Korjattu: Unable to paste a link to a post

Android/Chrome:

Has anyone else noticed issues when pasting a link to a post:

  • Copy a link
  • Try to paste it to a post

→ Nothing happens

P.s. Writing in english, so I can refer to this topic from Meta

I have this problem with both of my android phones (Old Oneplus 5T and newer 8T pro).

Only possible way to copy-paste link is by editing the link at browser (then select all, copy URL and paste).

I think the problem is browser (Chrome) related because you can’t copy paste link from browser to for example notepad (app) by using the copy -function:

Edit.

Same problem with Brave -browser…

2 tykkäystä

Indeed, if you:

  • Copy the link
  • Paste it to Chrome URL field
  • Select all & copy

→ You can paste the link to Discourse message composer

1 tykkäys

Gboard:

  • Looks like copying url is working, but paste do not work…

So far:

Oneplus Muistiinpanot (notepad) -app not working correctly
Chrome/Brave Browser - not working correctly

But

Google Keep Muistiinpanot (notepad) -app working just fine


Very stange bug… I thought first that this is Sophos or F-Secure related problem (safe surfing -function…)

Happened to me today for the first time ever. Copied link with Chrome’s (98.0.4758.87) copy icon, wasn’t able to paste it to a post. Android 12.

Mulla on ollut ongelmaa, mutta muuallakin kuin täällä, eli luulen näppäimistön tai selaimen ongelmaksi. En siis saa linkkejä pastettua ennen kuin pastean ne selaimen osoiteriville, sitten pasteaminen viestiin toimii.
Brave Androidilla, näppäimistö on Google.

Outoa on se, että joihinkin ohjelmiin linkki kopioituu ihan normaalisti, kuten Googlen Keep -muistioon.

Oneplus omaan Muistio -sovellukseen tekee saman kuin yrittäisi kopioida Chromeen eli tyhjää tulee.

Gboard näyttää kuitenkin, että linkki kopioituu, kuten yllä kuvasta näkyy. Voisiko tosiaan Gboardissakin olla bugi tms?

Ei nyt kovin kauaa ole ollut tämä ongelma - luulin sitä omissa puhelimessani ensin Sophos Intercept X -bugiksi, kun kummassakin tämän “Safe surfing” -optio päällä.

1 tykkäys

Mä epäilen Gboardin bugiksi.

1 tykkäys

No jaa, en saa kyllä muillekaan (ei-Discourse-)foorumeille pastettua viestikenttiin mitään linkkejä käyttämällä tuota Chromen kopiointi-ikonia. Muistiinpanosovellukseen esim. kyllä onnistuu. Samsung-näppäimistö.

3 tykkäystä

Itse asiassa mulla on Android-näppäimistö, eli sit alkaisin epäilemaan Chromiumin bugia.

1 tykkäys

Minä kopioin suoraan linkin editoinnin kautta eli :pen: -valitse kaikki ja kopioi.

Toinen vaihtoehto on tosiaan kopioida linkki osoiteriville.

Kolmas vaihtoehto on kopioida Googlen Keep -muistion kautta (Oneplussan oma versio ei toimi…).

Bugi näyttää mun mielestä olevan tuossa selaimen Kopioi-napissa. Jos URLin maalaa ja kopioi niin toimii, mutta tuon pikanapin kautta ei.

3 tykkäystä

Pikanapistakin Gboard -näyttää, että linkki kopioituu oikein (samalla hetkellä), mutta jostain syystä liittäminen ei onnistu kaikkialle.

Ks. kuva

Aika jännä tapaus tosiaan…

Edit.

Voisiko olla myös Googlen leikepöydän -bugi?

Pari testiä lisää:

Whatsapp - kopiointi toimii

Iltalehti -uutisvihje - linkin kopiointi ei toimi tekstikenttään (Chrome -selain)


Edit.

Voisiko liittyä toisiinsa tämä päivitys ja havaitut ongelmat?

Samoihin aikoihin Redditissä tällainen viesti:

https://www.reddit.com/r/chrome/comments/skphdf/copy_link_button_no_longer_allowing_me_to_paste/

Chromen bugilta vaikuttaa ja fixiä on tulossa sitä kautta.

3 tykkäystä

Hyvä, tää on ihan hemmetin ärsyttävä bugi. Ja sen tunnistaminen ja korjaaminen on kestänyt ällistyttävän pitkään!

Jei, Braveen pätkähti juuri päivitys joka vihdoin korjasi tämän.

3 tykkäystä

Tämä ketju suljettiin automaattisesti 6 tunnin kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.