Liigan televisiointi: Ruutu+

GRRRR!!! Jostain syystä tuon chromecastin kautta en nähnyt sitä puolen tunnin puhe-osiota, ei toiminut chromecast siinä ollenkaan ja vähän pätkien näkyy matsikin. Ruudun piikkiin pistän koska Elisa viihde toimii moitteetta.

Ruutu pätkii… Nimenomaan kuva pätkii, välillä näkyy “hidastetusti” ja sitten hypää taas takaisin lähetyksen oikeaan kohtaan. Äänet toimii kuten pitää.

1 tykkäys

No oli ihan samaa ongelmaa. Parikin kertaa sammutin yms. Sit huomasin että sinne tuli joku päivitys mikä taisi sekoittaa (?). Cromecastiin siis. Ja tietysti luuriin ne vakiot 30 kun laittoi wlania päälle. Noin 18.25 alkoi mulla pelittään.

1 tykkäys

Tää Sonera Viihde oli hyvä kokeilu. Toimii moitteettomasti, jotenki kivempi sovellus käyttää ku Ruutu, kuva kuvassa toimii iPadissa ja pystyy katteleen ainaki kahdella laitteella samaan aikaan eri peliä.

Minäkin otin käyttöön kuukaudeksi. Onko tämä katkaistava 30 päivän kuluttua vai mikä on Soneran kuukausi?

Itse soitin kahden viikon käytön jälkeen asiakaspalveluun ja irtisanoin sopimuksen. Toisesta päästä kysyttiin että haluanko silti jatkaa katselua kuukauden loppuun. On toiminut vielä sen jälkeen.

2 tykkäystä

Sivusilmällä seurailin tämän päivän pelejä. Erätauolla pompsahti näkyviin grafiikka Liigan säväyttävimmästä läpimuropelaajasta. Joku tässä(kin) grafiikassa mättää ja pahasti.

2 tykkäystä

Nyt on kyllä niin epäpyhä kuva, että voisi lähettää vihaista sähköpostia. Harmillisesti olen liian saamaton.

Siellä näyttäis olevan uudistunut ruutu. Onko se vain graafinen päivitys?

Onko täällä kokemuksia pelien katsomisesta Samsung smart tvn kautta ruudun sovelluksella? Aiemmin talvella taisi olla hifk-tappara peli vapaassa katselussa jonka katsoin mutta tässä pelissä ainakin kuva oli aika puuroa. Viime kauden pelit katsoin kaapelitvn kautta ja tähän verrattuna ei ruutu houkuttele, mutta saisiko tätä jollain asetuksilla korjattua?

Mä en tällä kaudella enää ole katsonut Ruudun Samsung-appin kautta. Aiemmin katselin, eikä mulla pääsääntöisesti ollut ongelmia kuvanlaadun kanssa. TV-appin käyttöliittymä on huono, hidas ja kankea. Nykyään tykitänkin Chromecastin kautta, jos katson televisiota. Jos joku matsi on ollut ilmainen, sekin voi tietysti vaikuttaa kuvanlaatuun, mikäli katsojia on paljon. Esim. pudotuspeleissä [mutu: ja nimenomaan HIFK:n peleissä] Ruudun kuvanlaadulla on ollut tekemistä pysyä edes välttävänä.

Katos joo, ulkoasu on muuttunut ja käyttistäkin on muokattu. Joku uusi slogankin on kehitetty; “Ei koskaan tylsää hetkeä.” Ei mitään hajua, mikä se edeltävä oli. Jää nähtäväksi, onko Ruudun tekniseen puoleen kajottu. Luultavasti ei.

Jaa, on tuohon Ruutuun kait yksi uudistus tullut: mahdollisuus tarkastella meneillä olevan ottelun tilastoja samassa ikkunassa. Vau.

Televisiovastaanottimessa vähän häiritsee tuo “Ruutu+” -logo. Ei tuota vielä eilen ollut.

Aika kauan mielestäni muutokseen mennyt, koska eihän Pro-pakettia ole enään tällä kaudella ole ollut kaupan vaan nimenomaan “ruutu+”. Jos en aivan väärin muista.

Toi logo voisi siis olla puolet pienempi. Nyt häiritsevän suuri kokoinen.

1 tykkäys

No sikäli on kyllä ollut että kestotilajaalla vaihtui uusi nimi ym. vasta tänään - nyt ohjelman valikossa näkyy siis Ruutu+ aiemman Nelonen Pro:n tilalla. Vaihdos tapahtui kesken Ässät-Kalpa ottelun kaiken lisäksi🙃
@gatecrasher Olen samaa mieltä että uusi logo on ruma, liian kirkas ja liian alhaalla. Korjausta asiaan toivoen,.,

1 tykkäys

Voi voi markkinointiosastoa Ruudulla. Siinä meni taas vuoden planning hukkaa :wink:

Yksi olennainen kysymys näissä tyylimuutoksissa kyllä on: mielestäni graafinen tausta parani värimaailmaltaan ja tuli jotenkin helpomman näköiseksi → asiakaskokemus parani

Mutta mitä tulee tähän nykymaailman innoitukseen vaihdella jatkuvasti logoja - kysyn itseltäni sen mieluummin näin: Miksi korjata sellaista, joka ei ole hajalla?

Missä tämä näkyy - ja miten? Ainakaan tänään en osannut kiinnittää tuohon huomiota, saattaa johtua tosin siitä että Ässät-Kalpa ottelua seurasin niin sanotusti toinen silmä muualla…:wink:

1 tykkäys

Mielestäni nimenomaan värimaailma on nyt parempi. Aikaisemmin tuossa valkoisella pohjalla, kun esim. selaat videoita niin joutui tihrustamaan. Nyt teksti pomppaa suoraan silmille mustasta pohjasta.

1 tykkäys

OK, huomisen kotiottelun laitan tallenukseen ja hallilta palattuani tutkintaan miltä näyttää…

1 tykkäys