Liigajoukkueiden keskustelufoorumit

Joskus on mukava käydä lueskelemassa vastustajajoukkueen fanien kirjotuksia pelin jälkeen. Erityisesti jos on pelissä ollut jotakin kyseenalaista, mikä jakaa mielipiteitä. Jatkoaika toki on omiaan tähän, mutta esim. tällä palstalla on huomattavasti parempi taso Tappara-aiheisessa keskustelussa, kuin jatkoajassa. Mikä sitten on tilanne muiden liigajoukkueiden kohdalla.

Tähän perään ajattelin keräillä linkit kaikkien liigajoukkueiden keskustelufoorumeille, jotta ne löytyvät helposti ja toisaalta monesti joku saattaa löytää jonkun helmen jostakin, näitä voi sitten keräillä tähän ketjuun.

Blues

www.espooblues.net
Aika hiljaiselta näyttää tämä palsta.

HIFK

www.b2reds.com
Löytyyköhän IFK:lle muuta palstaa? Tämä on niin vähällä käytöllä.

HPK

hpkfanclub.net/keskustelu
Eipä kovin aktiiviselta näytä tämäkään.

Ilves

www.ilvesfoorumi.com
Täällä sentään keskustellaan. Mielenkiintoinen palsta vierailla. :wink:

JYP

En löydä mitään? Auttakaa joku, niin lisätään.

KalPa

kilpisydan.net sivua ei enää löydy. Löytyykö jotain muuta foorumia?

KooKoo

www.kuudeskenttapelaaja.net
Onko muuta kouvolalaisilla? Tämä vaatii suurimman osan lukemiseenkin kirjautumisen. Yleisketju on vierailijoillekin auki.

Kärpät

www.karpatfanclub.net
Täältä löytynee varsin aktiivinen foorumi.

Lukko

www.lukkomania.com
Tämäkin palsta näyttäisi suht eläväiseltä. Tosin n.20 viestiä per ottelu on aika vähän.

Pelicans

www.lahenturkoosi.fi
Keskustelupalsta tällä hetkellä pois käytöstä. Myös ääriliikkeellä on oma fooruminsa.

SaiPa

forum.willimiehet.net
Onkohan lappeenrantalaisilla muuta? Vaihdetaan, jos joku tietää paremman.

Sport

http://forum.vaasansport.fi/
Aika karu tämäkin, mutta joitain elonmerkkejä kuitenkin.
Mode-edit. verkko-osoite päivitetty 8/2018

Tappara

tappara.co
Suurin ja kaunein liigajoukkueen foorumi. :slight_smile:

TPS

www.tps-kannattajat.net/keskustelu
Toistan itseäni, mutta hiljainen tämäkin palsta.

Ässät

pataporisee.foorumini.com
Jotenkin mulla oli mielikuva, että Ässillä on vilkas foorumi. Tämä ei sitä ainakaan ole, mutta muuta en löytänyt.

Jatkoaika

keskustelu.jatkoaika.com
Jatkoajasta löytyy tietenkin jokaisesta joukkueesta reilusti juttua. Hyvä palsta.

Nämä linkit etsin hyvin nopealla googlettelulla. Jostain on kuitenkin lähdettävä liikkeelle. Päivitän avausviestiä sen mukaan, kun oikeita/parempia foorumeita ilmenee. Kyllä Tampere on tällä saralla liigan ylivoimainen kiekkokaupunki. Tämä foorumi selvästi paras, Ilveksellä hyvä kakkonen. Mutta yllättävän hiljaisia foorumeita tuli eteen tällä googlettelulla.

3 tykkäystä

Jatkoajan kaltaisia yleispalstoja on ainakin pari muutakin. Vaihtoaitio.net on kohtalaisen aktiivinenkin. Kiekkopesa.fi -palstaa olen pitänyt näistä aktiivisempana, mutta vaikuttaa melko hiljaiselta nykyään. En pysy perillä, kun ei noilla tule käytyä edes vuosittain.

Pari havaintoa:

• phpBB:n markkinaosuus on suuri.
  • Yhtään omaa tai projektitiimin häntää nostamatta, meillä on teknisessä mielessä aika hyvin asiat. Itse yhteisöstä nyt puhumattakaan.
  • SaiPa on muistaakseni ollut aina/pitkään hereillä nettiasioissa ja Willimiesten toteutus on mielestäni Liigan toiseksi paras, pl. Jatkoaika. Tosin tumma tausta ei mielestäni foorumiin sovi ja varsinkaan niin, että taustassa on kirjavuutta. Muuten ovat saaneet phpBB:n ruuvattua aika hyvään iskuun. Hekin muuten vaihtoivat SMF:stä pois hiljattain.
1 tykkäys

Aktiivisimmat foorumit on varmaankin tamperelaisseuroilla. Kärppienkään foorumi ei kovin eloisalta ole mielestäni enää vaikuttanut. Ehkä fanit ovat nykyään sitten Jatkoajassa ja facebook-ryhmissä.

Olin pitkään YLEn urheilukeskustelufoorumilla mukana ja viihdyin siellä. Mutta menivät mokomat lopettamaan sen. Kun Jatkoaika ei ole koskaan oikein innostanut, niin minulla on ollut muutamia vuosia puute kunnon foorumista.

Päätin sitten luoda tunnuksen tänne, koska tätä (ja edeltäjää) tuli usein luettua, keskustelijoilla on asiantuntemusta ja ilmapiirikin vaikuttaa täällä hyvältä.

11 tykkäystä

Kiitos ja tervetuloa!

Ilveksiä täällä Mouhijärven metsissä ajoittain käyskentelee, mutta kärppää on harvemmin nähty. Odotan mielenkiintoisia pohjoisia näkökulmia keskusteluun!

4 tykkäystä

Minä en ole mikään hardcore-kärppien fani.Liigaa tulee kyllä seurattua jatkuvasti ja Kärppiä erityisesti mutta hallille asti eksyn harvoin. Jyväskylässä asuvana tulee vain joskus mentyä vieraspeliin, kun sellainen sattuu täällä olemaan.

Tapparasympatiani ovat kasvaneet erityisesti kahden edellisen kauden aikana. (80-luvullahan se oli enemmänkin inhokkejani, koska menestyi niin kadehdittavan hyvin ja koska finaalitappio -87.) Saatan käydä vielä jossain Jyväskylän vieraspelissä kannustamassa Tapparaakin. Mutta se ei ole vielä lupaus. Se on lupaus, etten tule provoilemaan foorumilla.

2 tykkäystä

Millä nimellä olit ylellä, kyselee kys. expalstan nimimerkki joojoo?

1 tykkäys

En minä sinusta olekkaan niin huolissani :slight_smile:

1 tykkäys

Muistan sinut. Minä olin Kärppäfani1 !

Onkohan täällä muita Ylen foorumilla olleita?

Katsopa, mitä löysin! YLE on arkistoinut talteen noita vanhoja kekusteluja. :slight_smile:
http://yle.fi/vintti/yle.fi/yleurheilunkeskustelu/chat.yle.fi/urheilu/ubbthreads.php.htm

Meidän foorumi on ylivoimaisesti parhain. Helppo käyttöinen ja monipuolinen ja asiantuntevaa porukkaa. En viitsi ees vaivautua huudella vieraisiin pöytiin kun kaikki tarvitsemani löytyy täältä. Sivujen tekijöille iso hatun nosto ja keskustelutovereille myös. Ojasen sanoin, tästä ei tarvi enään parantaa

4 tykkäystä

Tapparan foorumeilla ollaan tehty vähän samantyyppistä politiikkaa kuin joukkueessakin. Täällä näkee hyvin, että samat avainhenkilöt ovat pyörittäneet toimintaa jo useita vuosia ja tehneet pitkäjänteistä työtä projektinsa parissa. Se näkyy ihan kaikessa. Tekninen toteutus on aina erittäin tärkeää, koska ilman erittäin vahvaa teknistä pohjaa käytännössä homma ei toimi edes alkujen verran. Täällä näkyy nimenomaan tuo pitkäjänteinen työ teknisellä puolella, mutta myös erittäin tarkasti linjattu keskustelukulttuuri. Keskustelukulttuuriin ja sen kehitykseenhän itse “operatiiviset” toimijat eivät voi juurikaan vaikuttaa, mutta olennaisilta osin viestintä on ollut onnistunutta ja keskustelukulttuuri on kehittynyt sen omalla painolla.

Verrattuna jatkoaikaan keskustelun laatu on erittäin korkealla ja poikkeuksellisen paljon älykästä keskustelua on tarjolla. Tällä foorumilla on todella aihetta juhlaan ja ylpeyteen, koska tätä tuotetta on rakennettu useita vuosia. Muiden foorumit ovat aika lapsen kantimissa vielä, mutta kyllä nekin sieltä aikanaan tulevat, kun ottavat oppia täältä. Kannattaa muistaa, että pitkäjänteinen työ on se joka ratkaisee. Täällä on maltettu työstää tätä ja sitä kautta on saatu tuloksia.

Vuosien varrella varmaan moderaattorit ja ylläpitäjät ovat yhtä sun toista oppineet ja paljon oppia on tullut myös virheiden kautta. Katsotaan, kuinka hienoa tarinaa tästä co:sta vielä syntyy, kun aikanaan tarvitaan jatkumoita toimintaan. Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että eivät nämä tarinat tyhjästä synny. Poikkeuksellista taitoa löytyy tuolta sivujen johtajakaarrista; keskustelukulttuurin rakenteiden ymmärrystä, teknistä osaamista, linjakasta kurinpitoa ja järkevää viestintää ulospäin. Sekera vielä hatuksi täysin poikkeuksellisena sisällöntuottajana mukaan niin hep hep.

Ydinporukka on osaavaa ja se säteilee ympäristöön. Arvostusta vaan admineille!

15 tykkäystä

KalPan fanisivusto: http://mustaverkosto.net/
Siellä on myös foorumi, mutta sinne pääsevät vain jäsenet, jäsenmaksu 20€.
(Yksi jäseneduista: - Pääsy Mustan Verkoston keskusteluryhmään, Savon Keltamustiin.)
Sattuneesta syystä minulla ei ole aiheesta enempää tietoa…

HIFK:lla on B2Redsin lisäksi toinen fanisivusto: http://www.stadinkingit.com/
Sivustolla on myös keskustelupalsta.

Stadinkingit on enemmänkin futisfanien hiekkalaatikko, mutta heikäläisten sanoin: “Ei lajil väliä” eli on siellä hieman lätkääkin.

Kash peeveliä, löysin jopa heti itseni! Edelleen harmittaa kys palstan sulkeminen, mutta aikansa kutakin.

1 tykkäys

Kiitos, ihan tässä :blush:. Tosin itsellä on tapana kääntää tämä toisinpäin ja juuri tästä oli Valvojien kanssa juttuakin.

Vaikka meillä olis kuinka hieno tekniikka ja huikea tiimi, niin ei tästä silti mitään tulisi ilman loistavia ja runsaslukuisia jäseniä. Yhteisö = jäsenet. Kaikki muu on vain piste iin päälle.

Perustukset on valettu jo @axe:n aikoinaan pyörittämällä palstalla.

3 tykkäystä

On ollut olemassa Kärpät Fan Clubin foorumi, joka on jossain määrin aktiivinen ollut. Ei mikään tähän verrattava todellakaan, sillä täällä on taidettu käydä aktiivisempaa keskustelua Kärpistäkin kuin siellä. En oo yli kuukauteen käynyt siellä kurkkimassa, mutta nyt kun kävin, sivut olivat alhaalla. Eikä millä tahansa tavalla, vaan verkkotunnus on vanhentenut, mikä on aina huolestuttava merkki. Osaatko @terppp tai @Nuti kertoa, onko näin ollut pitkäänkin?

Olen sinne joskus koittanu tunnuksia tehdä, mutta syytä en tiedä miksi en ole kyseiselle palstalle päässyt. Aika vähän sielä on muutenki keskustelua ollut. En ole nyt vähään aikaa katsonut sivua, mutta mielestäni se oli vielä viime keväänä pystössä.

Muistaakseni Olaussonin siirron aikaan kävin minä viimeksi tarkastamassa tilanteen, ja silloinkin oli vielä toiminnassa. Saa nähdä nouseeko vielä vai oliko sen taru tässä.

Sama tilanne avausviestin linkityksistä on KooKoon foorumilla. Sportin foorumi antaa myös erroria, mutta se on siirtynyt osoitteeseen http://forum.vaasansport.fi/ ja on kohtalaisen aktiivinenkin. Taitaa olla sijalla kolme tämän ja Ilvesfoorumin jälkeen.

1 tykkäys

Facebookissa on monenlaista Kärppä-ryhmää. Ehkä fanit haluavat nykyään mieluummin kirjoittaa niihin kommenttejaan kuin pyöriä keskustelufoorumeilla. Keskustelujen seuraajia taitaa olla huomattavasti enemmän kuin kirjoittajia.