Olikos toi Tether case se vähän isompi puhallus? Jotain muistan lukeneeni kauan sitten.
Mikä päätös on siis tulossa ja mikä tuossa laukaisisi romahduksen?
Olikos toi Tether case se vähän isompi puhallus? Jotain muistan lukeneeni kauan sitten.
Mikä päätös on siis tulossa ja mikä tuossa laukaisisi romahduksen?
Jos haluaisi Bitcoiniin sijoittaa niin mikä olisi paras ja turvallisin paikka tuo tehdä? Ettei ainakaan tuota sijoitusta tee minkään huijaussivuston kautta? @Hende?
Suomalainen Coinmotion on ainakin itsellä käytössä. Selkeä käyttöliittymä ja helppo käyttää. Miinuspuolena suppea valikoima ja ilmeisesti vaihtokuluitaan kallis ulkomaisiin verrattuna.
Näistä on hyvä tietää, että verottaja osallistuu voitonjakoon. En tiedä pystyykö jotenkin kiertelemään jos ulkomaisten toimijoiden kautta puljaa. Ite en moista harrasta.
Isona ajatuksena itellä on olla mukana, että tulee ylipäätään seurattua ja toisaalta jos rahat saa takaisin vaikka 10-kertaisena joskus, ni ihan ok antaa vähän verottajallekin. Verorahoillehan on hyviä käyttökohteita aina löydetty. ![]()
Idea on tämä:
Tetheriä eli USDT:tä on luotu tyhjästä, sillä sitten ostetaan btc:tä (koska USDT on stablecoin ja aina 1 usd), tällä on pumpattu keinotekoisesti hintaa ylöspäin.
15 päivä sitten pitäisi tulla infoa. Tällä VOI olla todella todella suuri vaikutus, jos paljastuu että hinta on manipuloitu ylös niin tiputaan ihan hetkessä todella pahasti, mutta voi olla ettei tässä olekkaan taas mitään ja tuon päivän yli jatketaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Suosittelisin tästä syystä esim @infiniti malttamaan tuon 5-6 päivää ja miettimään vasta vaikkapa 16 päivä rahojen laittoa kryptoihin.
@Hende jos on paljon kiinni niin ei ehkä olisi paha idea lyödä 14 päivä rahoiksi tilapäisesti, katsoa pari päivää miltä tilanne näyttää ja jos kaikki näyttää hyvältä, taas ostaa.
Joo, ei mulla mitään isoja rahoja siellä ole, mutta sen verran kuitenkin, että taidan osan myydä ennen tuota 15. päivää.
Ja kiitos infosta!
Ei mitään. Ja kuten aina kryptoissa, kukaanhan ei tiedä kettujakaan miten tämäkään vaikuttaa mihinkään, niinkuin varmasti tiedätkin.
Jos tulee vakavampaa uutista niin arvo varmaan laskee, jos taas ei. Sehän voi ollakkin että se nousee koska osa on pidättäytynyt ostamisesta.
Tai sitten ihan sama mitä sieltä tulee, ketään ei kiinnosta ja homma jatkuu entisellään.
Näköjään vedettiin tulppa irti. Bitcoinin kurssi tipahtanut tyyliin vuorokaudessa 27500 euroon. Käväs jo jossain 33000€ kohdilla.
Juuri tän takia en suosittele kryptovaluuttoihin sijoittamista kellekään. Liikkeet on niin nopeita, eikä perustu “mihinkään”.
Eikös siellä sanota takana olevan ainakin osittain sen “kysynnän ja tarjonnan” lain. Jospa näitä samanaikaisia myyntitapahtumia/lunastuksia on vaan nyt ruvennut olemaan, kun ihmiset odottaa sitä 15. päivää. Ja onko 27500 huono, jos on ostanut hintaan 6000 tai vaikkapa 10000. Ei ainakaan tappiolta kuulosta. Mutta onhan tämä jännää toki.
Just näin. Sopulireaktiot toimii molempiin suuntiin.
Möin nyt puolet jäljellä olevista. Nyt 2/3 myyty, voitto joitain satoja prosentteja. Euroina muutamia tonneja voittoa. Lopuilla katselen pidempään ja jos jostain syystä tippuu reilummin, ostan ehkä takaisin.
Jos kryptoihin laittaa niin se pitää olla mun mielestäni minimi 5 vuoden sijoitus tällä hetkellä. Riskihän on iso, ei siitä mihinkään pääse. Mutta uskon että esim BTC 5 vuoden päästä on jotain ihan huimaavaa arvoltaan.
Joo, mitään lyhyitä vetoja ei kannata kryptoilla. Tai riski on ainakin melkoinen.
Mää en oikein tiedä pitkässä juoksussa, että mikä on Bitcoinin kohtalo. Tai muidenkaan kryptojen. Omistamalla kryptoja et kuitenkaan saa mitään konkreettista, vain spekulatiivista valuuttaa. Jolla keinottelijat yrittää tehdä helppoa rahaa.
Jos verrataan vaikka osakkeisiin, kurssinousu perustuu yleensä maalaisjärjellä ymmärrettäviin asioihin ja useat firmat maksaa osinkoa jne.
Ootko @Luppakorva kuinka paljon perehtynyt kryptoihin? Mitä luulet, että kurssi voisi olla 5 vuoden päästä?
Onhan se hienoa, jos voi sanoa omistavansa kryptovaluuttaa miljoonien eurojen edestä. Mutta eipä siitä todella konkreettista hyötyä ole ennenkuin sen saa ulosmitattua ulos jollakin tavoin. Vaikkapa vaihdettua “linnaan Espanjassa”. Jos tuommoinen onnistuu, ei niitä euroja tai dollareita tarvitse koskaan nähdäkään. Jotain “rahanarvoista” vastinetta omistuksille tulee kuitenkin saada, muuten on tapahtunut “puhallus”.
Moni ei varmaan malta juuri koskaan myydä kryptojaan aina vaan nousevien kurssien huumassa. Mutta mitä sitten tapahtuu, kun esim. BTC on tasolla 100k€ ja “koko maailma” yrittää lunastaa omistuksensa yhdessä rysäyksessä. Jääkö siinä hiukan hitaammat jalkoihin, kurssihan voi tulla alas kuin kivi. Tämän haluaisin nähdä…
Toivottavasti Tullihallitus nyt saa tai on jo saanut sen “60 miljoonaa euroa” tililleen. Ettei meille tule pettymystä kurssin mahdollisesti sukeltaessa. Meidän kaikkien suomalaisten yhteisestä omaisuudestahan tässä lopulta puhutaan. ![]()
En voi väittää että mä olen hirveästi mutta kyllä mä niitä seuraan ja jonkinverran olen perillä. Mä veikkaan itse että BTC voi hyvinkin heilua jossain 100k ja yli tienoilla, villeimmät perustellut arviot mitä olen nähnyt on 300k vuonna 2015, ETH ehkä seuraa mukana koska sitä käytetään yleensä rahottamaan siirtoja mutta melkeinpä kaikki muut ALT koinit tippuu pois kyydistä. Nyt tulee muutenkin aika paljon uutta ja muutoksia parin vuoden sisään jotka vaikuttaa tähän.
BTC selviää siksi että sitä ollaan nyt sekoittamassa normikaupankäyntiin ja mm esim kun PayPal lähti kelkkaan auttaa kummasti sen kanssa että sitä aletaan ehkä jo jonkun verran oikeastikkin käyttämään. Myös yritykset on lähteny pitkänlinjan sijottamisella isolla rahalla mukaan, joten kyllä mä näen BTC:llä ihan vakaan tulevaisuuden olevan. Ison eron tulee tekemään vielä se, että kun ne kaikki on mainattu niin se oli sitten siinä, niitä ei lisää printata ja arvo tulee vaan nousemaan.
@Hakkuri en oikein ymmärrä pointtiasi. Sehän on sijoitus kuten mikä tahansa muukin. Myyt sijoitukset 24/7 erittäin helposti aina ja muutat sen rahaksi sekä teet rahoillasi tämän jälkeen mitä huvittaa, helpompi kuin normi osake kauppa missä usein tarvit sen ostajankin vielä (monet kryptopalvelut esim coinmotion ostaa sulta ne kyllä suoraan pois jos niiden markkinahinnalla myydä haluat). Toisekseen kyllä BTC:tä maksuvälineenä hyväksytään jo monessakin paikassa jos vertasit siihen ettei sillä itselläään vielä tee suoranaisesti mitään. Olen itsekkin myynyt ihan kohtuu ison rahan juttuja ja maksu kryptolla.
Noita tuollaisia nytkähdyksiä missä joku tietty kipuraja on ylitetty ja myydään urakalla on nähty jo monia, ne tiputtaa sitä kurssia hetkeksi kunnes se taas on sieltä pompannut joten tuohan on jo aika monesti testattu tapahtuma.
Nimenomaan pitkän tähtäimen sijoituksena suosittelen @Hende jättämään ainakin muutaman niitä / ostat tämän notkahduksen pohjilla (millon se sitten on, hyvä kysymys) takaisin ja odottet rauhassa muutaman vuoden. Jos meni ketuiksi (erittäin epätodennäköistä mutta tietenkin mahdollista) niin meni, jos ei mennyt niin tili kiittää.
En väitä että noin on. Ei ollenkaan. Mutta jokaisessa järjestelmässä on pullonkaulansa, kun tarpeeksi rajoille mennään. Sen olen vuosien saatossa oppinut. Yleensä on syytä miettiä myös sitä äärimmäistä tapausta, jolla systeemi kaadetaan. Vaikka se olisi miten “hullu” ja tn luokkaa 0.0000001%. Eikä vain kaydä läpi “normaalit” sekvenssit . Ei mulla sen kummempaa pointtia ja ymmärrän hyvin, jos kukaan ei tuommoista ole ajatellutkaan. Se on aivan ok. ![]()
Toivon todellakin, että jokainen saa ulos omaisuutensa systeemistä, jos tuollainen äärimmäinen rahastusrynnäkkö tulee. Se on hiukan kuin sekunti ennen suurta pörssiromahdusta. No, ehkä maailmanloppuun asti toimitaan tietyissä rajoissa hallitusti, niin “testi” jää tekemättä. Ei sen ole mikään pakko tapahtua. Kaikki sujuu hienosti ja kaikki ovat onnellisia.
Juu tottakai :). Sillä itsekkin painotan tuota “suurta riskiä” kun btc:stä puhun, se voi olla huomenna arvotonta, kukaan ei tiedä. Eli riski on ihan eri luokkaa kun ei se oikein ole sidottu mihinkään konkreettiseen kuten vaikkapa Applen osakkeet.
Ostin nuo nykyiset vuonna 2017, eli tiedän pelin hengen. Ne oli pitkään tappiolla ja nyt sai hyvän tilin myydessä. Osan jätin odottamaan ja jos kurssi kunnolla hakee vauhtia, ni saatan ostaa vähän lisää.
Jossittelemaan joutuu joka tapauksessa jossain vaiheessa, oli lopputulema mikä hyvänsä.
Joko noista voitoista verot on hoidettu vai onko se oman ilmoituksen varassa? Ei taida verottaja automaattisesti tietää mitään?
Liika jossittelu ei kannata. Ollut on mennyttä jne. Jos liikaa ahnehtii ja itseään syyttelee, siitä saa ihan turhaa stressiä. Voitto se on aina pienikin voitto, parempi ainakin kuin että rahat olis menneet sinne kuuluisaan “Kankkulan kaivoon”. ![]()
Tämähän se :D. Olen melkoiset sisäiset jossittelut koinien kanssa käynyt monta kertaa. Mulla meni moni alt koini arvottomaksi esim sen viimeisen bull runin ja rysähdyksen aikana. 10 eurosta per koini (joita mulla oli oikeasti paljon kun ostaessa arvo oli 0.02 euroa) jonnekkin tuonne 0.005 tietämille.
Myönnän että ***tti ![]()
Ei ole veroja maksettu. Pitää omatoimisesti ilmoittaa, vaikka verottaja saa ilmeisesti kyllä tiedot Coinmotionista.
Kattelen yleensä vuoden loppupuolella nuo verokuviot ja teen tarvittavat ilmoitukset yms.
Kyllä tässäkin tuskanhiki on otsalla ja houkset harmaantuu. Ei ole btc-miljonäärillä helppoa, jos varat on katoamassa.