Liigan sarjajärjestelmä

Tässä on vain kaksi leiriä: 1) aluepolitiikan kannattajat ja 2) kilpaurheilun kannattajat. Jos liiga muuttuu alueellisesta tasa-arvokerhosta tasoittelumekekanismeineen ja solidaarisuusklausuuleineen raa’aksi kilpaurheiluksi, voi tämä kipu olla joillekin lähes ylittämätön. Ihmiset repii viihteensä niin eri asioista.

2 tykkäystä

Tuntuu menevän vain hullumpaan suuntaan nämä suunnitelmat. Millä saadaan pienet joukkueet sitoutettua lopullisesti tähän uuteen malliin? Mitä jos kaudella 28-29 taas nostetaan esiin, että ei kai vielä ensi kaudelle pientä joukkuemäärää… Yhtä lailla siellä on niitä pieniä joukkueita silloin.

Kyllä fiksuinta on nyt pelailla Liigaa jollain kokoonpanolla vielä ensi kausi ja sitten kun TV-sopimus loppuu, niin kaudeksi 27-28 tulee tuo uusi Causabon liiga. Sillä saadaan varmistettua, että pienet seurat eivät pysty pitämään isoja panttivankeinaan. Lisäksi tuo TV-sopimuksen katkeaminen on mitä parhain kohta pistää kaikki uusiksi.

Pelipäiviksi tuplakierto: ti - to - la ja ke - pe - su. Maanantai on aina välipäivä, niin siinä ehtii palautumaan vähän sunnuntain jälkeen.

2 tykkäystä

Olen aika varma ettei sunnuntai tule tekemään paluuta taisiis ei tule olemaan pelipäivä säännöllisesti. Sen verran kallista puuhaa on maksaa organisaatiolle ja kakille tukiryhmille pyhälisinä.

6 tykkäystä

Ei onneksi tule sunnuntai pelipäiväksi. Toivottavasti ei koskaan.

5 tykkäystä

En siitä tiedä, mutta joukkueiden kannalta ti tai ke on parhaita päiviä pelata perjantai ja sunnuntai sekä tietysti maanantai on huonoja. Sinänsä itselleni ei ole merkitystä onko arkipeli tiistaina vai keskiviikkona sen kannalta menenkö paikalle. Perjantai lauantai yhdistelmä on tosi huono, pelin laatu kärsii liikaa ja siksi ei oikein kiinnosta höntsyjä käydä katsomassa.

1 tykkäys

Tämä. :up_arrow:

Tai no tuplakiertoa ei välttämättä tarvita (ti - to - la, ti - to - la, ti - to - la) kunhan on välipäiviä. Ne on tärkeitä. Niitä pitää olla.

Ja jos on back-to-back-pelejä, niin sitten on back-to-back-kierroksia (ke - pe - la) jolloin kaikki pelaavat niitä pelejä. Jokaiselle joukkueelle löytyy varmasti vastustaja.

1 tykkäys

Sen takia laitoin tuplakierron, että joukkueet saavat paljon himoitsevansa perjantain yhdeksi pelipäiväksi. Minulle kyllä kelpaisi perinteinen ti - to - la. Tietysti ilmaiskanavan peli sitten sunnuntaina Hockey night -hengessä.

1 tykkäys

Voi se kierto olla myös ke-pe-su, ke-pe-su, kunhan kaikki pelaa pelipäivinä ja on niitä välipäiviä.

Ja poistuu sellaiset kuten Kärpät-Tappara tiistaina, Tappara-Espoo keskiviikkona ja perjantaina Vaasassa odottaa viikon levännyt Sport.

Kannattaa nyt kuunnella tuo Urheilucastin uusin, missä Esko setä ottaa kantaa. Tuosta voisi vetää johtopäätöksen, että ensi torstaina olisi sitten vuorossa Liigan hautajaiset.

1 tykkäys

Esko setää ei aina jaksa kuunnella, joten olisitko vähän voinut tekstillä tiivistää et mitä on sanonut

3 tykkäystä

Jos vaivaudut selaamaan topicia ylös, niin siellä tuo jo on tiivistetty.

Eikös tää olisi sama kun sahaisi omaa oksaa loppupeleissä pienille jengeille tässä tilanteessa? Vai katsovat sitten kortit loppuun että onko tuosta vaihtoehtosarjasta oikeasti yhtään mihinkään vai onko se pelkkää bluffia?

Noille useille lopputulema on ihan sama. Mentiin Penttilän tai Liigan hyväksymällä 12+10 -systeemillä. 4-5 seuraa joutuu vaikeuksiin, jos jäävät 12: n ulkopuolelle. Jos äänestävät jotain 14 ja viivelähtöä, niin jäävät keskenään pyörittämään Mestistason sarjaa.

Pikkuseuroilla ei ole kädessä muuta kuin kakkoshai. Hankalaa niillä nyt on.

En usko, että uskovat isojen bluffaavan.

4 tykkäystä

Onhan tää melkoista maskirovkaa. Melkein joka päivä jossain kirjoitetaan jostain uudesta käänteestä. Milloin isot seurat on mieltä x ja pikku seurat mieltä y. Ainoat seurat joilta on kysytty tai ovat komnentoineet ovat pieniä seuroja. Kaikki isot pitää suunsa kiinni julkisuuteen.

Paitsi Penttilä joka ei sanojensa mukaan edusta mitään seuraa tai seuroja. Uskoo kuka tahtoo.

Ässien ulostulo johtuu varmasti siitä että heidät on heitetty pihalle isojen poikien keskustelusta. Ilves on hiljaa kun ei voi virallisesti ratsastaa kaksilla rattailla. Muut isot on hiljaa kun ovat varmoja asiastaan. Eli välitön muutos tai uusi liiga.

helkkarin hyvä pointi mitä ei ole tullut ajateltua, eli käytännössä kettuilevat ja hankaloittavat minkä pystyvät ihan tarkoituksella vaikka tiedetään jo lopputulos. Sitä odotellessa revitään irti mitä saadaan ja jahkataan mitä pystytään.

1 tykkäys

Tässä on Aamulehden malli SM-liigan tulevaisuudesta

Tämä ei tainnut olla täällä. Idea ei ole uusi, itsekin tuota ehdottelin pari päivää sitten.

Mutta toimittajalla on kyllä kielikuvat hallussa, vaikkei ideasta pitäisikään. Suositeltavaa lukemista siinäkin mielessä.

Tuo B-liigan voittajan pääsy A-sarjan play-offiin on kyllä kutkuttava idea, mutta voiko tuo johtaa jonkinlaisiin ongelmiin. Lähinnä, että joku B-liigaan pudonnut HIFKi laittaa taas kerran all-in ja sitten puulaaki on lopullisesti konkurssissa, kun jouluun mennessä on nousuhaaveet haudattu, puolet joukkueesta jossain joukkosidontapaikalla ja utj ja valmentaja heitetty bussin alle. Voihan siinä käydä toisinkin päin ja joku sieltä oikeasti nousee haastamaan runkosarjan ykkösen, kun on hommat saatu pelaamaan. Mutta ehkä ne sen sitten ansaitsivatkin. Ehkä A-sarjan voittaja saisi oikeude valita aina seuraavan kierroksen vastustajansa, jos sieltä B:stä nouseekin joku monsteri kellarista.

1 tykkäys

Mikäli ymmärsin oikein, niin pelattaisiin 8 kotipeliä jotain Vantaata ja Ketterää vastaan 2500: lle fanille Nokia Areenalla. 8 x 3500x 30 euroa tappiota noista. 840 000 tappiota. Ei nappaa. Esimerkki oli karrikoitu.

6 tykkäystä

Karri Kivi varoitus, mutta MTV Urheilun Liigaviikko, ja Karri Kivikin vähän jopa innostui:

Mielenkiintoinen ehdotus kaikkinensa. 20 joukkuetta vaikuttaisi oikein sopivalta. Ihmetellyt aina miksi haetaan sitä 14+10 tai 12+10. Mitä ovat nämä joukkueet numerot 21-24? Siinä on melkoinen ero esimerkiksi johonkin 13 sijalla taistelevaan joukkueeseen joka nykyisellään tahkoo liigaa.

Muistelin että eikö kesällä tehty nimenomaan päätös jossa piti haudata koko ajatus 10+10. A ja B liigoista. Missä vaiheessa tai mistä syystä nämä vaihtoehdot ovat nousseet uudestaan esille eikä mistään muusta enää puhuta.

Ehdotuksena oli 60 ottelun runkosarja joka kuulostaa varsin paljolta. Pitäisikö pelimääriä saada myös tiputettua.

Mihinhän viittasit? Tuohon 20 joukkueen megaliigaanko yhden vuoden ajalle? Siitä puhumisen saisi lopettaa kertakaikkiaan. Noinhan siinä kävisi ilman karrikointejakin. Ja RoKin vieraaksi pitäisi päästä pari kertaa vuodessa. Bussijalkoja odottaessa. Tampereelta sentään sinne pääsee yöjunallakin.

Jokerit saa ylös fiksumminkin, jos ihan pakko on.