Ralli on siis “höttöä”, ok.
Kuvittelin tarkoittaneesi temppareita, salkkareita, nakuilua kotimaassa, exiä rannoilla etc.
Eihän sinulla siis ole mitään ongelmaa. Ostat sen paketin ja katsot pelkkää Liigaa. Eihän sen hinta ole vielä edes lähellä kertomaasi kipurajaa. Voit käsitellä muuta tarjontaa kaupanpäällisinä. Katsoit tätä höttöä tahi et.
On nekin höttöä, mutta niihin pätee tuo sinun alkuperäinen väitteesi (urheilua tuetaan noilla). Kuten sanottua, mulla on tuo palvelu vain ja ainoastaan Liigaa varten. En katso realityä, harvoin mitään sarjoja tai leffojakaan.
Haluan palvelun, missä voin maksaa sen 40-50 euroa pelkälle Liigan televisioinnille (tai kuinka paljon se vaatikaan, jotta saadaan lajin pysyvyys taattua).
Juu, en katso minäkään kuin arjen realitya omassa elämässä. Tuskin tuo 40 - 50 euroakaan per laji riittää tekemään tuotteesta katteellisen. Siksipä nuo palveluntarjoajat kipuilevatkin urheiluoikeuksien hankintojensa kanssa. Mutta tämä tästä. Mielipiteitä on kaikilla eikä aihe ole kovin kiinnostava. Eteenpäin.
Mutuilun sijaan olisi mielenkiintoista nähdä, miltä paketti näyttäisi, jos jokainen laji/formaatti hinnoiteltaisiin erikseen kustannusten mukaisesti. Luulen, että Liiga-paketti olisi kalliimpi - nyt elokuvien, sarjojen ym. katsojat kompensoivat myös jääkiekkoon liittyviä kustannuksia.
Samalla tavalla epäilen, että moni esim. tamperelaisjoukkueiden pelejä katsova kompensoi hinnassa paljon sitä, että kamerat kiikutetaan myös Lappeenrantaan, Mikkeliin tai Kouvolaan otteluihin, joissa isoimpien kaupunkien joukkueet eivät pelaa. Tässä logiikka syntyy jo siitä, että asukkaita on vähemmän.
Ja huomiona vielä, että nämä maksuoperaattorit eivät ole mielestäni reagoineet maailman ja ilmapiirin muutokseen mitenkään. Tai reagointi on sitä, että jos asenneilmapiirin muuttuessa ja ihmisten ollessa yhä haluttomampia maksamaan turhasta, siitä mitä eivät halua, ja siksi jättävät kanavapaketit tilaamatta, niin siihen vastataan ymppäämällä yhä enemmän sisältöä yhä isommalla kuukausihinnalla. Eli pahennetaan sitä omaa kierrettä.
Vaihtoehtojen tarjoaminen varmasti maksaa tuottajallekin enemmän, mutta joku talousfaktahan sekin kai on, että paremmin panostamalla pärjääkin paremmin. Ihmisten toiveiden vastaista kallista on täysin turha yrittääkään myydä, vaikka sen tuottaminen olisi halvempaa ja helpompaa.
Myöskään se ei ole oikein perustelu, jos joku asia kuten yksittäisen pelin myyminen ei ollut kannattavaa kymmenen tai viisitoista vuotta sitten. Mitä jos se nyt on? Onko tutkittu? Onko kokeiltu? Kuten todettu, asenneilmapiiri on muuttunut viime vuosina hurjasti negativiisemmaksi tätä pakkopaketointia kohtaan.
Itse aikanaan tykkäsin oikeasti siitä Urhon tarjoamasta. Sieltä sai ostettua esim. 10 pelin paketin. Sait katsoa ne pelit mitä halusit.
Toki pitää ymmärtää se, että Liiga varmasti pyytää nykyään paljon enemmän tuotteestaan. Mutta tuo oli hyvä systeemi.
Myönnän, että esimerkiksi tänään en jouda halliin kun on kestejä. Tuntuu silti kalliilta maksaa tuo nykyinen kk maksu + kausikortti. Yksi idea voisi olla kausikortti + maksutv paketti. Eli ostamalla kausikortin saat edulliseen hintaan vieraspelit televisioon. Nyt maksetaan kausikortista ja vieraspeli (tv) aika mojovat summat.
Sekava viesti, mutta ehkä joku sai kiinni.
E. Esimerkkinä, en katso Katsomosta mitään muuta kuin kiekkoa ja nimenomaan vain Tapparan pelit. Ja maksan tuosta karkeasti 350€/kiekkokausi. Sitten maksan kausikorteista mitä maksan.
Puhutaan oikeasti aika isosta summasta.
Olisihan se kiva jos tuo maksaisi vähemmän kuussa niin olisin tilaaja. Nykyisillä hinnoilla en tuotetta tilaa. Minulla arkipeleistä pääsääntöisesti (pl ne jotka olen Areenalla katsomassa, kuten tänään) jää vähintään erä näkemättä kun iltalenkki sijoittuu päivittäin tuohon pelien aikaan. En täten viitsi maksaa tuotteesta jossa korkeahkolla kk hinnalla pakotetaan maksamaan kaikesta vaikka en sitä pystyisi katsomaan.
Tässä jälleen esimerkki myyntikanavasta, jota ei hyödynnetä. Henkilö joka laittaa satoja euroja kotiotteluihin, voisi hyvinkin olla kiinnostunut näkemään myös vierasottelut. Miksi Liigan TV-pakettia ei myydä kausikorttien kylkeen?
Ei taida tuollaista enää olla. Katsoo sivuja, niin 37e/kk tarjoushinta. Joka taitaa olla sama kuin Telian asiakkaana. Aiemminhan näitä oli tarjolla tuohon hintaan, mutta poistuivat tai poistuvat kaikki?
Ei o tullu mitään ilmotusta muutoksesta joten näillä mennään, soppariin kuuluu tiettyjä alennuksia joten jospa ne vaikuttavat lopulliseen hintaan mut en valita
Mistäköhän palvelusta saisi parhaan liigapaketin, nyt kun Discovery loppuu? Tarvisi olla sellainen, että saisi katsottua samaa aikaa kahdessa paikassa. Itse kotona ja vaimo poikakaverinsa luona.
Elisalta myivät mulle justiinsa Elisa viihteen puhelimessa.
Saivat myytyä koska:
-Hinta liigan kanssa ilman mainoksia sentit vajaa 50e
-Korvaa television käyttöjärjestelmän, on hyvä liittymä kyllä
-Saman napin alla YLE areena, katsomo, telvisiokanavat yms
-Saa tallennettua telkkarista kaiken mitä haluaa pilveen, rajaton tallennustila
-2v soppari ja hinta on luvattu pysyvän samassa KOKO 2-vuotta sekä KOKO sopimuskauden pystyy katsomaan kolmelta ERI laitteelta samaa peliä.
Ei kauaa tarvinnu plikan luetella kun huusin että pane tulemaan.
Pelkästään Liiga-pelit sisältävä Telia Liigapassi -kanavapaketti on poistunut myynnistä. Oli vielä syksyllä saatavilla tämäkin. Ei ole enää tätäkään saatavilla uusille asiakkaille, mutta ilmeisesti vanhat asiakkaat saavat pitää yhä paketin