Et saanut multa armoa
No. Olen kyllä havainnut, että suomalaiset ovat aika tosikkoa kansaa eivätkä Tapparan kannattajat taida olla siinä suhteessa poikkeus . Kaikenlainen huulenheitto on siis jyrkästi kielletty…Täytynee siis olla naama peruslukemilla ja säästäkin lie puhuttava yhtä tosikkomaisesti kuin teeveen sääetanat.
Onhan täällä omat ketjunsa jerryn heittämiselle
Sateen jumalattaret eivat vaan taida kuulua NHL-aiheiseen keskusteluun
Kyse ei niinkään ole tosikkoudesta vaan siitä, että off-topic -viesteista useimmiten kumpuaa lisää off-topicia, mikä ajan myötä puurouttaa koko palstan lukukelvottomaksi. Siksi, kuten aiemminkin on todettu, on parempi pitää hieman liian tiukka kuin liian löysä linja.
Huumoria ei ole kielletty, mutta sen kanssa on hyvä pitää pelisilmä mukana. Esim. otteluseurantaketjuissa linja on löysempi. Vapaan keskustelun puolelta löytyy esimerkiksi Hauskoja juttuja ja tarinoita -ketju, eikä kukaan kiellä perustamasta vaikka puujalkavitsiketjua vapaan puolelle.
Ja vielä sellainen vinkki, että huumoriheitot menevät yleensä läpi jos otat samassa viestissä jonkinlaista kantaa myös varsinaiseen aiheenmukaiseen asiakeskusteluun.
Ongelmana on ketjureaktio. Hassutteluviestit eivät koskaan jää yhteen, vaan niihin vastataan samalla mitalla.
@peterra:lle sanoisin, että logit eivät tue teoriaasi tiettyjen käyttäjien vaanimisesta. Nopeasti katsottuna, viimeaikaiset lippusi ovat tulleet usealta eri käyttäjältä.
Itse en hassutteluja pidä pahana ongelmana.
Jatkoajassa tiettyjen asioiden tiimoilla oleva käräytä-kaveri toiminta sen sijaan on.
Se saattaa johtaa tuollaiseen “kodinturvajoukkojen” syntymiseen, jossa herkkähipiäiset liputtelee väärän mielipiteen kirjoittajia.
“Kodinturvajoukot” voivat esimerkiksi vaatia sääntöjen noudattamista aina pilkulleen kuten nyt käytyjen meemi-keskustelujen jälkeen kävi. Vaikka kuinka tuore ja asiaan sopiva olisi ollut, joku liputti sen 100% varmuudella.
Säännöt pitää olla, mutta myös huonojen sääntöjen muokkaamiseen pitää olla valmiutta ja avarakatseisuutta.
En puhunut kyllä liputuksesta. Kirjoitin ketjuun, jonka nimi on “palautetta kanssakeskustelijoille.” Mutta joo, näköjään järjestäen asia ymmärrettiin väärin. Liputuksiin kun oma viestini ei liittynyt.
Juu. Pitää olla hieman enempi itsekontrollia ja pysyä teemassa. Hyvä palaute, kiitos!
Asiallinen kommentti. Kiitos siitä!
Yksi väärinkäsitysten lähde on yksityisviesti, jonka Discourse lähettää, kun viesti liputetaan piiloon. Tämä valkeni minulle vasta hiljattain. Siinä sanotaan, että useat sivuston käyttäjät ovat liputtaneet viestin, mikä harvoin on totta. Vain joskus hyvin harvoin viesti liputetaan kolmesti ennen valvojan reaktiota. (Sivumennen sanoen, niin saisi käydä useammin. Erityisesti öisin, kun ei ole ketään valvojaa yleensä päivystämässä.) Tällöinkin piilotus on vain väliaikaista ja lopullisen päätöksen tekee valvoja.
Lähes aina on enintään yksi lippu, minkä jälkeen valvoja saapuu paikalle ja puuttuu asiaan. Usein ei ole sitäkään. Pitäisi harkita ehkä viestien tekstien paikallista muokkaamista meidän moderointikäytäntöjä vastaaviksi.
Otetaanpa tähän esimerkki, miten liputustilanne äsken toimi. Jonossa on kolme lippua kaikki samalta käyttäjältä tämän ketjun kolmeen viestiin.
Ensimmäinen liputettu viesti:
Ymmärrän, miksi on liputettu, mutta näen, että sopii keskusteluun, jossa käyttäjä tunnustaa olleensa osallisena @Rinuli’n erään viestin liputukseen. En hyväksynyt liputusta.
Toinen liputettu viesti:
Nyt mentiin sen verran off-topiciin ja jaaritteluun, että runnoin lipun läpi. Olin jo aiemmin liipaisimella tämän suhteen. Yhteisön jäsen liputti viestin ja se oli ikään kuin varmistin, joten koin oikeaksi liputtaa viestin. Joku toinen valvoja olisi voinut nähdä asian toisin.
Kolmas liputettu viesti:
Tämä oli minun kirjoittamani viesti. Olen luonut itselleni säännön, että en käsittele minun viesteistäni nousseita lippuja, koska jäävään itseni, joten lippu jäi toisen valvojan päätettäväksi. Näin on tainnut muutkin valvojat tehdä. Tätä kirjoittaessani joku valvoja antoi lipulle alapeukkua eli lippu oli hänen mielestään aiheeton.
Taisin tuolla toisessa ketjussa eli “Ihmiset ja asiat …” jne. vastatakin ja kiittää asiallisista palautteista sekä ylläpitäjien ammattitaidosta .
Mää oon tainnu ennenki sanoa, mutta sanon taas: älkää niistä lipuista tehkö numeroa. Jos jonkun viestin kaks henkilöä liputtaa, tuskin se kovin hyvä viesti sillon on. Tai voi olla hyvä, mutta väärässä paikassa tms. Kyllähän noissa liputetuissa viesteissä monesti saattaa olla tykkäyksiäki aika monta. Mutta ei niitä henkilökohtaisesti kannata ottaa tai vetää muuten hernettä nenään. Parempi se, että liputetaan “hyviä” vitsejä vähä liikaa, ku että tää palsta menee yhdeks inside-huumoriks. Kyllä valvojat heittää väkeä pihalle, jos niin on tarvis. Ei tarvi mitään salaliittoja/ajojahteja pelätä. Ja tää ei kohdistu mitenkään @peterra an vaan ihan yleistä pohdintaa. Ajatus heräs kyllä oikeestaan siitä, ku @Messi jossain nurisi lipuista, muttei nyt sen enemää Messiinkään liity. Tai sen verran, että jos kirjottaa tuhat viestiä, jotka varmaan aika usein hyvin nopeesti tajunnan virtaa, ni eihän se oo ku kolme promillea, jos vaikka kolme viestiä liputetaan. Hyvin täälä menee, niinku menee joukkueenki puolella.
Kiitoksia bannista. 41 liputettua viesti, hei 41 liputettua viestiä. Ei voi muuta kuin hymyillä. Jatkan foorumilla toitaiseksi noista huolimatta, olen pahoillani aiheuttamaani harmia.
Mitä sää ny kiukkuat ja ujellat ku mikäkin kolli
Kyllä niitä lippuja tulee siinä missä tykkäyksiäkin.
Huonommin mulla menee…kukaan tykkää eikä tasapaksu ulosanti riitä edes liputuksiin … revi siitä
(edit: noni, ny tuli yks tykkäys, säälistä )
Samaa mieltä! IFK-fanit ovat Jatkoajan hauskimpia kirjoittajia, ja suurelta osin myös erittäin asiantuntevaa porukkaa. Ovat tosissaan mutta eivät liian vakavissaan, pitkälti sellaista asennetta mikä elämässä yleisestikin toimii.
Kiitoksia, tuo lohdutti minua kovin paljon. No ohan se oikeastaan selevää, ku palijon paskaa suoltaa. Sitä kai tässä saa mitä tilaa.
Jonkin verran silti ymmärrän sua. Täällä on välillä sellainen ikävä ilmiö, että joutuessaan silmätikuksi niin samat käyttäjät alkavat seuraamaan ympäri foorumeita ja käymään viestejä oikein isomman kamman kanssa lävitse. Todella ikävä ilmiö, josta on itselläkin kokemusta. Siinä tuntuu olevan aina ainoa ratkaisu ottaa itse vähän etäisyyttä, mutta se on kyllä kohtalaisen raskasta, kun omia viestejä oikein tulkitaan ja tartutaan aivan kaikkeen. Välillä miettii, että onko ne aikuisia ihmisiä, jotka tuota tekevät, mutta kyllä ne valitettavan usein on.
Ja ei nyt aloiteta tästä uutta sotaa - että rauha vuan.
Noh, niin. Joku saattais vaikka tommosen määrän jälkeen kattoa peiliin ja tarkastella vähän omien tuotoksien ja palstan sääntöjen suhdetta, mut voihan sitä tietysti sen sijaan vaikka syytellä muita siitä kun liputtavat.
En nyt yhtään kiistä Messin asiantuntevuutta jääkiekon saralla ja pääosin ko. käyttäjän tekstejä onkin mukava lukea, mutta onhan siellä melkoset määrät turhia one-linereita ym seassa. Eikä siinä mitään, voihan niitäkin postailla, mutta sitä en nyt oikein ymmärrä että kun jatkuvasti pitää täällä valittaa kuinka taas tuli lippuja, niin eikö missään vaiheessa käy mielessä että oliskohan niissä viesteissä jotain vikaa?
Mitään anti-Messi syndroomaa en tosin myönnä, oikeastaan päinvastoin - lippuja paukkuu muutenkin siihen tahtiin että mietin aina epämääräisen postauksen nähdessäni että onkohan tätä nyt oikeasti tarve liputtaa vai onko kyseessä vaan tuo silmätikku-ilmiön vääristämä ensireaktio.
On tuo totta. Peliin voi itse katsoa ja katsonkin. Jo lippu tulee, niin tulkoon. Jos ei tee mitään, niin ei tule virheitäkään. Mennään eteenpäin.