Kysymyksiä ja vastauksia jääkiekosta

Tällä hetkellä Tapparan maratontaulukon maaliero on 10 002-8022.

Päästettyjen maalien kokonaistilastoa johtaa Ilves lukemalla 8 788. Mitä todennäköisemmin Ilves tulee 10 000. päästettyyn maaliin ehtimään ensimmäisenä. Siihen menee kuitenkin vielä hetki. Mitenköhän nokittavat Tapparan seremonian?

Laskettu käyttämällä Tappara.fi maratontaulukkoa ja tämän hetken sarjataulukkoa Liigan sivulta.

3 tykkäystä

Päästettyjä on 8022, pisteitä 3571 ja HIFK on 100 pistettä takana.

1 tykkäys

Onko tietoa monta kertaa Tapparan maalia on tarkastettu tällä kaudella videoilta? Ja mikä on ollu tuomio? Twitterissä törmäsin viestiin jossa oli että hpk:n maalia tarkastettu 24 kertaa. 7maalia ja 17hylkyä.

Tosi pikaisella, huom. tosi pikaisella, tsekkauksella löysin 14 videotarkistettua tilannetta. Näistä viisi päätyi maaliksi ja yhdeksän ei-maalia.

Noissa Liigan sivujen tilastoissakin on puutteita, esim. Lappeenrannassa SaiPan 2-0-voittoon päättyneessä pelissä Ojamäen maali hylättiin haaston/tarkistuksen jälkeen.

1 tykkäys

Tarina ei nähtävästi kerro että kuinka nopeasti :smiley: Ei osunut ainakaan omaan silmään… Näin 2 vuoden jälkeen :smiley:

3 tykkäystä

Kaikille kysymys, mikä pulju myy HPK kotiotteluihin liput?
Mull ois vajaa 40 kilsaa Hämiltoniin matkaa joten voisin ihan hyvin lähteä haisteleen ton vieraspelin ja näkeen vähän Hämptonin tunnelmaa.

3 tykkäystä

Voisiko joku kertoa miten pelaajat saavat pisteitä tuossa Liigan kultainen kypärä-tilastossa? Onko se niin että aina kun pelaa ottelun kultakypärä päässään, niin saa yhden kypärän? :hushed:

Kyllä, asia on näin.

Tuosta lisäinfoa: Liiga

1 tykkäys

Tuolla pistepörssin voittoa käsittelevässä ketjussa keskusteltu kriteereistä, jotka tasapisteissä määrittää voittajan. Maalipörssissä ilmeisesti Liigassa määrittää nykyään onneksi pelit, eikä syötöt?

1 tykkäys

Kyllä, näin olen asian ainakin itse ymmärtänyt. :grinning:
Yhdessä vaiheessa ainakin Kangasniemi johti vaikka Leskisellä oli enemmän syöttöjä.

@Raumalainen
Kenellä on vastuu ja mikä idea oli aikoinaan vaihtaa Lukon logoksi se typerä ketunnaama?
Onhan tuo lehväslukko nyt vähän hienompi…

1 tykkäys

Kettumaskotin hallissa ymmärtää paremmin. Kuka nyt haluaisi pukeutua riippulukoksi.

13 tykkäystä

Tuolloin 90-luvun loppupuolella alkoi tulla näitä eläinlogoja ikäänkuin markkinointi- ja myyntinäkökohdista. HIFK:llä oli pantteria (?), KalPalla sutta ja Lukko otti ketun. Vastuista en ulkomuistista tiedä. Varmaan noissa Jääkiekkolehdissä olisi jotain juttua.

Muistan joskus Jatkoajassa käydyn keskustelun jossa pohdittiin miten jääkiekkokausi sijoittuu vuosikymmenen vaihteeseen. Siis esim. kausi 1989-1990, kuuluuko kausi 80- vai 90-luvulle? Miten tuo nyt sitten menee?

1 tykkäys

Esimerkiksi kauden 09-10 NHL-peli on NHL 10. Tuon perusteella sanoisin, että kausi on ensimmäinen uudella vuosikymmenellä.

Ilman änäreitä sanoisin toisinpäin.

Mitään fatkaa mulla ei siis ole, omaa pohdintaa vain.

Mä itse tulkitsisin, että 2010-2011 olisi ensimmäinen 2010-luvun kausi…

3 tykkäystä

Mä tulkittisin asiat kauden päättymisen perusteella. Eli siis niin, että 1999-2000 kaudella mestaruuden voittanut TPS on 2000-luvun ensimmäinen Suomen mestari, noin niinku esimerkkinä.

2 tykkäystä

Omasta mielestäni se kettu-logo oli nykyistä hienompi.

1 tykkäys

Vuosi 1990 ja ko. vuoden mestaruushan kuuluvat kiistatta 90-luvulle. Yleisessä lajipuheessa kai myös viitataan useimmiten kausiin ja vuosikymmeniinsä kauden päättymisvuoden mukaan. Tämä on ihan järkeenkäypää mm. lajikauden kevätpainotteisuuden ja mestaruuksien ajankohtien perusteella.

Eli kuulukoon vuosien 1989-90 kiekkokausi 90-luvulle. Tietty jos puhutaan silloisen syyskauden tapahtumista, niin nehän kuuluvat ‘80-luvun loppuun’.