KORJATTU: YouTube-videon suurennus koko näyttöön ei toimi?

Ilmoitus virheestä palstan toiminnassa:

Havaittu virhe:

Yrittäessä suurentaa ketjuun upotettua YouTube-video koko näytölle, video katoaa jonnekin taustalle - kuva ei näy, ääni kuuluu.

Miten virhe on toistettavissa:

  • Virhe ei toistu aina. Olen kuitenkin törmännyt siihen usein.
  • Pistä video pyörimään ja suurenna se koko näyttöön. Videoita löytyy mm. Patrik Laineen ketjusta tai haulla:“youtube”

Käyttämäsi päätelaite JOS ongelma on laitekohtainen:

Selain: Chrome v50 (uusin)
Käyttöjärjestelmä: Ubuntu 16.04 MATE (toistuu myös muila Linuxeilla?)

Muuta olennaista mainittavaa:

  • Onko kukaan muu törmännyt samaan?
  • Raportoikaa ystävällisesti toistuuko Windows ja Mac tietokoneilla, eri selaimilla.

On törmätty samaan. Sama juttu niin Android-puhelimella kuin Windowsissa tietokoneella. Firefoxia ja Chromea kokeiltu.

Tästä johtuen olen mieluummin katsonut pieneltä ruudulta tai siirtynyt suoraan YouTubeen, jos olen halunnut katsella koko näytön kokoisella kuvalla.

2 tykkäystä

Sama virhe myös Mac ja selaimena Safari.

Vahvistan vielä: Olet siis nähnyt virheen myös Firefoxia käyttäen?

Kokeilin pikaisesti Windows 10:ssä. Firefoxilla toimi oikein, Chrome ja Edge aiheuttivat yllä kuvatun virhetilanteen.

1 tykkäys

Androidilla törmäsin myös vastaavaan (tabletilla, Lollipop ja kännykällä, Lollipop).

Tabletti päivittyi juuri Marshmallowiin, ja täytyy vielä kokeilla onko tässäkin versiossa sama bugi.

Edit.

Marshmallowissa (Android 6.0.1) sama ongelma.

1 tykkäys

Marshmallow Androidilla sama. Sekä Windows 7 64-bit ja uusin Chrome. Ei Adblockia.

1 tykkäys

Ipad 2 / iOS 9.2: Safarilla ja Chromella toimii.

Sanotaan nyt näin, että muistaakseni kyllä. Eli ihan satavarma en ole. Töissä käytän Firefoxia ja muistaakseni sama on tosiaan käynyt myös töissä.

Tosin nyt, kun kokeilin himassa Firefoxilla ja Chromella, niin Firefoxilla toimi ja Chromella ei…

@Kalumummo viittasi tähän virheeseen toisessa ketjussa. Tällä tietoa kyseessä on Chromen, ei Discoursen, bugi. Myös ylle kirjatut havainnot tukevat tätä - iOS:in Chrome käyttää itseasiassa Safarin engineä sivun piirtoon, joten bugi ei toistu iLaitteilla.

Bugi varmaan korjaantuu tämän myötä, kun päivitetään softa sitten joskus:

1 tykkäys

Testataan:

Edit:

Kappas, tämähän toimii ainakin PC/Chromella! Mites muut laitteet, kommenttia?

Toimii !

iPad Air2, Safari.

1 tykkäys

Android 6.0.1 ja Android 7.1.1 toimii :thumbsup:

1 tykkäys

Mac + Firefox/Safari toimii

1 tykkäys

Noissa on muuten identtinen selain, koska Chrome päivittyy vanhempaankin.

Mikäs mahtaa olla ongelma, kun koitan noita videoita laittaa isoksi ruuduksi, niin poikkasee samantien? Ei vaan onnistu iso kuva.

1 tykkäys

Mikä laite? Itse kokeilin nyt Android-puhelimella, ja ei tosiaan toimi. Onkohan tämän ketjun ongelma palannut viime viikon päivityksessä? Tutkitaan kotona, jos @ljpp ei ehdi ensin.