakin iPadin Safarilla:

1. Mene etusivulle ja varmista että esikatseluita ei näy nasta-ketjuissa.
  2. Paina hampurilaisvalikkoa ja valitse virheraportit
  3. Paina Tappara.co logoa palataksesi etusivulle
  4. Esikatselut näkyy nasta-ketjuissa
  5. Refresh selaimesta niin esikatselut katoaa

Mutta muu kustomointi toimii? Tuossa mitä itse kirjoitin, kaikki kustomointi on pois toiminnasta admin-osaston peruina.

Edit: Siis tuohan on aivan eri bugi sitten. Kyllähän ne kiinnitettyjen ketjujen kuvaukset pitäisi desktop versiossa näkyäkkin?

Muut fixit näkyy. Ei ne esikatselut kyllä näy ku sillon tällön, edes työpöydällä. Oon miettiny että nää vaihtelut saattais johtua siitä että meillä on niitä fiksejä niin monta. Eli voisko olla eroa jos ne laittais kaikki samaan. Mene ja tiedä…

https://meta.discourse.org/t/how-to-remove-pinned-topics-excerpts/29548/8

Discoursen pitäisi noi kustomoinnit käsitellä aakkosjärjestyksessä ja generoitu HTML/CSS:hän on lopulta sitten yhtä pötköä vaikka miten olisi ne määritelty.

Voi tuota tietysti kokeilla laittaa yhteen köntsään, mutta täytyy olla sitten hyvin kommentoituna mikä tekee mitä. Ja päivittämisestä tulee riskialttiimpaa, jos sinne pitää käydä jotain muokkaamassa.

Joo tuo näyttää olevan bugi. Tuolla on muuttuja sille näytetäänkö esikatselu vai ei mutta sen arvo bugittaa. No ootellaan Discoursen fixiä. Toki ton voi myös helposti korjata sillä että ne esikatselut ottaa kokonaan pois. Se on ehkä jopa tyylillisesti nätimpi.

Otsikon varsinaista bugia en ole huomannut enää mutten ole kyllä juuri Firefoxia käyttänytkään.

Onkos kukaan havainnut tähän liittyviä ongelmia enää? Itse en, mutta on taas tullut mentyä vain Chromella. Tein pikatestiä juuri Firefoxilla, enkä havainnut ongelmia.

Saako sulkea?

Ei oo näkyny. Joku aika sitten vanhan mallisen etusivun sai silloin tällöin esille, kun meni etusivulta selailemaan ylläpitovalikkoa ja sieltä edelleen jotain listausta (esim. käyttäjät luottamustasolla 3), minkä jälkeen palasi logosta etusivulle. Kun päivitti näkymän selaimen nappulasta, etusivun asettelukin päivittyi sellaiseksi kuin sen pitää olla. Mutta ei siis toistu enää.

Joo, ja tuo on suunniteltua/normaalia jos tulee ylläpidon kautta, koska admin-valikoissa kaikki kustomointi on pois päältä. Muuten sivut voisi rikkoa niin, ettei niihin pääse ollenkaan käsiksi. Suljetaan siis tämäkin.