Liiga-televisiotuotteiden tilausasiat ja hinnoittelu

No perskeles, niin olikin.
Näin siinä sitten käy kun ei ole joulukalenteria.

Lasku tulee siis joulukuulta, pelataan joulun ja vuoden vaihteen välissä tai ei.

3 tykkäystä

Telian kannalta mukava tilanne, vielä kun vaativat TV rahoista hyvitystä, kun ei ole pystytty sovitusti pelaamaan…

1 tykkäys

Optimistisimmat ajattelee, että täysi kausi saataisiin pelattua jatkamalla kokonaisuudessaan kautta pidemmälle toukokuulle. Toivottavasti mm-kisojen kohtalosta päätettäisiin mahdollisimman pian. Jos kisat perutaan, olisi hyvä tehdä mahdollisimman nopeasti. Silloin jäisi kansallisille sarjoille enempi pelivaraa kevääseen.

Typerintä olisi, että kisat peruttaisiin vasta keväällä Valkovenäjän tilanteen takia. Kaikkihan sen jo näkee mikä meininki siellä on.

Jos kausi saadaan pelattua kokonaisuudessaan, niin eiköhän tv-toimijan näkökulmasta rahaliikenne ole suhteellisen normaali. Jos joudutaan vähentämään otteluita ja runkosarja jää tyngäksi, tilanne on toinen.

Telia avannut c-more totalin 3.1 asti veloituksetta, koska liigaa ei pelata. Hienosti toimittu.

1 tykkäys

Onko jollakin nuo C-Moren sisällöt näkyvissä? Itsellä kaapelikortti ja tein haun, mutta ei kyllä näy mitään vielä.

Niin siis tuo c-more on tullut liigan ”tilalle” eli toisin sanoen vaihtoivat tuotteen jota myyvät. Laskut tietenkin tulevat jatkossakin. Pitää sit vissiin itse alkaa irtisanomaan tota tilausta kun en mä noita muita jaksa katella kumminkaan. Eikö ois voinut taas laittaa vaan tilauksen katkolle eikä myydä palvelua jota ihmiset eivät ole ostaneet?
Toihan ei ole mikään ”hyvitys” vaan juurikin pakkokauppaavat toisen tuotteen tämän tilalle.

Edit: sen verran edittiä, että ihan varma tieto laskutuksen jatkumisesta ole mutta seuraava teksti viestissä saa minut ajattelemaan niin:

” Ymmärrämme kuitenkin Liigan tauosta aiheutuneen harmituksen, ja mikäli lisätyt sisällöt eivät yksinään korvaa kauan odotettuja lätkämatseja, tarjoamme vaihtoehtoisesti myös oikeuden irtisanoa Liiga-tuotteesi ilman normaalia irtisanomisaikaa.”

Viestissä lukee, että “avataan torstai-iltaan mennessä”.

Liigan tauolle ei voi mitään. Käytän urheilutarjontaa muutenkin SHL:ään ja formulaan, jota on vielä pari kisaa jäljellä. Elokuvapuolen avautuminen on minulle sopiva lahjus, kun normitilaukseni on pelkkä urheilu.

3 tykkäystä

Kyllä Telian hyvitys on ihan ok. Tiukasti tulkiten olisivat voineet kylmästi laskuttaa koko kuukauden ilman hyvityksiä, kovin viisasta se ei olisi ollut. Nyt jää toiminnasta hyvä kuva.

2 tykkäystä

Kävin irtisanomassa Liigapassin, koska en halua korvaavaa tuotetta tilalle.

Mulla on C More Total ennestään,mitäs mulle hyvitetään kun kiekko tauolla? :grin:

4 tykkäystä

Samaa pohdin ja päädyin siihen loppupäätelmään että taaskaan ei mennyt nallekarkit tasan. Jos jotain hyvitystä tuosta tulee niin toki se otetaan vastaan mutta erittäin hämmästyneenä. Pessimisti ei pety nääs… :joy:

4 tykkäystä

Oleellista kai on, että vuositasolla laskutus on vakio, jos täysi sarja onnistutaan pelaamaan. Toisin sanoen, jos laskutettavien kuukausien määrä kasvaa keväällä suunnitellusta, pitäisi jostain tulla hyvitystä sillä tuotehan on sama.

Jos kaudesta tulee tynkä, niin silloin oikeudenmukaisen laskutuksen päättely hankalampi rasti.

Tuon Totalin laskutus ei lopu kun Liigaa ei pelata. Se on ihan itsestä kiinni maksatko esim. kesällä vai et.

En osaa sanoa kuin hohhoijaa, kun lukee näitä lankoja, voiko sekavampaa enää olla. No mulla tilattuna liigapassi + NHL, kumpaakaan ei pelata, niin mulla näkyy koko viasatin tuotanto, mutta se taisi näkyä jo koko syksyn, kun NHL on tauolla, minulle ei korvattu sitä, että liiga on nyt tauolla, tässä epämääräisenä aika taisi kesällä tulla alennettu lasku 19,90, kun oli kaikki tauolla, mutta nyt liigan taukoa ei taida olla miten korvaamassa.

No max 1 ei näy joten Formulat joutuu edelleen katsomaan striimiltä :smiley:

On mahdollista, että Telia vielä hyvittää liiga-paketeista joulukuulta, kun he laskuttavat vasta jälkikäteen. (CMore -tilaajat tuskin saavat hyvityksiä, kun muu urheilu pyörii toistaiseksi).

Telia voi tehdä lopullisen päätöksen mahdollisista hyvityksistä vasta joulun jälkeen, kun nähdään pelataanko enää joulukuussa. Mielestäni ei ole moraalisesti oikein laskuttaa täyttä hintaa, jos joulukuussa pelataan vain kolme ottelua. Jos pelit pyörivät joulun jälkeen normaalisti, tilanne on toinen.

Mikä hyvitys? Telia on yksipuolisesti vaihtanut tilaamasi tuotteen toiseen tuotteeseen jota et ole tilannut. Antoivat sentään oikeuden irtisanoa tilauksen ilman irtisanomisaikaa.
Toi keväällä tapahtunut hyvitys oli oikeesti ihan hyvä, tämä pelkkää kuluttajan älykkyyden aliarvioimista ja/tai huijaamista.

Täällä porukka riemuitsee, että hienosti toimittu ja hyvä hyvitys :slight_smile:

Telia ei ole vaihtanut mitään. Liigan olet tilannut, ja Liigan näet. Pelejä on jo pelattu joulukuussa ja ehkä pelataan lisää. Telia täyttää sinun kanssasi tekemänsä sopimuksen ne näyttämällä. Kuitenkin hyvää hyvyyttään tarjoaa nyt lisäsisältöä, kun pelejä ei niin montaa ole. Se on hyvitys, määritelmällisesti.

3 tykkäystä

Joulukuussa pelattiin, mikä olisi oikeuttanut Telian laskuttamaan koko kuukaudelta. Ja tosiaan aina voi irtisanoa ilman irtisanomisaikaa.

Onkos Telialla taas käytössä nollan päivän irtisanomisaika? Jos näin on, kyseessä on tilaajan oma valinta pitääkö tilausta aktiivisena vai ei. Tämä selittää miksi Telia tarjoaa CMorea kylkiäisenä, että kaikki eivät irtisanoisi.