Kummeli; tuo legendaarinen ja yhtä lailla tamperelainen ilmiö kuten Tappara - ansaitsevat oman ketjunsa.
On kulunut aikaa, mutta aina vain nuo sketsit elävät ja niitä kuulee yhä siellä täällä. Esim. YouTube myös täynnä niitä.
Tässä ketjussa keskustellaan Kummeli-ilmiöstä, sillä sellaiseksi sitä voitaneen hyvinkin luonnehtia.
Alkajaisiksi paluu-uutinen. Tutut hahmot palaavat ruutuun (sananmukaisesti Ruutu), uuden sketsiohjelman myötä, joka tällä kertaa sijoittuu Valkeakosken poliisiasemalle. Saapi nähdä mitä siitä tulee. Edellisen kerran nähtiin uutta juttua vuonna 2014, joten jo oli aikakin.
Jään odottamaan suurella mielenkiinnolla bongaako uudesta Kummelista tutun oloisia hahmoja.
Sen verran olen Kangasalla pyörinyt, että olen huomannut herrojen keränneen hahmoja ihan elävästä elämästä.
Silvennoiseen ja Kahilaiseen olen törmännyt ihan työnkin merkeissä.
Tosin, Silvennoisen taisin suututtaa kun ei ole herraa vähään aikaan näkynyt?
Se oli kyllä ihan itse aiheutettua Silvennoisen puolelta…Juti on legenda ja häntä ei pilkata.
Tästä annoin asiakaspalautteen…
Saksalaisseura jakoi gif-videon legendaarisesta Jankon Betoni -sketsistä Twitter-sivullaan joukkueen jouduttua 1-2-tappiolle Besiktasia vastaan Mestarien lohkovaiheen päätösottelussa.
Heikki Silvennoisen esittämän hahmon sekoilulla oli tarkoitus ilmentää Leipzigissa tunnettua pettymystä, kun pudotuspelivaihe jäi haaveeksi.
Kummeli kultakuume -elokuvan ohjaaja Matti Grönberg vastasi riemastuttavasti fanien kysymyksiin elokuvan 20-vuotisjuhlanäytöksessä loppuunmyydyssä elokuvateatteri Niagarassa.
Kummeli Kultakuume täyttää siis 20 vuotta. Aamulehden sivuilla juttua elokuvasta ja pieni visa, jossa testataan osaatko leffan legendaarisia repliikkejä.
Makuasioitahan nämä tosin ovat mutta Silvennoisen Heikki.
Ei mulla mitään Heikkiä vastaan enää ole, kun sain asiakaspalautteeni hänelle annettua, mutta pidän valintaa silti todella erikoisena.
Ei noista voi edes puhua samana päivänä Niken maskin kanssa.
Tuli eilen illalla taas katsottua yksi Kummeli-elokuva pitkän tauon jälkeen, mutta varmaan 50. kerran. Vuorosanat tuostakin ovat syöpyneet mieleen jo vuosia sitten ja aina saa todeta, että on tuokin Kummeli-elokuva ihan saakelin hyvä.
Pakko näin Kummeli-elokuvien suurkuluttajana kysyä teiltä, että mikä noista viidestä elokuvasta on paras?