Kaksi tyhmää ei tee yhtä viisasta
Herkässä on lippu.
Ymmärrän kyllä, että Kärppien tasoituksen tuominen Tappara-Sport ketjuun eksyy aiheesta, mutta kertokaa mulle moniko viesti tuolla otteluseurannassa ei eksy?
Aiemmin en ole tuonut tuonne ketjuun muita tuloksia, mutta ajattelin kun tässö runkosarjan voitosta tapellaan niin ei tuo nyt niin paljoa pitäny aiheesta sivuta.
Joskus on ollut ajatus, että otteluseurannassa ei pilata sitä mahdollisuutta, jos joku haluaisikin katsoa sen toisen ottelun jälkeenpäin tietämättä tilanteita.
Mutta tästä on joissakin tilanteissa myös poikettu (muistaakseni jos ko. toisella pelillä on suuri merkitys Tapparan kannalta). Siksi en itse liputtanut.
Ymmärrän aivan täysin sen, että minun viestejäni osa kokee kärkkäinä. Ymmärrän myös täysin sen, että kaikki ei osaa ymmärtää minun tapaani kirjoittaa.
Olisi hyvä myös ymmärtää lukemaansa. Nyt valitettavan usein tuntuu tulevan lippua, vaikka millään tapaa en ole haastamassa ketään. Olen aiheessa.
En ole muuttanut kirjoitustyyliäni. Enkä tule muuttamaan.
Täällä liputetaan viestejä, joita ei ymmärretä. One-linereita liputetaan, koska niitä ei ymmärretä.
Jaetaanko täällä Vuoden Liputtaja -palkinto? Jos kyllä, aion olla ehdokkaana. Tulen jatkossa liputtamaan kaikki viestit joissa ei ole välimerkin välimerkkiä. Kaikki viestit joissa on 35 riviä tekstiä ilman kappalejakoa. Postilaatikkooni ei Kielikelloa kärrätä, enkä ole täydellinen, mutta kai sitä voi edes yrittää tuottaa luettavaa ulosantia?
@Armas Pointtaatko stiplut, kiitos.
Kärrään sulle mieluummin sen Kielikellon.
Tää liputus on välillä täällä, kun liigan kurinpito. Koskaan ei tiedä mistä heilahtaa😂
Aika valikoivaa se liputus tuntuu välillä olevan ja varmasti aika iso määrittävä tekijä on nimimerkki ketä liputetaan. Monista lipuista voisi hakea samasta ketjusta monta vastaava viestiä mitä ei ole liputettu.
Eikä siinä, jos joku siitä mielihyvää saa niin ei kai siinä.
Pitää varmaan laittaa 5000€, jotta saan liputukset kurinpitoon. Saa palsta nopeasti tukea.
Mutta aiheesta nuo tulee luultavasti. Kuten edelle kirjoitin, niiin pitää myös ymmärtää mistä keskustellaan ja mitä liputetaan.
E. Valitettavasti tämä nyt vähän tuntuu olevan hakusessa ja luultavasti olen jonkun hyväksyjän mielen myös pahoittanut.
Jaahas. Ymmärtäisin minun ja @DelJampe liput hyvin tuolta Tappara vs HIFK ketjusta, jos ne olisi liputettu syyllä eksyy aiheesta. Mutta nuo on ainakin minun osaltani liputettu syyllä sopimaton.
Nyt vähän toivoisin “pelisilmää” liputtajilta ja lippujen hyväksyjältä. Hyväksyjä tuskin uskaltaa vastata julkisesti, mutta yksityisviestillä voi myös lähestyä ja kertoa mikä hiertää? Lipun antaneet voi myös lähestyä yksityisviestillä ja kertoa, en pahastu.
Tuohan oli hyvää hengen nostatusta hyvässä hengessä puolin ja toisin. Ei loukattu ketään. Ja kyllä, oli vähän otteluseuranta tekstiä ilman syvää analyysia, mutta silti. Nyt oikeasti valoja päälle.
Itsekin vähän ihmettelen tuota sopimatonta. Turha tai eksyy aiheesta, jotain muuta olisivat paremmin kuvaavia. Sopimaton on aika kova lippu hyväksytyksi, kun niitä ei ihan hirveän montaa tartte niin luottamustaso tippuu.
Näyttäs @Oijennus olevan konkari, eikös ollut mestari ennen. Nyt on kyllä niin erikoiset liput sopimattomiksi ettei ymmärrä. Toivoisin että nämä peruttaisiin.
Heitän ilmoille ja leijumaan. “Naamakerroin”.
@Labrys olen ja olin, ei liity noihin viesteihin. Tätä samaa tapahtuu nykyään valitettavan usein. Syy varmasti myös kirjoittajassa, mutta…
Samaa ihmettelin kun omakin viesti siinä jatkona oli samalla syyllä liputettu. En siis saa oikein kiinni että miten lyhyt keskustelu loukkaantumisten vaikutuksesta ottelusarjan lopputulokseen jossa vastaus on
”Sinähän sen jo sanoit”
liputetaan syyllä:
”Viestisi liputettiin sopimattomaksi : se koetaan loukkaavaksi, herjaavaksi, vihamieliseksi toiminnaksi tai yhteisön sääntöjen vastaiseksi”
Toivon oman kirjoitteluni tulevaisuuden kannalta (en aio siis lopettaa) hieman selvennystä tälläisiin lippuihin. Tiedän mitä sanat ”loukkaava”, ”herjaava” ja ”vihamielinen” tarkoittavat ja olen lukenut myös palstan säännöt.
Jos tuo vastaukseni menee sopimaton lipulla läpi joka lähinnä siis vertautuu loukkaavaksi tekstiksi, niin onhan toi vähän härskiä.
Ylläpito voi halutessaan vastata vaikka yksityisesti miksi näin on tai tietysti kaikkia kirjoittajia enemmin palvelisi ihan julkinen vastaus. En ole tässä mitään ”riitaa haastamassa” vaan ihan aidosti ihmeissäni ja kiinnostunut tietämään vastauksen miksi näin.
Jos viesti "Sinähän sen jo sanoit” liputetaan, veikkaanpa jonkun pitävän sitä kuitenkin turhanpäiväisenä one-linerinä. Kävisikö järkeen?
Se on sopimaton
Viesti on palstan sääntöjen vastainen (esimerkiksi asiaton kommentti tai turhanpäiväinen one-liner).
Jotenkin nää liputukset tuntuu välillä samalta kuin Liigan kurinpito. Ei niissä mitään linjaa ole. Itekkin joskus sellasen ”typerän” heiton ilmoille nakannut, ja lippuheiluu. Sinänsä ihan ok. Toiset sitä voi tehdä ja toiset ei. Joskus kelpaa ja joskus ei.
Tuon mahdollisuuden ymmärrän kyllä ja huomioin sen toki. Siksi tuntuu melko kovalta että tuo laitetaan sopimaton lipulla menemään, joka (ainakin minun mielestä) on juuri noita oikeasti loukkaavia tai herjaavia viestejä varten. Olisi ollut ihan ok jos tuo mun viesti olisi liputettu vaikka ”eksyy aiheesta”.
Toki kauheasti jaksaa ihmiset nähdä vaivaa jos kokee tarpeelliseksi tuollaisia liputtaa nimenomaan one-liner ajatusmallilla.
Nyt kun katson noita liputusvaihtoehtoja, niin olisko tuossa paikka vähän korjata? Nyt kun liputat vaikka tuollaisen minun kirjoituksen one-linerina, niin silloin liputusvaihtoehdoista se kohta on juuri sopimaton, koska sen vieressä lukee vain tuo ”rikkoo sääntöjä” virke. Mutta lopulta kun se tieto tulee minulle, niin sopimaton tarkoittaa ensisijaisesti juuri loukkaavaa etc.
Asiassa on myös toinen puoli: jos halutaan oikeasti saada palstalta pois “turhanpäiväiset one-linerit”, niin mitä veikkaat, saadaanko niiden määrä vähenemään paremmin ilman rangaistusta vai rangaistuksella?
Jättää sitten enää kysymyksen pitäisikö turhanpäiväiset one-linerit sallia palstalla.
Jos omasta mielestään voi julkaista sisällöltään tyhjiä onelinereita vaikka ne ovat palstan säännöissä kielletty, on melko raskasta lukea niiden lisäksi vielä kitinää siitä, että on saanut lipun palstan sääntöjen vastaisesta toiminnasta.
Ihan asiaa @Jiisaazi kirjoittaa. Onelinereiden liputukselle olisi hyvä olla joku muu vaihtoehto kuin sopimaton.
Mää en näihin yleensä puutu, mutta kyllä nyt olis pitäny tommonen viestittely hyväksyä. Mitään seurantaketjua ei tällä hetkellä oo käynnissä ja peleihin on aikaa ikuisuus, joten jotain tommosia heittoja pitäis antaa mennä läpi vaan. Ei tää odotteluaika niin vakavaa oo ja ehkä jotain jopa vähä jännittää tää odotteluaika.