Liigan televisio-oikeudet kaudesta 2018-19 eteenpäin: Liiga siirtyy Telialle

Näitä mikrofoneja toivottiin ennakkoon kaikkein eniten, kun kyseltiin että mitä uudistuksia halutaan. Lähes yhtä paljon toivottiin mahdollisuutta valita vain oman joukkueen pelit. Toki lisäksi tuli sitten paljon muita yksittäisiä toiveitakin, mutta kaikkea ei tietysti saada heti ensi kaudelle.

Nämä kaikkein isoimmat toiveet haluttiin toteuttaa heti ja katsotaan seuraavia kehitysaskelia aktiivisesti matkan varrella. Tarkoitus on kuunnella palautteita myös sitten, kun kausi starttaa niin nähdään että mihin suuntaan kehitystä jatketaan.

Kukaan ei vielä tiedä, miltä tämä Liigan tuote tulee näyttämään viiden vuoden päästä, mutta sen voi jo sanoa että kehitystä on varmuudella tapahtunut isosti. Tässä on tehty Liigan kanssa tarkoituksella pitkä 6 vuoden sopimus, jotta palvelua pystytään rauhassa kehittämään eteenpäin.

Niko@TeliaPartio

7 tykkäystä

Jos mikrofoneja lisätään, niin toivottavasti ne on sellaisia, jotka suodattaa tuon läpsytin ***vetin pois.
Tällä nykymäärälläkin tämän päivän peli oli aika tuskaa kuunnella.

Mietin kääntäen ihan samaa.
Olisihan se komeeta jos näille änkyräpaikkakunnille missä ei vielä ymmärretä läpsyttimien hienostuneen vihtomisen päälle, voitaisiin ajaa ylimääräinen ääniraita läpsyttelyä lähetykseen. Päästäisiin mekin aina sellaiseen kotoiseen tunnelmaan vaikka vieraspeliä katselisikin.
Lisäksi esim. Ilves, mikä on mainostajien puuttuessa joutunut kustannus syistä tyytymään katsojien nahkaläpsytykseen, saisi tiettyä tasavertaisuuden tunnetta.

6 tykkäystä

Mites kun Telia hommaa uudistaa, niin olisiko ideaa lisätä lähetyksiin nuo pelien jälkeiset lehdistötilaisuudet? Nythän niitä löytää Youtubesta tai ei mistään.

14 tykkäystä

Tää oli hyvä,kannatan :+1:

1 tykkäys

Sinänsä hyvä idea kyllä.
Itsekin mietin ehdottaa, että voisi ohjelmasta itse säätää selostuksen ja taustaäänien voimakkuuta toisiinsa.
Toisaalta olen vakuuttunut siitä, että Telian päässä on jo päätetty 99 % kaikki asiat, mitä tullaan tekemään, joten ehdotukset sinänsä kaikunee kuuroille korville.

Kaikkia uudistuksia ei pidäkään kertoa heti, vaan osa vasta sitten, kun asiakkaat esittää sen suuntaista toivetta.
Sitten voidaan sanoa, että nyt on asiakasta kuunneltu ja toteutettu toiveita. Menee homma jääkiekkotermein ns. maaliin.

Isossa organisaatiossa tiedetään, jos on osaavia henkilöitä markkinoinnissa, miten lanseerata tuote markkinoille.
Jopa pieni jääkiekkofanikin osaa pähkäillä tuollaiset.

Eikös kameroitakin ole tulossa lisää. Tuossa Kärpät-Hifk seitsemännessä finaalissa Hifk teki maalin johon ei löytynyt kameraa, josta maalin olisi nähnyt. Aika hämmentävä tilanne oli tämä. Toivottavasti siis on kameroita monesta kulmasta, jottei jää tilanteita piiloon.

Ei pitäisi olla maksumuurin takana.

5 tykkäystä

Tästä on itseasiassa jonkin verran tullutkin toiveita. Tällä hetkellä ei taida olla mitään yhtenäistä formaattia edes lehdistötilaisuuksiin ja sitten niitä löytyy jostain tai sitten ei löydy. Olisiko tähän lisää ajatuksia, että millainen olisi viihdyttävä ja mielenkiintoinen lehdistötilaisuus? :slight_smile:

Niko@TeliaPartio

3 tykkäystä

Täällä on jotkut kertonut ennakkotilanneensa jo Joukkuepassin tai Liigapassin. Sellainen tieto varmistui tänään, että tullaan avaamaan maksuttomana lisäetuna ennakkotilaajille Viasat Jääkiekko HD kanava (18.4.-28.6.2018 ajalle), joten pääsee seuraamaan KHL ja NHL matseja nyt pleijareiden aikaan. Ei vaadi erillisiä toimenpiteitä vaan kanava lähtee automaattisesti toimimaan 18.4. ja mikäli ei muutoin löydy kanavalistasta, niin kannattaa pyöräyttää kanavahaku uudelleen. Kaapeli-tv asiakkailla täytyy tietysti olla myös kortti linkitettynä HD digiboksiin tai kortinlukijaan, jotta HD kanava lähtee näkymään.

Niko@TeliaPartio

7 tykkäystä

Ei kuitenkaan Viaplayta saa tarjoukseen, että pystyis mobiililaitteella katteleen? Jos niin, tilaan heti Liiga passin.

Viasat on rajoittanut tuon silleen, että viaplay tunnuksia ei erikseen noihin tilauksiin saa. Valitettavasti.

Kyse tosiaan tuosta Viasat Jääkiekko HD kanavasta, ei sisällä niitä muita Viasatin kanavia tai Viaplay tunnuksia. Tuon kanavan kautta näkyy kuitenkin paljon matseja tässä kevään aikana, joten tuo lienee se tärkein :slight_smile:

Niko@TeliaPartio

Taitaa olla Telialla jokin laajempi huolto käynnissä? Ei päässyt luomaan tilaukselle Telia-tv tunnuksia ainakaan Applen laitteilta.

Vähän hassua, että vanhojen Telian yleistunnusten lisäksi pitää olla erikseen Telia-tv-tunnukset.

Näyttää Viasat Jääkiekko HD löytyvän Apple-tv:n Telia-tv-Apin kanavista.

Minähän tunnetusti olen näiden asioiden erityisasiantuntija tällä palstalla eli ei kannata liian tosissaan ottaa.

Minulla on Telian ns. yleistunnukset käytössä, mutta niiden kautta pääsen hallitsemaan tiettyjä toimintoja. Minulla on luurissa ja kotona Telian liittymät, mutta ne ovat työnantajan nimissä. Eli en voi ottaa TeliaTV:tä samojen tunnuksien alle, koska työnantaja ei suostunut kustantamaan minulle pelejä. Ihme homma.

Eli ainakin tällaisessa minun tapauksessa on täysin ymmärrettävää, että pitää olla omat tunnukset TeliaTV:n puolelle.

Luultavastihan kaksiin eri tunnuksiin on olemassa ihan oikeakin selitys.

5 tykkäystä

Loogista mutta Telia:n sivujen perusteella ’vain henkilöasiakkaat voivat luoda Telia-tunnukset’. Itselläni ne ovat olemassa henkilökohtaisten liittymien perusteella. Työliittymän on myös Telialta mutta siihen tunnuksia ei ole.

@TeliaPartio: pientä selvennystä kaipaan eli näkyykö Viasat jääkiekko HD -kanava vain Telian kaapeliverkon kautta vai onko mahdollista katsoa Telian App / tms kautta kyseistä kanavaa netin välityksellä?

Esimerkiksi omalla kohdallani tuo tarjous ei paljoa muuten lämmitä, kun taloyhtiöni kaapelin tarjoaa Elisa.

5 tykkäystä

@TeliaPartio onko kameravalikoimaan tulossa joskus suurnopeuskameroita? Joskus hidastuksissa olisi ihan mukava, kun hidastuksessa olisi mahdollista erottaa myös kiekko kuvasta. NHL-kiekkoa tullut tässä katseltua taas viime aikoina aika paljon, niin on mukava katsoa, kun vaikka maalin syntyessä ei tarvitse kauaa arpoa esimerkiksi, että ottiko kimmoketta jostain, ja jos otti, niin mistä, kun kuvaa pystytään hidastamaan todella paljon, ja silti kuva pysyy varsin hyvälaatuisena.

5 tykkäystä

Valitettavasti oma veikkaukseni on, että ei pysty katsomaan Telia TV-applikaation kautta eli etu koskee ainoastaan Telian nykyisiä kaapeliverkko / Telia-TV asiakkaita. Toivottavasti @TeliaPartio kertoo, että olen väärässä, mutta näin se näyttäisi menevän.

Olin ilmeisesti vähän epäselvä tuon infon suhteen. Tämä etu koskee kaikkia jotka on tilannut/tilaa ennakkoon Joukkuepassin tai Liigapassin. Näkyy siis myös Telia TV -sovelluksen kautta ja kanava lähtee toimimaan huomisen päivän aikana :slight_smile:

Niko@TeliaPartio

6 tykkäystä