Niin, kysymyshän on myös siitä olisivatko parvelle nyt lipun ostaneet, ostaneet lipun ilman alennusta? Jos näistä 50% olisi, niin ainakin silloin alennusmyynti on taloudellisesti huono veto.
Jos taas näitä asiakkaita ei olisi ilman alennuksia saatu halliin, pidän tätä vaihtoehtoa parempana tunnelman ja varmaan taloudenkin kannalta, kuin tätäkin tyhjempää hallia.
Ota huomioon, että aleliput on sponsoroituja katsomoita. Kyllä Tappara enempi rahaa saa kuin mitä liput maksaa.
Hesarissa.
Joulukuun alusta käynnistynyt areena-aika on ollut seurojen näkökulmasta opettelua, mutta yleisömääriin ollaan tyytyväisiä. Aron mukaan Tappara on pääsemässä tällä kaudella voitolliseen tulokseen. Jalo sanoo, että tulosta on vaikea arvioida etukäteen esimerkiksi koronatukien osalta, mutta Ilves on selvinnyt hyvin.
Ei ainakaan vielä maksumuuria.
Minkälaista arviota palstan yleisömäärämatemaatikot heittää ottelun yleisömäärästä?
Onhan tuolla tilaa vaikka kuinka. Joku alle 6000?
Saa varmaan jonkun verran. Enemmän vaan huolestuttaa, että Tappara ei saa yleisöä tuon enempää areenalle ilman näitä alennuskampanjoita. Ilveksen lähtökohdat ovat erilaiset mutta ei ero vaan saisi olla tätä luokkaa, että edes puoleen pääseminen tekee tiukkaa.
Ehkä tässä voi heittää vähän palloa Tapparan kannattajien suuntaan. Tappara voitti runkosarjan ja joukkueessa on viihdyttäviä yksilöitä pistepörssin voittajan kera. Hallissa puitteet on upeat.
Vaikea tässä ihan hirveästi on mitään kaneja enää seuran puolelta vetää hatusta. Porukkaa ei vaan vielä ihan täysillä kiinnosta ja pelipäivä on huono.
Juuri näin. Asun Kalevassa ja kävely noin 8min hallille. Mutta lapset, perhe jne… Peli Tv helpompi…
Samaa mieltä. Runkosarjan voitto, pistepörssin, maalipörssin, jne. On hienoja yksilöitä ja on sitä ja tätä. Kyllä tässä vaiheessa pitäisi innostusta olla katsojissakin, kun ei hetkeen näitä pelejä ole yleisölle pelattu. Siitä samaa mieltä, että maanantai kyllä huonoin mahdollinen pelipäivä. Eiköhän tahti ala tästä kiihtymään.
Alkaa ihan varmaan. Että sikäli turha tässä nyt on sen enempää murehtia. Katsotaan nyt paljon porukkaa tänään tulee. Joku 6000 olisi ihan ok maanantaille.
Ja jos oltais Hakametsässä, niin toihan olis tosi hyvin.
Noi alennusliput pelastaa totaalihäpeältä. Noin 5000 menny
On avattu yksi sektori yläkatsomoa lisää, joten taas saa halpojakin lippuja.
Annan kyllä posia, että tarjolla on edullisia lippuja tiettyihin katsomoihin ja näissä on yhteistyötahot mukana.
No jospa karkeasti yrittäisi ennustella eli laskea.
Ylhäällä myydään 6 sektoria täyteen (nyt vielä yksi vähän vajaa). Yhteensä sektoreita on 20. Siitä 6/20 on 0,3, eli noin kolmasosa täynnä. Ylös mahtuu noin 4000 hlö. Eli ylhäälle olisi myyty lippuja 0,3 x 4000 = 1200 lippua.
Alamaljan kapasiteetti lienee joku 8200. Jos laitetaan alamalja keskeltä kahteen osaan, Tapparan päätyyn on silmämääräisesti myyty n. 75 % lipuista. Vieraspäätyyn puolestaan vain 25 %. Eli alamaljasta on yhteensä myyty noin puolet lipuista. 8200 x 0,5 = 4100.
Laskelmissani aitio+Stefan’s kapasiteetiksi jäi 13 000 - 4000 - 8200 = 800 hlö. Näissä voisi olettaa olevan se n. kolmannes paikalla, eli 0,33 x 800 = 264 ihmistä.
Näin yhteensä tällä hetkellä myyty olisi 1200+4100+264 = 5564, tässä huomioitu, että tuo yksi yläsektori vielä täyttyy.
Viime hetkien lippujen ostajia alamaljaankin on tietysti vielä 0,014:n kertoimella nykyisestä määrästä tulossa lisää, eli 5564*0,014=77,89. Yksi kannattaja ei siis vielä ole aivan varma, mutta laskelmieni mukaan kallistuu lipun oston kannalle, jolloin tämän illan yleisömääräksi ilmoitetaan illalla 5564+78 = 5642 ihmistä.
Jos tää osuu kohilleen haarukalla +/- 50 voisin tarjota sulle juoman hallilla, jos kelpaa, sen verta huikee laskelma! ![]()
Ei toki pärjää viä @Messi 'n kalkulaattorille! ![]()
Sopii! Ja odotan tietysti koko hallilta aplodeja seisaalteen tilanteessa, jossa kuulutetaan täsmälleen sama yleisömäärä.
![]()
Onhan se toisaa,ta aika mageeta, että pienemmänkin pörssin omistajat saavat tuta pudotuspeleistä. Loppupeleissä alelippuja ei tule. Tuohan on Tapparalta kulttuuriteko.
E:
Kalkulaattori on Saksassa taarattavana. Saan sen takas vasta ensi syksyksi. Siinä on vaihdettava komponentteja ja ohjelmisto pitää suunnitella uusiksi.
Tarttiskohan tonne ylös avata sektio tai parikin torstaille? Aiemmin siis kuin pelipäivänä klo16.
Meillä olisi töissä taukohuoneessa noin 15 lippua ipan peliin. Peli tosin oli Jo Sunnuntaina.