Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

Rikosrekisteri putsattu.

2 tykkäystä

Olisi ihan kiva että saisi tiedon jos saa bannia ja kuinka pitkäksi aikaa ja myös syyn. :+1:
Silti :tappara:

1 tykkäys

Eikö siitä tule sähköpostiin ilmotus? Mulle ainakin tuli tuossa joskus alkuvuodesta kun olin pari päivää jäähyllä. Vai riippuukohan se sit siitä onko sallinut asetuksista sähköposti-ilmoitukset?

1 tykkäys

Mistä tuon rikosrekisterin näkee.
Empaattinen, ihailtu ja omistautunut sun muut arvomerkit löytyy kyllä mutta rikisrekisteri on jemma nimisessä paikassa.

2 tykkäystä

Ei mulle tullut mitään ilmoitusta. :no_mouth:
Onkohan mulla nyt ehdonalaista vielä jäljellä jonkun aikaa? :joy:

Mullakin on luottoluokitus laskenut. Syynä voi olla laskenut aktiivisuuskin, mutta putsailkaapa munkin luultavasti melko lyhyt rikosrekisteri…

Aktiivisuudesta kiinni. Ei oo putsattavaa, kun sinua ei ole koskaan rangaistu. :slight_smile:

Ok, näin muistelinkin. Syssymmällä ehtii taas aktivoitua, ni jospa sitä sais statsit kohilleen…

Minulla on semmoinen käsitys,että

Eivät kerrytä rikosrekisteriä? Vai kerryttäkö kun siellä lukee näin “Viestien liputus kerää itsellesi luottamuspisteitä ja toisalta vähentää niitä liputetuksi tulleelta.”
Vai onko tilanne semmoinen,että pitää käyttäytyä seuraavat sata päivää siististi? Pahoittelen turhaa viestiä.

“Eksyy aiheesta” ei kerrytä ns. rikosrekisteriä.

3 tykkäystä

Otan itseäni koskevan esimerkin tänne ihan kuvankaappauksina ja haluan korostaa jo etukäteen @pieni_m ja @lrs000 olette tässä esimerkissä mukana ainoastaan sen takia, että tämä on esimerkki. Tämä ei liity teidän viesteihinne sisältöön tai itse keskusteluun mitenkään. Tämä liittyy enemmänkin tähän toimintamalliin, josta nousi jo palautetta kanssakeskustelijoille pienehkö keskustelun poikanen.

Oletan saamani palautteen perusteella, että @henkilökunta haluama toimintamalli tässä tapauksessa olisi ollut, että jos @peterra on joku ongelman tän keskustelun kanssa niin peterran olisi pitänyt liputtaa @lrs000 ensimmäinen viesti tagilla “eksyy aiheesta” sen sijaan, että olisi itse kommentoinut asiaa yhtään mitenkään.

Tämän jälkeen, kun peterra verbalisoi ketjun lopussa, että henkilökunta tekee ratkaisun myös tämä liputettiin ilmeisesti sen takia, että se eksyi tuon ketjun aiheesta.

Tässäkin keississä itseäni jäi närästämään se, että minulle on annettu kymmeniä ja kymmeniä kertoja ohjeet, että jos spekuloidaan jollakin pelaajalla niin se kuuluu joko a) pelaajan omaan ketjuun tai b) pitää tehdä aiheesta huhuketju. Nythän tässä keskustelussa spekuloituun Joonas Järvisellä, joka ei kuulu / liity mitenkään TPS:n kaudella 2018-2019. Yhteisö kuitenkin piti tästä keskustelusta, joten se sai jäädä ketjuun.

Tänään vastaavasti otteluketjussa liputettiin asiaankuulumattomaksi yksi pelaajan tupakointiin liittyvä asia ihan oikein. Se oli mielestäni perusteltu liputus. Mielestäni tässäkin tapauksessa oltiin väärässä ketjussa ja ihmettelen, johtiko omiin liputuksiini se, että olin eri mieltä vai se, että kommunikoin aiheesta väärässä ketjussa / minä en liputtanut vaan kommentoin?

En näe ketjussa muuta “siivottavaa” kuin itse aiheeseen liittymätön meta-keskustelu.

1+1=2 -tyyppinen ajatusleikki TPS:n kiinnostuksesta Järviseen (Jaakolan loukkaannuttua) on ihan järkevä ja realistinen ajatus.

Eikä näitä pysty 100% täsmällisesti määrittelemään, vaan @valvojat joutuvat käyttämään maalaisjärkeä ja intuitiota. Kyseessä on TPS:n kausiketju, jonka viestimäärä tulee pysymään maltillisena läpi kauden. Samalla logiikalla Rauman Lukon kannattajat ovat saaneet Lukon omassa ketjussa rupatella vapaammin oman mieltymyksensä ja tarpeensa mukaan.

Jos tilanne olisi käänteinen, eli Tapparalta hajoaisi “Jaakola” ja Järvinen pelaisi TPS:ssä pätkäsopimuksella, niin homma olisi vähän eri. Tappara-aiheet keräävät satoja kertoja enemmän viestejä, joten tällainen spekulaatio lähtisi nopeasti laukalle. Siksi Tapparalle on oma pelaajahaaveiluketju.

1 tykkäys

@ljpp palatakseni edelleen toimintatapaan niin, jos minä tulkitsen nyt tuota asiaa kuten minä edelleen tulkitsen niin minun pitää LIPUTTAA?

Kyllä. Valvojista joku sitten katsoo tapauksen, hyväksyen tai hyläten lipun. Jos on epävarma liputuksen syystä, voi liputtaa Muulla syyllä ja kertoa mikä ko. kirjoituksessa häiritsee.

4 tykkäystä

Palataan vielä vähän eiliseen tupakointi-gateen. Miten tämä viesti kuuluu Anton Levchin ketjuun, mutta se eilinen viesti ei kuulunut otteluketjuun?

Ei mitenkään pahalla @KnutKarski eikä tarkoitus ole kellekkään vi**uilla, yritän vaan löytää jonkinmoista logiikkaa tässä hommassa.

Tämä viestinihän oli vastaus Peterran pitkähköön kommenttiin, joka pääosin koski Levtchin viimeaikaista sentteriä, Juhani Jasua. Mietin kyllä Levtchin nimen ymppäämistä kommenttiini välttyäkseni liputukselta, mutten sit jaksanut. Juttujen pointtihan oli se, että voiko Jasun sentteröimien laitahyökkääjien tuotteliaisuutta arvostella, eli onko Jasu hyväksyttävä kestoselitys näkymättömyydelle.

Ymmärsin kyllä, tuo sun viesti nyt vaan oli satunnainen poiminta palstalta. Ei siis mitenkään sinänsä minua häirinnyt että Levchin ketjussa on viesti missä puhutaan vaan Jasusta. Yritän tässä vaan löytää punaista lankaa että missä menee raja siihen kuuluuko joku viesti johonkin ketjuun vai ei kun on jonkin verran tullut lippuja aiheesta viime aikoina. Eipä semmoista taida löytyä.

Tuossa muutama viesti ylempänä @Ljpp avaa pikkuisen tuota linjaa.

Olennainen osa on tämä:

Joissakin ketjuissa (esim. yksittäinen jonkun joukkueen ketju) katsotaan pikkuisen “vähemmän tarkkaan” sitä, ollaanko nyt 100 % varmasti oikeassa ketjussa. Valvojat käyttävät siinä kohtaa tulkintaa, että jos seuraus offtopicista on esim. 100 peräkkäistä viestiä väärään paikkaan niin sitten tehdään uusi ketju.

Lisätietoa tästä vielä.

@rizka toivoi toisessa ketjussa, että käyttäjät eivät lähtisi itse moderoimaan palstaa (esim. kirjoita ketjuun, että tuo viestisi on väärässä ketjussa) vaan oikea toimintatapa on silloin liputtaa viesti syyllä asiaan kuulumaton ja laittaa tuo harkintaprosessi sitten valvojille.

Joskus huomautus voi olla myös hienovaraisempi kuten

@rizka myös tarkensi tuolla palautetta kanssakeskustelijoille ketjussa, että liputukset syyllä viesti väärässä ketjussa eivät kerrytä kurinpitohistoriaa ja siten ne eivät myöskään esim. tiputa käyttäjiä eri luottamustasoille.

Eipä nuokaan sitä punaista lankaa tuo asiaan. Tässä on kesän ja syksyn aikana ollut ainakin pari tämmöistä vähän tulkinnanvaraista liputusta meikäläisen viesteihin. Aikaisemmin en muista että olisi juurikaan liputuksia ollut. Yritän tässä vaan jotenkin saada iskostettua asian ettei niin enään kävisi, kun se se vasta turhaa touhua onkin tänne laittaa tekstiä mitä kukaan ei näe. Fiksumpaa olisi varmaan vaikka tuijottaa ulkona seinää se aika tai jotain. Voihan tässä tietenkin olla “naamakertoimellakin” osansa vaikkei silleen naamoilla täällä pelatakkaan, toivottavasti ei.

Ei voi. :slight_smile: