Ilveshän menetti aika isoja palasia viime kauden joukkueestaan, kun Lukas Dostal luonnollisesti suuntaa ison veden taakse, niinkuin mahdollisesti myös Arttu Ruotsalainen. Robert Leino lähti ruotsiin. Eli ykkös molari ja kaksi kärki sentteriä. Lisäksi Lasse Thomson lähtee kärkkymään NHL paikkaa ja mahdollisesti Oskari Laaksonen. Laaksosen tilanteesta en kyllä ole ihan varma. Teemu Rautiainen suuntaa Saksaan. Myöskään Jasse Ikonen ei jatka Ilveksessä.
Lisäksi on näitä miehiä keiden ympärillä on pieniä kysymysmerkkejä, niin ainakin Eemeli Suomi ja Matias Maccelli. He kuitenkin todennäköisesti jatkavat Ilveksessä. Suomen lähtöhän, niinkuin kuvitella saattaa, olisi karmaiseva isku Ilvekselle.
Tulopuolella on sitten Pelicansista Taavi Vartiainen (hyökkääjä) , KalPasta Joni Ikonen (hyökkääjä) ja Ketterästä Santeri Airola (puolustaja). Näistä kahdesta jälkimmäisestä ei kauheasti tietoa itsellä ole, mutta käsitykseni mukaan suurta potentiaalia omaavia nuoria miehiä. Lisäksi Tsekeistä saapui Onrej Roman (hyökkääjä). Luulen, että jotakin on vielä tulossa. Onko se sitten Kontiolaa vai mitä siitä en tiedä.
Tulevaan kauteen kyllä ainakin tällä haavaa liittyy Ilveksen osalta paljon kysymysmerkkejä. Kuinka molarit onnistuu. Kolppanen oli heikko viime kaudella. Mäkiniemi esitti erittäin lupaavia otteita, mutta näytöt ovat vielä varsin ohkaiset. Puolustus on se varmaan varmin kortti ja siihen itse ainakin luotan. Niko Peltola on se peruskivi siellä ja Parikka, Maalahti ja Elorinne säestää. Lisäksi Hatakka ja Matinpalo ovat taas vuoden kokeneempia ja siellä on paljon vielä lunastamatonta potentiaalia. Tuomas Salmela myös ihan kelpo liiga puolustaja.
Hyökkäykseen on heittää melko varmasti kohtalaisen pätevä ykkös nyrkki, muodossa Suomi - Roman - Meskanen. Kakkoskenttääkin löytyy varsin uskottavat laitahyökkääjät Maccellin ja Joona Ikosen muodossa. Se kuka siinä keskellä pelaa onkin sitten kysymysmerkki. Onko se jäsen X, vaiko esim. nuori Joni Ikonen, vaiko kenties Antti Saarela. Kolmosen ketjuun löytyy laidoille Lepausta, Päkkilää ja Antosta ainakin. Keskelle sitten Vainionpäätä/Saarelaa/JonIkosta. Neloseen varmaan lyödään sitten telaketju osastoa tyyliin Mieho, Vartiainen, Vainionpää.
Saas nähdä millainen Ilves nähdään. Riippuu varmaan paljolti siitäkin tuleeko vielä uusia pelaajia. Sentteriä ja ehkä maalivahtia itse kaipailisin vielä. Paljon riippuu varmaan siitäkin kuinka noiden nuorten lahjakkaiden kavereiden potentiaali realisoituu ja tuleeko sieltä uusia vastuunkanjia. Itse asettelisin Ilvestä runkosarjassa sijoille 5-8. Paikka kuuden sakkiin on ihan mahdollista ja sitä ilman muuta pitääkin lähteä tavoittelemaan.
Sitten tietenkin valmennus joutuu testiin kanssa. Siellähän on miestä vaihtunut myös. Jokke Myrrä luonnollisesti jatkaa pääveturina, mutta aisaparit vaihtuvat. Olli Salo lähti Saksaan ja tilalle tuli Marko Ojanen Tapparasta sekä Pasi Saarinen Ilveksen junnupuolelta. Lisäksi maalivahti valmentaja Markus Korhonen on ilmeisesti lähdössä vielä KHL:ään.
Siinä nyt jokin info pläjäys, jos se mitään avaa.