Museokahvilaan ne manteliset sopiikin.
Nyt menee kyllä tosi rankasti offarille, mutta sukuresepti Hämeestä on paras:
Ei mantelimassa, vaan jämäkkä täyte koostuu kermavaahdosta, pullien ytimestä nypitystä pullamassasta (tehdään kuopat pulliin, jotta mahtuu enemmän täytettä), hiukan mantelirouheta ja pisara karvasmanteliöljyä.
Alunperin pullat ovat tulleet tänne Ruotsista ja täyte on mantelimassa. Hillo on enemmän itäinen juttu.
Kyllä tämä meni niin rankasti ohi aiheen, että otetaan nyt sitten iltaroskalehtien klassikkoväittely omakseen.
Laskiaispullat:
- Hillolla
- Mantelimassalla
- Joku muu, mikä?
0 äänestäjää
Dataa muutaman vuoden takaa:
Kunnon hybridi, jossa hillo, mantelimassa ja kermavaahto.
Kaikilla mausteilla
Kun on allerginen mantelille, niin helppo valinta hillo. Menee kyllä kermavaahdollakin.
Hilloa ja kermavaahtoa pullan väliin. Päälle tomusokeria, että syöminen on mahdollisimman sottaista.
Tuo on hyvin pitkälle sama kuin oon tehnyt ensimmäiset laskiaispullani köksässä. Äiti teki parempia. Tykkään manteleista ja pähkinöistä, mutta karvasmanteli ei käy mun makuun yhtään. Se on myrkyllistäkin, mutta pieninä annoksina ei haittaa. Tästä on muistaakseni palstalla ollut puhettakin.
.Linkitetään nyt @Mustis legendaarinen pullaresepti tänne . Sahramin voi jättää pois. Lisäkkeeksi ämpärillinen hilloa/ kilo mantelimassaa ja muutama litra kermaa vaahdotettuna. Pitäis riittää laskiaistiistaiksikin.
Kermavaahdon voisi tuunata elintarvikeväreillä,tulee ainakin tälläinen värimaailma mieleen
Voisin laittaa vaikka Nutellaa ja kermavaahtoa. Tai jos palaan oikein juurilleni niin maapähkinävoita ja rypälehilloa (jos sitä Suomesta jostain helposti sais).
Välillä mantelimassaa, välillä hilloa. Hyviä molemmat.
Olen pettynyt, jos hallissa ei ole laskiaspullia.
Piti käydä ketjun innoittamana hakemassa pullat hillolla kotiin. Sen verran laiskottaa, että ei itse jaksa leipoa.
@Mustis pullaresepti saa aina hymyn huulille. Hienosti myös @tatesulo täydensi reseptiä ajankohtaiseksi.
Minäkin tässä juuri juon mitalikahveja ja syön kaupan laskiaispullaa mansikkahillolla ja kermavaahdolla.
Oikea vastaus on hillo. Muut vastaukset ovat vääriä. Sitä paitsi mantelin kasvattamiseen käytetään ihan hillittömän paljon vettä, joten myös syyllistän kaikkia mantelimassa fanipoikia luonnonvihaajiksi.
Siksi sitä tuleekin kirjaimellisesti pisara. Vai oliko peräti kaksi pisaraa, mutta äärimmäisen vähän. Antaa mantelimassan vivahteen kermavaahdolle tuossa perinnereseptissä.
Nykyään ei itseasiassa taida edes saada oikeaa karvasmanteliöljyä, vaan ne on synteettisiä. Mutta joo vähän käytettävä oli kumpaa tahansa, on voimakas mauste. Karvas maku on muuten sellainen että osa ei maista sitä ollenkaan ja toiset (kuten minä) ovat yli herkkiä.
En ole koskaan maistanut laskiaispullaa mantelimassalla, enkä tule maistamaan. Hillolla se olla pitää. Kermavaahtoon voi lisätä suklaatwistin, mutta siihen vedän rajan.
Kyllä se on niin, että hilla ja kermavaahto on laskiaspullien aatelia. Eli Lakka-hilloa väliin ja reilusti kermavaahtoa