Omalta osalta CHL on parempaa kiekkoa kyllä, mutta samoja tunteita se ei herätä kuin liiga.
Eikö nämä CHL-pelit tule kausarin ostajalle ns. kaupan päälle?
Veikkaan että aika tyhjille katsomoille näitä CHL:n alkulohkopelejä pelataan, vaikka itse aionkin irtolipuilla olla paikalla!
Saa nähdä muuttaako Grönborg jotain, mutta ainakin useampana kautena Tapparan liigapelit ovat syys-marraskuussa aika puuroa (paikalla olen niissäkin tilanteen mukaan ollut). CHL-peleillä on heti merkitystä, liigapeleillä ei syksyllä niin kovasti.
Ja itse kannatan junnuille sopivasti vastuuta/näyttöpaikkaa. Onko se sitä, jos nyt jo on sovittu parin pelaajan tulemisesta loka-/marraskuun vaihteessa?
Nyt kävi niin, että jäin tähän asiaan niin pahasti kiinni, että nykäisin kyselyn aiheesta. Linkki:
Kyselyssä ei kerätä mitään tietoa vastaajista eikä vaadi minkäänlaista rekisteröintiä. Kyselyssä on 12 kysymystä, joista suurin osa monivalintaa. Jokaiseen kysymykseen on pakko vastata. Pidetään auki nyt vaikka 25.8.2023 saakka ja sitten julkaistaan tulokset täällä. Kyselyllä ei ole minkäänlaista relevanttia arvoa, joskin vastaukset voivat olla tasoa nice to know.
Edit: jos joku on halukas/taitava/haluaa harjoitella/muuten vaan niin voin laittaa aikanaan raakadatan vastauksista hänelle. Todennäköisesti vähän täytyy muokata esitettävään muotoon ja itse en todella loista Excelissä. Asia on kovin vähäpätöinen eli saattaa olla, että läväytän vain kuvankaappauksina itse näkyville.
Onhan näistä jo vuosien ajan maksettu normi lippuhinnat.
Joskus vuosia sitten tulivat ns. Kausarin päälle.
Todella neverheard joukkue, kun Tapparan CHL-Chämpiön paidassa ole koko kaupunkia, maata tai Britteinsaaria tai Irlannin saaria. ![]()
Sen voi vetää kivasti päälle, kun lähtee matsiin.
CHL -mestaruusviirihän on jo nostettu kevättalven runkosarjan IFK-pelissä.
Kyllä CHL-pelit sisältyvät kausariin ihan mahdolliseen kotifinaaliin saakka. Aivan kuten viime kaudellakin.
On näemmä korjattu ja hyvä niin.
Niinpäs olikin. Tottunut jo kait siihen että sarjat alkaa viirin nostolla, niin odottelin jälleen sellaista. Mutta mahtavaa että sekä Liiga että CHL alkaa, etenkin jälkimmäiset pelit on ollut todella viihdyttäviä.
Viesti siirrettiin ketjuun: Lippuvinkkejä ja -tarjouksia Tapparan otteluihin
Ajattelin, että josko menisi katsomaan CHL matsin Belfastia vastaan, mutta yläparvellekin lipulle on laitettu hintaa 33€ !!! Siis mitvi**ua. Nyt on kuitenkin vielä kesä ja pelin taso luokkaa ”höntsy”. Vertailun vuoksi 2022 finaalisarjan ratkaisupeliin pääsi parvelle 43€, joka on ihan OK finaalista.
Yllättäen Arenalle mahtuu tänään oikein hyvin.
On aika isot hinnat kyllä. Tiedän että kustannukset ovat isoja mutta eikai tommonen hinnoittelu sitä paremmin kata jos lippuja myydään 4 tuhatta vähemmän sen takia
23 eurolla pääsee tänään yläparvelle oikein mainioille paikoille.
Mutta heikosti on porukkaa tänään tulossa lippukartan mukaan. Ei tuolla harmaana ole juuri muuta kuin kausikortit. Samaa mieltä siis olen siitä, että ylihinnoittelua on, mutta enemmän sitä ylihintaa on kyllä muualla kuin parvella. Nuo parven sivulla keskellä olevat 33 euron paikat on kuitenkin areenan parhaat paikat pelin seuraamiseen. Ja vieressä olevat 23 euron paikat myös todella erinomaiset.
Joku 15-20€ olisi ihan ok ja ehkä alakatsomosta joku 35€, mutta nyt on kyllä hinnoittelussa ”ajettu Siilinkarille” oikein huolella, kun kannattaa ottaa Viasat kuukaudeksi yhden pelin vuoksi.
Fanikatsomoon näyttää enää 10 paikkaa. Veikkaan kuitenkin rohkeasti että silti todella tyhjää tulee olemaan, ainakin puolet kapasiteetista. Aivan kuten viime vuonnakin monessa ottelussa. Halvan kausarin ostajat käyvät ne muutamat ilves ja hifk pelit kaudessa.
Joo, ei tuolla hinnalla kyllä pysty menemään katselemaan sekavaa kiekkoa, jossa pelaa kaksi repaleista rosteria harkkapelimentaliteetilla.
Täytyy sanoa, että ei mun mielestä Tapparan tekemisestä ole huokunut sellaista “Nyt kaikki hallille kun puolustetaan CHL-mestaruutta!” -meininkiä.
Ei se isompi yleisö edes tiedä, että tänään pelataan jos en minäkään henk.koht. henkeen ja vereen kirvesrintana ole saanut mitään kosketuspintaa tuohon tämän kauden joukkueeseen.
Ja noilla hinnoilla harva lähtee haistelemaan ja “muutenvaan” tsekkaamaan puolituntematonta joukkuetta p-irlantilaista jengiä vastaan. Valitettavasti.
Säästää voi monella tavalla. Tämä lienee yksi niistä. Ongelmaksi voi koitua se, että silloin myös ne tulot pienenee monesti. CHL menestyksellä kuitenkin liikevaihtoon tulisi varmaan se 500-800k€ lisää.
Täytyy muistaa, että kausikorttilaiset ovat maksaneet jo täyden hinnan peleistä. Jos nyt myytäisiin hurjalla alella lippuja, niin ei sekään menisi omasta mielestäni oikein.
Se, että näitä pelejä ylipäätään pelataan Tampereella on jo hieno juttu.
Tämä on hyvä pointti!
CHL-pelit tulevat kuitenkin kausikortin kylkijäisenä ja niihin voisi hinnoittelua muuttaa asiakasystävällisempään suuntaan.
Liigapelien kohdalla alkaisi takuulla yskittää. ![]()
E: Popeda syö tänään katsojia.