KORJATTU: Puhelin jumittaa ketjuja avatessa

Edelleen sivut toimivat paremmin lumiassa kun käyttää jotain muuta kuin puhelimen omaa webbiselainta.

Omalla selaimella on edelleenkin ongelmia saada sivua auki. Aivan kuin sivut olisivat liian raskaat tai jotain muuta sellaista.

Onkohan jossain isokello taas lyönyt ja kaksvuotta vanhat nettiselaimet lakanneet ymmärtämästä tän päivän koodia.

Ite oon buutannu ja tyhjennelly tätä 925 lumiaa, mutta mikään ei auta. Ihan sama oonko vierailija vai sisäänkirjautunut.

Itse suosittelisin lataamaan jonkin hyvän webbiselaimen.

Win 8.x Lumian selain on vanhaa IE:n kehityshaaraa, jossa on kosolti ongelmia ja puutteita.

Windows Insiderin kautta W10 on saatavilla vanhempaankin rautaan, joskin perävalotakuulla.

Välimuistin tyhjentäminen autto ainaki mulla. Kiitos kaikille neuvoista ja toivottavasti saatte muutki asian korjattua :slight_smile:

Minulla auttoi toistaiseksi joko incognito-moodin käyttö nykyisessä Chrome-versiossa tai uusimman mahdollisen Chromen asennus (Chrome Dev -versio) nykyisen rinnalle.

(Dev voi olla muuten epävakaampi, kun on kehittäjille tarkoitettu versio…)

Windowsin kohdalla kannattaa siirtyä 10 versioon. Itse olen aika alusta asti ollu Insider Preview ohjelmassa mukana. Toki tässä niitä pakettetja tulee taajaan mutta tämä nyt kuitenkin toimii aivan loistavasti. On jopa Lumia 920 luurissa W10 mutta vuosi sitten siirryin androidiin, ei siinä w10 luurissa mitään vikaa teknisesti ollu mutta kun en vaan jostain syystä sitte tykännytkään.
Kahdessa muussa koneessa on sitten ihan julkistettu W10 käyttis, vaihdettu kasista heti kun vaan pystyi. Toimii ja ei tu ihan niin taajaan päivityksiä.
Niissä kaseissa sun muissa on ihan turha roikkua, kyllä se 10 pelaa vähintään yhtä hyvin. Siis luureissakin. Sit jos ei toimi w10 luurissa niin ongelmat on melko varmasti HW tasolla, Muisti ja ihan tiedonsiirtokyky komponettien välillä ei välttämättä riitä.

Tämä viittaa vahvasti johonkin Chromen bugiin jos uudempi epävakaa versio toimii. Jännä kuitenkin miten joillain toimii ja joillain ei…

Vanhojen Windows-puhelinten tapauksessa on ihme että mikään sivusto toimii ylipäänsä IE:llä. Käsittämättömän huono selain joka vähät välittää standardeista tai yleisistä käytännöistä.

Joo, niin vaikuttaa. Joko Chromen bugiin yksistään tai yhdessä tietynlaisen profiilidatan ja/tai välimuistin sisällön kanssa. Samaan viitaa myös se, että Firefox toimii.

@iceman Käyttääkö Chrome Dev rinnakkain asennettuna vakaan version käyttäjäprofiilia vai luoko uuden?

Chromen bugit eivät ole ollenkaan tavattomia, vaikka se on suuren ja mahtavan tekele. Viimeksi tänä keväänä Discourse bugirapsa siirtyi Chromelle ja korjattiin (tekijät sen verran kovia seppiä, että heidän sana painaa jopa Googlelle).

Eipä nuo bugit yllätä… Niitä tulee ja menee.

Tuohon käyttäjäprofiilikysymykseen en osaa vastata, että miten toimii (hakikohan kirjautumisen yhteydessä vasta bookmarkit jne…).

Kaikkia kolmea kuitenkin pystyy käyttämään vaikka yhtä aikaa omina ohjelminaan (logosta tunnistaa).

Onko Discoursessa tehty nyt jotain päivityksiä? Chromessa tai käyttiksessä ei ole tapahtunut muutoksia, mutta nyt sivusto toimii taas normaalisti myös chromella…

Huomasin juuri muuten saman jutun. Toimii taas normaalisti.

Tablettiin on tullut kyllä päivityksiä (muihin ohjelmiin), muttei Chromeen.

Omituinen bugi oli.

1 tykkäys

Ei voi vastustaa bannin uhallakaan. Minulla ei puhelin jumita, kun availen ketjuja.

1 tykkäys

Jep, mulla ei oo puhelin jumittanu missään vaiheessa mutta läppäri jumitti.

Mitään ei ole muutettu meidän päässä.

Mitä todennäköisemmin oli siis taas jokin haitallinen mainos. Joskus aiemminhan tuli niitä väriseviä mainoksia jotka myös hävisi itsestään. Yllättävän paljon puskee Googlen seulasta läpi moisia.

CloudFlaren infraa epäilen hieman myös, jonkinlaisena kombinaationa Chromen kanssa. Toki paska mainos on mahdollista myös, koska ne kohdistetaan aina ihmiselle, joten samat ei näy kaikilla. Katselmoin kyllä AdSensen jakelemia mainoksia ja tarjonta oli tällä kertaa yllättävänkin asiallisen oloista. Toki se voi olla tekninen kämmi ihan rehellisenkin mainoksen koodissa.

Mennään eteenpäin.

Harvemmin puhelimella, mut iphone 5s ja ja Safari toimii.

Puhelin alkanut paukutttaan jotakin mega.viral-content.site ilmoitusta, kun foorumille yrittää tulla. Pyytää päivittämään ja antaa nappulan, josta sen voi tehdä. En ole painanut. Mikäs juttu kyseessä?

Sama täällä.

Samaa pukkaa täälläkin.

Johtuu vihamielisestä mainoksesta. Ongelma on raportoitu omaan ketjuunsa.

Korjataan kun löydetään ellei poistu itsestään sitä ennen.