Tuntuu vuosittain tulevan yllätyksenä joillekkin nimimerkeille ettei pudotuspelien ensimmäinen peli vedä yleisöä.
Lipunosto Tapparan sivujen kautta ei toiminut, herjaa että otettava yhteys asiakaspalveluun…?
Lippu fi kautta toimi normaalisti. Joka vuosi jotain häkkälää
Miksi ei vedä? En kyllä itse ymmärrä.
Yläkatsomo on lähes myyty loppuun halvempien lippujen osalta niistä sektioista, jotka on auki, niin itse ainakin odotan, josko aukeisi lisää.
Sanoisin, että todennäköisesti syy on menestyksessä. Koetaan ettei ensimmäinen peli ole mitenkään mystinen juttu. Vaan seon yksi peli muiden joukossa joka ei sisälly enää runkosarjan kausikorttiin. Koska peli on keskellä viikkoa saattaa tämä myös laskea joillakin kiinnostusta lähteä peliin.
Varmaan aika kattavan analyysin saisi jos alkaisi perkaamaan aiempien vuosien vastaavia ihmettelyjä vastaavista ketjuista.
Itehän jos en nyt suoranaisesti vihaa, niin pidän ihan turhana venyttämisenä ja rahastamisena näitä best-of-seven sarjoja. Kaks ekaa peliä on absoluuttisen turhia. Marraskuun runkosarjapelissäkin on isompi panos kuin best-of-sevenin ekoissa peleissä. Sitten kun ne sarjan kaks tai joskus kolmekin peliä on humputeltu alta pois, niin playoffista tulee vasta tulee playoffia.
“Mutta! Paras seitsemästä niin ei jää tuurille sijaa! Silloin paras menee aina jatkoon! Sitä paitsi NHL!”
Joo, kerran ehkä viidestätoista sarjasta käy niin hassusti, että se joka on parempi joukkue seitsemässä pelissä ei olisikaan ollut parempi viidessä. Ja mikä auktoriteetti (köhköhköh, nhlnhlnhl) on määritellyt, että juuri se neljä on se täsmällisen oikea määrä voittoja ratkaisemaan kiistattomasti ilman tuurin vaikutusta paremmuus playoff-sarjassa. Eikö viisi voittoa tekisi sen vielä kiistattomammin? Vai riittäisikö ihan oikeasti jopa kolme?
Sellainen esimerkki paras seitsemästä-systeemin puolesta tulee mieleen kuin kevät 2017 välierä Tappara-Ilves. Minä asuisin vieläkin jossain pimeässä maakuopassa tai ainakin kellarissa, jos toi sarja olisi ollut paras viidestä.
Ja sitten on välieräsarja Blues-Tappara vuodelta 2003. Blues näköjään johti sitä 3-2, olin jo unohtanut koko jutun.
Oulusta löytynee myös mielipiteitä 2014 finaaleista.
Voit hyvinkin olla oikeassa, mutta on noita aika hyvin Tapparan mestaruusvuosiin osunut, ja ollaan niukasti plussalla asiassa.
Edit: Jotten eksy ihan täysin ketjun aiheesta, niin kommentoin vielä lisäksi, että menen kyllä sarjojen ekoihinkin peleihin ml. huominen. Ja mutulla, veikkaan että nykyään ihmiset haluavat suunnitella kaiken menemisensä kuukausitolkulla etukäteen. Siksi pelkkä puolivälierä (arki-iltana) ei saa niin paljoa porukkaa liikkeelle.
Ja sinnehän sitä aukesi hieman lisää…
Kiitti vinkistä. Lippu ostettu sieltä ja hotelli napattu Areenalta. Hyvätasoista ottelua odotellessa.
Mikään ei ole sen parempaa tai karvaampaa, kuin pudotuspelisarjan voitto tai häviö seiskapelin jatkoajalla. Siten pitää sarjat mennä, tietysti.
Oli hieno lisäys Lippu.fi-palveluun maksaa verkko-ostos työnantajalta saadulta Smartum-saldolla, mutta siihenkin on näköjään kehitetty “löysän” rahan poisottaminen asiakkaalta, kun valitusta maksutavasta saa vielä pulittaa 5€ ylimääräistä. Tuntuu tuo hinta melkoiselta ryöstöltä perusmaksutapaan nähden, mutta saapahan pitkään maannutta saldoa pienennettyä ja samalla pääsee viettämään laatuaikaa pojan kanssa paikan päälle
No juu. On vaan hankalaksi tehty jos meinaa samaan aikaan useamman lipun ostaa. Poikien kanssa lähdössä peliin niin täytyy toivoa ettei juuri vierekkäisiä paikkoja joku vie välistä. Itse en ainakaan onnistunut tuolla smartumin linkillä muita lippuja ostamaan, eikä toki smartum edulla voikaan montaa lippua samaan tilaisuuteen ostaa.
Joo ei onnistu kuin yhden lipun ostamaan kerrallaan Smartumilla/ePassilla ja samaa mietin, että saanko viereistä paikkaa ostettua toisella maksutavalla. Mitä pidemmälle kevät etenee Tapparan osalta, niin sen haastavammaksi varmasti muodostuu vierekkäisten lippujen saaminen kahdella eri ostokerralla.
Tekee oston kahdella laitteella. Ensin kännyllä täppä aktiiviseksi ja sitten tietokoneella viereiset paikat ostoskoriin.
Kun osto valmis niin maksaa kännyllä täpätyn pois myös.
Ei ehkä kätevin keino mutta eipähän pääse muut väliin.
Juu, tämän saman keinon muistaakseni luin ihan virallisenakin ohjeena lippu.fin suulla sanottuna, joten ei taida muita keinoja olla tarjolla tuohon ongelmaan.
Toki fyysisesti lippu.fi pisteessä käymällä onnistuu. Eli esim. Stocmannilta olen useampaan kertaan ostanut useamman lipun, joista yhden olen maksanut Smartumilla/e-passilla.
Tervehdin jo ilolla että nyt e-passin käyttö onnistuu myös sähköisesti. Mutta jos siinä on vitosen lisäkulu (vai käsittääkö jo kaikki kulut?) ja vierekkäisten paikkojen ostaminen hankalaa, niin kai sitä täytyy edelleen raahautua fyysisesti esim. Stocmannille…
Joo, just näin. Itsekin ostan liput aina cittarilta, oma epassilla ja lapsille oikealla rahalla.
Tossa ostin nyt pleijareihin ottelulipun, niin onko niissä ollu kauankin maksullista ottaa toi pdf-muotoinen? Meinaan mun mielestä se ei oo “ennen” ollu maksullinen(1e). Otin sen toisen sähkösen(mobiili?), joka oli (vielä) ilmainen.
Ennenhän tuli vaan ne toimituskulut siitä huolimatta, että otti sähkösessä muodossa?
Kyllä .pdf -lipuistakin on rahastettu jo vuosia…
Koska 5. pelin liput tulee myyntiin?