Kysymyksiä ja vastauksia jääkiekosta

Voisiko joku kertoa miten pelaajat saavat pisteitä tuossa Liigan kultainen kypärä-tilastossa? Onko se niin että aina kun pelaa ottelun kultakypärä päässään, niin saa yhden kypärän? :hushed:

Kyllä, asia on näin.

Tuosta lisäinfoa: https://liiga.fi/fi/uutiset/2018/09/20/veikkauksen-kultaiset-kyparat-kaukaloon-torstaina

Tuolla pistepörssin voittoa käsittelevässä ketjussa keskusteltu kriteereistä, jotka tasapisteissä määrittää voittajan. Maalipörssissä ilmeisesti Liigassa määrittää nykyään onneksi pelit, eikä syötöt?

Kyllä, näin olen asian ainakin itse ymmärtänyt. :grinning:
Yhdessä vaiheessa ainakin Kangasniemi johti vaikka Leskisellä oli enemmän syöttöjä.

(Ghost) #272

@Raumalainen
Kenellä on vastuu ja mikä idea oli aikoinaan vaihtaa Lukon logoksi se typerä ketunnaama?
Onhan tuo lehväslukko nyt vähän hienompi…

Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Kettumaskotin hallissa ymmärtää paremmin. Kuka nyt haluaisi pukeutua riippulukoksi.

Tuolloin 90-luvun loppupuolella alkoi tulla näitä eläinlogoja ikäänkuin markkinointi- ja myyntinäkökohdista. HIFK:llä oli pantteria (?), KalPalla sutta ja Lukko otti ketun. Vastuista en ulkomuistista tiedä. Varmaan noissa Jääkiekkolehdissä olisi jotain juttua.

Muistan joskus Jatkoajassa käydyn keskustelun jossa pohdittiin miten jääkiekkokausi sijoittuu vuosikymmenen vaihteeseen. Siis esim. kausi 1989-1990, kuuluuko kausi 80- vai 90-luvulle? Miten tuo nyt sitten menee?

Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju
(Jarkko Mäkinen | Titta på ylähylly!) #276

Esimerkiksi kauden 09-10 NHL-peli on NHL 10. Tuon perusteella sanoisin, että kausi on ensimmäinen uudella vuosikymmenellä.

Ilman änäreitä sanoisin toisinpäin.

Mitään fatkaa mulla ei siis ole, omaa pohdintaa vain.

Mä itse tulkitsisin, että 2010-2011 olisi ensimmäinen 2010-luvun kausi…

Mä tulkittisin asiat kauden päättymisen perusteella. Eli siis niin, että 1999-2000 kaudella mestaruuden voittanut TPS on 2000-luvun ensimmäinen Suomen mestari, noin niinku esimerkkinä.

Omasta mielestäni se kettu-logo oli nykyistä hienompi.

Vuosi 1990 ja ko. vuoden mestaruushan kuuluvat kiistatta 90-luvulle. Yleisessä lajipuheessa kai myös viitataan useimmiten kausiin ja vuosikymmeniinsä kauden päättymisvuoden mukaan. Tämä on ihan järkeenkäypää mm. lajikauden kevätpainotteisuuden ja mestaruuksien ajankohtien perusteella.

Eli kuulukoon vuosien 1989-90 kiekkokausi 90-luvulle. Tietty jos puhutaan silloisen syyskauden tapahtumista, niin nehän kuuluvat ‘80-luvun loppuun’.

Onko otteluissa soitettava musiikki Teosto-/Gramex- vapaata vai raportoidaanko kaikki (yli 30 sekuntia kestävät) klipit/biisit? Saattaa mennä tietty jollakin kiinteällä kk-maksullakin mutta kuka maksaa, seura, liiga vai artisti?

Yleensä kuuluvat kattojärjestöjen sopimusten piiriin joissa maksetaan vuosittain könttäsumma. Esim. meidän agilityseuran kyseiset maksut kuuluvat HLU:n jäsenyyden hintaan. Onko sitten jääkiekkoliitto vai Liiga tässä tapauksessa sitten maksajana? Sitä en tiedä.

Mikäli Rantakarin siirto IFK:hon toteutuisi, niin millon viimeksi on Tapparasta siirtynyt pelaaja IFK:n leiriin?

Huhu: Rantakari pois Tapparasta 2019-20?

Ei Kankaanperän siirrosta montaa vuotta ole.
Edit: joo Sportiinhan se meni.

Ei kuulu tänne, meni Sporttiin.

Kappas, unohtui tuo välistä.
Otan takkini…