Koko parvi auki, kiitos!!! @Aapez
Nyt tullut torstain peliin myyntiin yläkatsomoon 1 lohko lisää päätyyn, aikuisten hinta 20 euroa.
Koen, että hieman harhaanjohtavaa markkinointia. Sunnuntain ilmoituksessa luki näin:
”Maanantain 28.3. Tappara–Lukko-ottelussa koko yläkatsomo on Jaguar-katsomo ja torstain 31.3. ottelussa yläkatsomo on Land Rover -katsomo.”
Okei, tuota koko -sanaa ei ole torstain matsin kohdalla erikseen mainittuna, mutta ei tuossa mainoksessa tehdä mitään eroja noiden kahden ottelun välillä. Nyt sitten yhtäkkiä myydäänkin normaalihintaisia yläparven lippuja???
Tuo tietty pala katsomosta varmaan myyty sponsorirahoilla alennuksella. Liput menivät, ja nyt avattiin myyntiin sitten normaalia yläkatsomoa.
Mielestäni pelkästään hyvä, että lippujen hinta nousee kohti tapahtumapäivää - aiemmin lipun ostaneet pääsevät halvemmalla, vitkastelleet saavat hieman maksaa siitä, että odottelivat.
Eilen katselin yläparven yksittäisiä paikkoja sivulta ja kaarteesta. En raaskinut kahta yksittäistä ostaa, vaan jäin odottelemaan josko uusi sektio aukeaisi niin saisi kaksi vierekkäistä.
Äsken noita samoja yksittäisiä oli vielä pari jäljellä. Erona oli se että eilen näkyivät hintaan 10€, nyt oli nekin 20€. On se Aro ketku.
Kumpa olis sitten aina näin. Mua ainakin kyrpi, kun menin ostamaan maanantain peliin ajoissa alakatsomoon kaksi lippua 28 euron kappalehinnalla, kun yläkatsomo ei ollut auki. Sitte lähempänä ottelua avataan yläkatsomo, johon saa 20e lippuja. Ja sitten sinne ilmestyy vielä 10e sponsorilippuja. Ittelläkin budjetti on nykysellään todella tiukka, niin voin kertoa, että olisin mieluummin ostanut kaksi lippua hintaan 20e, kuin 56e. Ja se joka tulee selvittämään, että “no tuit seuraa ja hyvää asiaa”, saa turpaan.
Edit: nyt aion vitkastella, että jos tulis niitä halpoja lippuja. Jossei tuu, en mee. Sunnuntaita harkitsen.
Niin jos sponsoreiden avulla myydään joku katsomonosa alennuksella, niin on se toisaalta ihan ymmärrettävää toisten katsomonosien olevan mahdollisesti “tavallisella” hinnalla. Sponsori ei välttämättä jätä vaan piikkiä auki sen mukaan, kuinka paikkoja myydään.
Onko se sitten epäreilua, että nämä tulevat erillaisiin aikoihin? Toisaalta, jos lipunmyynti ei suju siihen malliin, että liput käy kaupaksi, silloin on mielestäni hienoa, että seura reagoi asioihin ja hankkii sponsoria jakamaan kustannuksia.
Itse en mitenkään saa tätä asiaa seuran syyksi tai kiusanteoksi, jos seura pyrkii optimoimaan lippujen myyntiään ja tulojaan.
Ei ole mitään syytä, miksi enää tulisi edullisempia lippuja. Kampanjasta varmasti luovuttiin nytkin siksi, että lippuja saatiin lopulta myytyä huomiselle sellainen määrä, ettei mitään alennuksia enää tarvita. Ei ole varmasti järkeä myydä ylikatsomoa kympillä täyteen, silloin on myyty jo alihintaan.
Tämä kuvastaa hyvin sitä, miksei näitä halpoja lippuja tulisi jatkossa ihan hirveästi myydä. Porukka ei sitten normihintaan enää tule, vaan odottelee vain halpoja tarjouslippuja.
Itsellä vahvasti nyt harkinnassa, että sunnuntaina ajelen Espoosta peliin. Ei ole vielä lippua, kun ei ole varmuutta että pääsen. Arkipelit on itselle tosi hankalia töiden ja matkan takia. Mutta ostan lipun sitten sillä hinnalla, mikä se on. Toit hyvin esiin tämän alennuslippujen ongelman.
Niin. Voin tosin suoraan sanoa, että itse en olisi ilman tuota lipputarjousta ostanut lippuja lainkaan.
Niin. Ne piirtää, jolla on liitua. Mulla ei oo. Toisinsanoen mulla ei ilmeisesti oo sitte varaa kannattaa Tapparaa. Empä olis tätäkään päivää nähny viä joku vuosi sitten.
No ei tämä nyt liity sinuun vaan liiketoiminnan pyörittämiseen. Jos usein myydään alihintaan, kuluttaja tottuu siihen hintaan eikä muuten osta tuotetta, ja sitten voidaankin sanoa kaikki hyvästit Tapparan kannattamiselle.
Aleliput pitää olla myynnissä heti, eikä tällä tavalla myöhemmin. Siinä hyvin yksinkertainen ratkaisu. Ja niitä alelippuja pitää jatkossa myydä, kunhan vaan valitsee pelit ja katsomot tarkkaan.
Seuran kannalta tilanne on haastava. Millä saada halliin iso määrä katsojia, mutta kestävällä hinnalla. Oma kokemus yläkatsomosta on niin hyvä, että taidan jatkossa kytätä lippuja sieltä. Ei siksi, etteikö alakatsomoon olisi varaa vaan siksi, että ylhäältä näkee pelin paremmin. Ja nyt kun halliin mahtuu, niin ei ole mikään pakko ostaa lippua etukäteen vaan päätöksen voi tehdä vaikka muutama tunti ennen peliä.
Täysin sama yläkatsomon suhteen. Oma lempparipaikka ja vielä kun pääsee tällaiselle köyhälle sopivaan hintaan (normaalistikin), niin toivoisin että se olisi aina auki.
Itse oon ostanut muutamaan runkosarjapeliin lipun vasta hallin turvatarkastuksen jälkeen. Kiitos meidän älylaitteiden ja mobilepayn helppouden. ![]()
Voishan niitä lippuja myydä vaikka 300 ensimmäiselle halvempina ja sitten loput normaalisti. Kaupassakin myydään niin kauan kun tavaraa riittää.
Hakametsässä oli toimiva systeemi eli aina E4 katsomon päässä oli alelippuja (alle 10€ muistaakseni) yksi katsomon osa eikä todellakaan ollut kovin huono paikka katsoa peliä.
Mielestäni oli hyvä kädenojennus seuralta tarjota pienempäänkin rahaan lippuja tällä tavalla.
Edit .
Muistoja Hakametsästä - kuva E4 -katsomosta:
Eikös nykyäänkin olisi helppoa joku tietty lohko myydä halvemmalla.
Mun mielestä tuo 20 € aikuiselta yläkatsomoon on tosi hyvä hinta vrt. esimerkiksi Hakametsän hinnat. Ei siellä mielestäni alle 20 € päässyt juurikaan istumaan normihintaan. Itse viilaisin seisomalippujen hintaa hieman alaspäin, esimerkiksi nykyisestä 18 € → 15 €. Ero seisomalipun ja yläkatsomon istumapaikan välillä on mielestäni nyt liian pieni (vain 2 €).