Testattiin tallennetta samalla combolla ja näytti pyörivän sekin ihan normaalisti. Kokeilehan asetusten kautta käynnistää AppleTV uudestaan ja jos ongelma jatkuu niin tarkista myös että päivitykset on ajan tasalla.
//Merja
Testattiin tallennetta samalla combolla ja näytti pyörivän sekin ihan normaalisti. Kokeilehan asetusten kautta käynnistää AppleTV uudestaan ja jos ongelma jatkuu niin tarkista myös että päivitykset on ajan tasalla.
//Merja
Jotain siinä on eri tavalla, koska niinkuin sanoin, illan kaikki muut pelit toimivat aivan moitteetta.
Katson Kärppä peliä - toimii, vaihdan Tappara peliin - kuva pysähtyy, mutta selostus jatkuu, vaihdan Ilves peliin - toimii.
Toistettu ainakin kymmenen kertaa, kaikki laitteet buutattu monta kertaa ja laitteet päivitetty.
Voisiko ko. peli tulla verkkoon esim. jonkun toisen palvelimen tms. kautta ?
Mulla on toi Cmore appi Samsungin telkassa. Mulla teki juuri tuota samaa häiriöö lähetys kun katsoin niin sanotusti suorana.
Allekirjoitan myös tämän. Yritin katsoa peliä jälkilähetyksenä C Moren iOS-sovelluksella ja samat oireet. Laatu myös heitteli eestaas ja kuvan jäätymiset taisi ajoittua juurikin noihin laadun muutoskohtiin. Kaistaa on ja aiemmin ei ongelmia ole ollut.
En tiedä liittyykö asiaan, mutta eilen C-Moren lähetyksessä oli ilmeisesti pientä ongelmaa?
TeliaTV:n puolella ei mielestäni mennyt “kaivuri kaapeliin” tällä kertaa…
Aivan, kyse olikin siis C Moren sovelluksesta eikä Telia TV:stä. Kyselimme tästä kollegoiltamme C Moren puolelta ja he kertoivat että kyseinen tallenne oli tosiaan “livetilassa” ja se korjattiin tuossa muutamia tunteja sitten. Testaatteko vielä uudelleen toimiiko nyt normisti?
//Merja
Juu jossain vaiheessa tänään iltapäivällä toimi sitten kunnolla.
Olen nyt tänä syksynä ostanut Telia TV:stä Tapparan pelejä “irto-otteluina” neljä kappaletta hintaan 9,90€/peli, ei ole siis jatkuvaa sopimusta Telian kanssa. Jokaisessa pelissä on tullut kaksi kertaa järjestelmävirhe, jolloin pitää klikata sitä “Yritä uudelleen” tms. täppäyskohtaa ja laittaa sitten peli uudelleen päälle. Tämä on joka kerta toiminut heti, ja lähetys on taas heti tuon toimenpiteen jälkeen ollut päällä.
Kolmessa ekassa pelissä tämä järjestelmävirhe tuli molemmilla erätauoilla, jolloin siitä ei ollut sinänsä haittaa(mutta eihän noita nyt missään tapauksessa saisi tulla edes erätauoilla), mutta eilen se toinen järjestelmävirhe tuli juuri kun pelissä tuli maali (ensimmäinen tuli ekalla erätauolla “normitapaan”).
Käytän pelien katsomiseen tietokonetta, Firefox-selainta ja laajakaistan nopeus on varmasti tarpeeksi suuri. Kun ne järjestelmävirheet noin tarkkaan kuitenkin pääpiirteissään osuvat erätauoille, niin tuntuu ainakin maksavasta tilaajasta, että ne järjestelmävirheet ovat “asiaan kuuluva juttu”. Onko näin?
Eipä ole tällaiset asiaan kuuluva juttu. Tällaista ongelmaa ei ollut yleisellä tasolla ilmennyt, kun asiasta hieman tiedusteltiin. Onko sinun mahdollista kokeilla seuraavalla kerralla Edge Chromiumia niin että laitteistokiihdytys on asetuksista päällä? Sillä voisi katsoa, onko vaikutusta ongelmaan. Jos tällainen jatkuu niin asiakaspalveluumme kannattaa olla yhteyksissä laite + liittymätietojen kera.
//Joonas L.
Ok, kiitos vastauksesta. Täytyy kokeilla noita sitten seuraavaan peliin ja katsoa mitä tapahtuu.
Siirryin syksyllä cmoren puolelle ja irtisanoin passin. No nyt mulla on
kädessä edelleen lasku tuosta passista. Palvelemme sinua hetken kuluttua…
edit. Olipas vekkuli asiakaspalvelija. Pisti mut holdiin ja tutki asioita ja ilmoitti sitten että kyllä se passi on aiheeton. “Poista se passin hinta ja maksa loput laskusta” ilmoitti hän reilusti. Olin hiukan hämillään sillä se loppu koostui rivistä “postitse lähetetty lasku”. No päästiin yhteisymmärrykseen että hän hyvittää koko laskun
Tähän asiaan pinei huomio että ainakin jos on isompi televisio niin silloin on merkitystä kummalla katsoo. Cmore on vain puoli hd lähetys ha telialta tulee täys hd paitsi niiden oman boxin kautta se on sitten ilmeisesti uhd jos luoja suo. tämän takia itselle tuo telia tv koska televisiona 82" jaa siinä näkee kyllä tuon eron
Onko oikeasti näin? Itse olen ymmärtänyt että kaikki Liiga-streamit on 720p?
No ainakin kun soitin telialle niin ne väitti että täys hd kuva ja kaverilla on cmore ja se on se puolikas ja sen eron kyllä näkee isomalta ruudulta
Onko oikeasti näin? Itse olen ymmärtänyt että kaikki Liiga-streamit on 720p?
Liiga-matseja näkee meidän kautta UHD-tarkkuudella, jos löytyy Telia TV digiboksi (UHD:tä tukeva malli 5305w) ja lisäksi tilauksessa täytyy olla Liiga UHD -kanava. Toki tarvitaan myös UHD-tarkkuutta tukeva TV. Muutoin lähetyksen tarkkuus meillä on sitten tämä 720p.
//Minna
Tein näin, että otin käyttöön Edge Chromiumin jossa laitteistokiihdytys on asetuksissa päällä eiliseen Ipa- ja tämänpäiväiseen Pelsu-peliin. Nämä “Järjestelmävirhe”-kaatumiset jäi pois, mutta eilen Ipa-pelissä tuli pelin jumittamista ja pysähtymistä tokassa erässä viitisen-kuutisen kertaa. Katkaisin ekan kahden-kolmen jumittamisen ja pysähtymisen jälkeen hetkeksi nettiyhteyden ja laitoin sen taas päälle, mutta jumittaminen vain jatkui muutaman kerran ja loppui sitten. Vaikea uskoa, että vika olisi ollut mun laitteissa…kun netin nopeus oli silti korkea.
Mutta nyt vihdoin ja viimein tämän päivän Pelsu-peli näkyi ihan ilman mitään ongelmia, kaatumisia tai jumittamisia nettiteknisen toteutuksen osalta, mutta Tapparan peliesityksen osalta ei voida sanoa samaa .
Tuo jumittaminen taisi olla lähetyksessä. Minulla ainakin pätki toisessa erässä kymmenisen kertaa mutta homma korjaantui loppuerässä itsestään ilman toimenpiteitä. Otteluseurannassakin jotkut valittelivat samaa.
Hyvä kuulla @LeGoaP, että ongelma oli korjaantunut. Näistä perjantain matsin jumituksista ei ollut meille tullut mitään yleistä ongelmaa tietoon lähetyksen puolelta ja oireet voisivat viitata myös yhteysongelmaan, mutta näin jälkikäteen ei päästä suoraan siihen kiinni. Sanoit, että yhteysnopeus oli korkea, mutta asiakaspalvelustamme voidaan tarkemmin tiedoin selvitellä tällaista, jos tulee vielä jatkossa vastaan.
//Joonas L.
Tänään Sport-peli meni ok aina kolmanteen erään, jossa tuli kolme jumittamista, eli lähetys pysähtyi ja tilanne kuva seisoi. Kaksi ekaa jumia tuli Sportin neljännen maalin aikoihin ja kolmas sitten erän loppupuolella. Kaksi ekaa jumia kesti jonkun 20-30 sekuntia varmaan, ja vika eli kolmas ehkä 5-10sek.
Netin nopeus mulla oli ton tokan jumin aikaan:
Telian mittarilla:
Viive 17ms lataus 130.9
Viive 2ms lähetys 41.8
“Puolueettomalla” mittarilla:
Viive 18ms lataus 113.3
Viive 2ms lähetys 36.0
Moikka! Laitatko nämä tiedot meille yhteydenottolomakkeella niin pääsemme tutkimaan asiaa tarkemmin, kiitos
// Katja