Liigahan menee tunnetusti talous edellä ja urheilullisuus perässä. Pelipäivissä katsotaan yhä useammin sitä, mitkä vastustajat kiinnostavat massoja ja miten saadaan hallille paras myynti. Aika paljon oon kuullut, että itse “hardcore” fanit haluaisivat kovasti vanhan ti, to, la -pelirytmin takaisin, mutta ti / to myynnit on olleet niin pahassa laskussa jo vuosia, että seurat eivät halua pelejä näille päiville määräänsä enempää ja yllättäen kaikki haluavat noille päiville vieraspelejä. On siinä sitten suunnittelemista Liigan toimistolla, kun seurat haluavat yhtä, Liiga toista ja kannattajat kolmatta. Urheilullisuus ei ole se “pohja”, jolle rakennetaan, ei seuroissa tai Liigoissa, joten turhapa sitä marista sen enempää.
Toki jääkiekossa lähtökohtaisesti (huom. oma mielipide) markkinointi ja asiakaslähtöisyys ovat vielä kohtalaisen utopistisia ajatuksia ja monet seurat haluavat ns. helppoa rahaa eli mieluummin siirrellään olemassa olevaa tapahtumaa ristiin rastiin kuin yritettäisiin kehittää itse pelitapahtumaa.