Liigan televisio-oikeudet kaudesta 2018-19 eteenpäin: Liiga siirtyy Telialle

No eihän se sovellus maksa itsessään mitään. Lonkalta heitän, että sulla on joku kanava-tilaus tyyliin HBO Nordic siinä Telia TV:ssä mukana.

Tähän ketjuun oli tullut n.300 uutta viestiä, enkä ajanpuutteen vuoksi jaksanut kaikkia selata, eli voi olla, että tähän on jo vastattu. Mutta…

Avaatteko apinamallilla, miten toimii ja mitä maksaa jos haluan katsoa kaikkien joukkueiden pelit myös ensi kaudella ja katselen pelit netistä? Netti on Elisalta, enkä ole vaihtamassa Telialle. Windows 10 käytössä, eli tarvittaessa pystyn sovelluskaupasta lataamaan vaikka mitä.

Tuolla hinnasto ja ilmeisesti helpoiten saa toimimaan Chromecastin kautta tai lataamalla Telia App (Windows 10) tai Chrome selaimeen joku liitännäinen.

Yhteensopivuuksista täällä:

3 tykkäystä

Tässä on nyt selvästi mennyt kaksi asiaa sekaisin, eli Telia TV -sovellus ja Telia TV -digiboksi.

Telia TV -digiboksi siis maksaa tuon 9,99e/kk ja sisältää meiltä digiboksin, jonka kautta näkyy peruskanavat (tallennuksia varten verkkotallennus palvelu tai kovalevy), videovuokraamo käytössä ja halutessaan voi napata maksukanavia myös käyttöön.

Telia TV -sovellus = käyttäjätunnus Telia TV palveluun, jota voi käyttää tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tämä käyttäjätunnus ja sovellus siis ovat maksuttomia. Ilmaisena sisältönä on tarjolla joitain ohjelmia ja keikkoja ohjelmakirjaston puolella. Muutoin sitten kanavasisällöt ja leffavuokraukset laskutetaan aina erikseen.

Ne joilla on käytössä Telia TV -digiboksi ja siinä jotakin maksukanavia, niin saavat samat maksukanavat maksutta näkyviin myös Telia TV -sovellukseen. Tämä tuo aika kivasti joustavuutta, kun voi hyödyntää samoja sisältöjä myös reissussa.

Toivottavasti tämä selkiyttää hieman tilannetta :slight_smile:

Niko@TeliaPartio

2 tykkäystä

@TeliaPartio saako myös digiboksin maksut katkaistua kesän ajaksi kauden päätteeksi?

Kovasti on Juntusen lailla ontuva selitys. Olkaahan tarkkoja kun tilaatte, ettei sinne leivota noita piilokuluja sisään. Näinhän tuon hinnan saa helposti nostettua yli ruudun alkuperäisen, jota täällä on hieman odotettiin.

Liitteenä vielä klippi laskun kuitista, siitä saa sitten jokainen miettiä onko tuo sovellus vai boksin lasku (p.s. itse olen investoinut ~200€ telian tallentavaan boksiin jonka vielä maksoin itse kerralla ja erikseen, ei siis kk laskutuksesta, siinäkin valossa selitys ontuu yhä enemmän ja enemmän…).

Tämä menee nyt aika isosti offtopicin puolelle, mutta vastaan vielä tähän jotta ei jää virheellisiä kuvitelmia leijumaan ilmaan.

Tuossa laskulla on juurikin Telia TV -digiboksi palvelun veloituksia, eli Verkkotallennus on sellainen palvelu jota tarjotaan juurikin digiboksille. Telia TV -sovellukseen on peruskanaville toki vastaavanlainen tallennustoiminto olemassa, mutta kulkee nimellä Oma tallennus. Telia TV -digiboksia ei voi myöskään ostaa omaksi, vaan se on aina Telian laite, jolloin huolto hoituu meidän kautta ja rikkoutuneen tilalle saa uuden maksutta. Kovalevyn hankkiminen digiboksiin on toki maksanut sinullekin jotakin ja tuo on tietysti hyvä lisä verkkotallennukselle. Mitään piilokuluja ei missään tilanteessa asiakkaille tietenkään voida laittaa.

Laskuasioista ja käytössäsi olevista palveluista voit tarvittaessa jutella tarkemmin meidän asiakaspalvelun kanssa, jotka mielellään auttaa. Yritetäänkö pysyä Liiga aiheessa kuitenkin? :slight_smile:

Niko@TeliaPartio

5 tykkäystä

Pysytään vaan.
Pystyykö Liigapelejä tallentamaan ensi kaudella verkkotallennuksella?
Nythän esim. HD-kanavia ei pysty tallentamaan.

Ottelut tallentuu automaattisesti ohjelmakirjastoon, eli ne on katsottavissa helposti jälkeenpäin ja itse ei tarvitse huolehtia tai muistaa laittaa mitään tallennuksia käyntiin.

Niko@TeliaPartio

4 tykkäystä

Pysytään aiheessa eikä kaapata tästä henkilökohtaista tukikanavaa.

Ottakaa vaikka yksityisviestillä Partioon yhteyttä ja selvitelkää mikä on oikea paikka käydä nämä keskustelut. Tai jos @TeliaPartio haluaa täällä pitää yleistä ASPAa konsernin muille palveluille, niin sitten kaikin mokomin oma ketju asialle pystyyn Vapaaseen keskusteluun.

9 tykkäystä

Onko mietitty koko runkosarjan hintaa edullisena pakettina?
Hinnannousu kuukaudessa kympillä, ilman että kokee saavansa mitään parempaa tähän kauteen verrattuna on kova.
Jos olisi kahdella laitteella katselu mahdollista, niin hinta olisi ok.

Tuo 15 € on aivan naurettava hinta ja onneksi Telia palauttaa sen takaisin sinne, missä se on ollut. Korostan edelleen, että Ruudulta oli kyllä äärimmäisen ajattelematonta laskea hinta noin alas, kun tiedossa on, miten ihmiset reagoivat asiaan.

Kontrastiksi:
KHL / NHL Viasatilta yhdellä laitteella 30 € / kk.
C More Sport 24,95 € / kk.

Kyllä nää ihan hyviä hintoja on - varsinkin, kun oman joukkueen pelit saat hintaan 19,90 €.

Huolestuttavampaa on se, että ihmisten maksuhalukkuus erilaisista tuotteista on tippumassa tälle tasolle. Kohta ei oikeasti pelata liigaa enää Suomessa.

4 tykkäystä

Tai kahdella, riippuen millä kokoonpanolla haluaa katsella. Tätäkin yritetään vaientaa piiloon jostain oudosta syystä.

Edit: oho, tuli lainaus oudosti, jottei se ole täysin metsästä niin lisään vielä että näissä esimerkeissä tulee myös muuta sisältöä. Tässä paketissa vain liiga. Alkuhuuman kuihduttua ja telian kanssa naimisissa 6v olleena tämä kokonaisuus alkaa kääntyä vahvasti miinukselle.

Ootko ihan tosissaan? Telian siis pitäisi tehdä Liigaa hyväntekeväisyydeksi vai miten tarkoitat?

Jos Telia ostaa itselleen lähetysoikeudet Liigalle niin heillä varmaan on oikeus tehdä tuotteelle just se, mitä he haluavat. Yleisö sitten päättää omalla toiminnallaan, millaista summaa se on valmis maksamaan.

Minä olen valmis maksamaan tuon 26 € / kk Liigasta.

1 tykkäys

No Viasatilta saa itseasiassa NHL, KHL,Valioliiga,La Liiga,Mestareidenliiga ja vähän serie a ja englannin championshippiä. On se aika tuhti paketti 30€:oon.

En siis pidä pahana tuota 19,90 kuussa, koska sen ottaisin jos jotain tulen ottamaan. Ei mua kuitenkaan kiinnosta paljon muiden pelejä katsella.

Olen tosissani. Esimerkkeihisi, joita tuossa yllä annoit, se 35€/kk on todella kova hinta pelkästä liigasta. Minä ainakin lasken tähän hintaan tuon tokkosen vuokran jota tänäkin päivänä maksan. (120€/a * 6v = 720€+200€ kun halusin joskus tallentavan)

Paitsi, että sitä pakettia ei 30 €:n saa.

VIASAT JÄÄKIEKKO
Hinta alkaen 29,95€ /kk

VIASAT URHEILU
Hinta alkaen 34,95€ /kk

Tiedot suoraan: https://www.viasat.fi/paketit

Ei kannata myydä karhun taljaa, ennen kuin karhu on kaadettu. Minä ainakin olen valmis antamaan Telialle mahdollisuuden. Sellainen kuva on minulla, että Telia hyvää hyvyyttään osallistuu foorumimme keskuteluun saadakseen arvostamaltaan taholta, eli meiltä, hyvää dataa kehitystyössään loppumetreille. Täällä muutamat alkavat palkkioksi mollaamaan ja myymään sitä taljaa etukäteen. Hiukan nyt malttia ja kiitokset Telialle, että viittitte osallistua keskusteluun.

PS. Kyselikö muuten Ruutu meiltä etukäteen? Onko toiminut jokaisen antamamme palautteen jälkeen korjatakseen asian? Paskan marjat, eivät edes oppineet sanomaan meidän moken nimeä oikein.

25 tykkäystä

KHL tv-oikeudet ovat käytännössä ilmaiset kun kukaan ei niistä halua maksaa mitään. Katsojamäärät niin minimaalisia.

3 tykkäystä

Hintatiedot on @Teliapartio tuonut selvästi esille ja myös sen tiedon, että sopimus ei ole sitova vuodeksi, kuten aikaisempina kausina Ruudulla oli tapana kalastella asiakkaita. Nyt voit kesken kauden pätkäistä sopimuksen tai vaihtaa tyyppiä (oman joukkueen pelit vs kaikki pelit).

Jos sitä tarkoitit, että digiboksin hinta (9,9€/kk) yritetään piilottaa, niin näin ei ole. Digiboksia ei ole pakko ottaa, jos sitä ei halua (toiset vaihtoehdot on tuotu selvästi ilmi myös).

1 tykkäys