Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

Taas yksi veijari poistettu kaksoistunnusten takia.

2 tykkäystä

Poistin liputuksen perusteella kokonaan ketjun, jossa palattiin Patrik Laineen henkisiin kasvukipuihin pikkupoikana. Ketju oli sisällöllisesti todella heikko ja aiheeltaan arveluttava. Laineesta ehdittiin jo vanhalla foorumilla kirjoittaa 56:n sivullisen verran ja joukossa on paljon viestejä näihin nuoruusiän haasteisiin liittyen.

Ammattilaisena käytös on ollut moitteetonta ja Patrik itse on kommentoinut junnuvuosien haasteitaan julkisesti useaan kertaa, sekä avoimesti kertonut että asian korjaamiseksi on tehty töitä ammattilaisten ohjauksessa. En näe mitään syytä palata asiaan, josta sanottiin jo kaikki sanottava pari-kolme vuotta sitten.

19 tykkäystä

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Palautetta

Jotain liputuksia tuli eilen Vuoden Urheilija -ketjusta eilen, mutta mä hylkäsin niitä. Jos siellä olisi naureskeltu yhdessäkään viestissä jonkun liikuntakyvyttömyydelle se olisi liputettu piiloon. Voin ottaa Jatkoajasta muutaman esimerkin naureskelusta:

Roger Moore: Olisi ollut illan paras läppä jos joku tuo halliääni olisi sanonut “Leo-Pekka kävelee hakemaan palkinnon”.

sampio: Entä jos Tähti nousisi nyt, steppailisi pari kertaa, nauraisi räkäisesti ja kävelisi pois.

Klose16: Mun mielestä on huutava vääryys, kun vuoden uhreilija on sellasessa kunnossa ettei pääse edes itsekseen lavalle… Mietaa pääsis.

sampio: Leo-Pekka Tähti se kävelylle lähti.

@Tapola saa itse selittää viestinsä mahdolliset syvemmät merkitykset, mutta ainakaan pintatasolla ei ollut havaittavissa mitään sääntöjen vastaista.

Mitä tulee LeKi-viestiisi, se oli yhden sanan mittainen eikä se liittynyt tämänkautisiin muiden joukkueiden pelaajasiirtoihin enää mitenkään. @terppp’n viesti johon vastasit vielä liittyi kokonaisuutena selvästi ja oli täysin ok. Tuo ketju kuuluu muutenkin niihin, joissa paskanjauhantaa siedetään keskimääräistä vähemmän.

Tässä viestit, joista puhutaan:

2 tykkäystä

En mä liputtajaa nimeä, mutta mä ajoin lipun läpi. Mä en tuota Urheilugaala-ketjua seurannut. Jos siellä tällaista nauramista ja ilkkumista on ollut, olen hyvin pettynyt teihin yhteisönä.

Lekiin-huudahdus oli kuitenkin aivan tarpeeton viesti “Liigan muiden joukkueiden pelaajasiirrot ja sopimukset 2016-2017” -ketjussa. Jos ja kun viestihistoriaasi katsoo, aika rauhassa olet onelinereidesi kanssa saanut olla ja tykittää niitä vapaampiin aiheisiin.

Oliko tämä LeKiin!-huuto tuotantosi parhaimmistoa, vai miksi sen “piilottaminen” tuntuu noin ikävältä? Älkää antako pienten asioiden mennä ihon alle.

4 tykkäystä

Sen verran tuosta liputuksesta, että kyllä liputtajilla täytyisi olla sen verran munaa, että liputtaisivat siinäkin tapauksessa että yhteisö näkisi kuka liputtaa ja mitä liputtaa. Tuskin kuitenkaan muutosta siihen suuntaan tulee, mutta kynnys “turhiin” liputuksiin ainakin kasvaisi.

Ps. En tarkoita viestini liputusta, se kyllä varmaan ansaitsikin sen!

Niin, tavallaan myös sinä niuhotat aika pienestä, jos asiaa toisesta suunnasta tarkastelee.

@krobbe mä en usko, että liputtajien nimien julkaiseminen olisi oikein millään tavalla hyvä juttu. Liputtamisessa ei pidä olla minkäänlaista kynnystä, kuten se, että joutuu jonkun mustalle listalle, eikä toisaalta “negatiivista” motivaattoriakaan, kuten se, että pääsisi näkyvästi kettuilemaan toiselle.

Ehkä noinkin. Tarkistatteko te kaikki liputukset ja päätätte viime kädessä oliko aiheellinen? Entä jos on ollut mielestänne aiheeton lähetettäkö “turhaan huiskivalle” saman sisältöisen “uhkausviestin” mahdollisesta kirjoitusoikeuksien hyllytyksen kuin liputuksen kohteeksi joutuneelle. Uskoisin kuitenkin, että aiheettomia liputuksiakin tulee.

2 tykkäystä

Tuntuu että monelle jää kuva liputuksesta jonkinmoisena rangaistuksena. Joissain harvoissa tapauksissa toki on taidettu ihan suoraan sisällön takia liputtaa, mutta aika moni liputus taitaa johtua vaan siitä että ei liity ollenkaan aiheeseen (jolloin se olisi hyvä siirtää sopivan ketjun alle jos semmoinen löytyy) tai sitten se on joku one-lineri. EI liputus automaattisesti ole mielestäni nagatiivinen juttu.

Saakos muuten liputetun viestin kirjoittanut henkilö mitään ilmoitusta ja kerrotaanko siinä se syy miksi on liputettu?

“Kävi pulla kun ei haastajia löytynyt kun eivät vielä kehdanneet pojalle sitä myöntää vaikka dominoikin omaa lajiaan.
Onnea ny Leo kuitenkin kun se säälipytty napsahti.”

Meinasin kanssa eilen liputtaa tuon viestin mutta en uutena käyttäjänä tohtinut tehdä sitä. Mielestäni tuo ylitti hyvän maun rajan sanoa että L-P Tähti voitti säälistä Vuoden Urheilija palkinnon.

Niin ja itsekkin olen vähän sillä kannalla että liputtajien pitäisi näkyä kaikille, myös liputuksen kohteelle. Toisaalta ymmärrän kyllä myös pointin miksi näin ei ole. Varmaan osittain samasta syystä liputtajien nimiä ei tuoda julki kuin esim poliisi ei kerro rikoksen tekijälle kuka hänet on ilmiantanut. Tällä keinolla halutaan suojella ilmiantajaa. Hieman kärjistetty esimerkki mutta näin se mielestäni menee.

Vain ja ainoastaan läpällä heitetty liputus on aiheeton liputus. En keksi muita aiheettomia liputuksia. Kuten @Devilady yllä toteaa, liputus ei ole rangaistus. Rangaistukset on sitten asia erikseen.

Jääkiekkotermein liputus on vähän niinkuin railo jäässä. Pelaaja huikkaa tuomaristolle siitä ja tuomaristo katsoo jatkuuko peli vai vaaditaanko välittömiä toimenpiteitä.

Liputus toimii niin, että valvojat/ylläpito saa ilmoituksen tulleesta lipusta. Siinä on sitten muutamia vaihtoehtoja, miten valvoja voi toimia. Yksi liputus ei automaattisesti piilota viestiä, vaan viestin piilottaminen tulee siinä vaiheessa valvojalta. Jos en ihan väärässä ole, muistelisin, että kolme annettua lippua piilottaa viestin suoraan ilman ylläpidon hyväksyntää. Se vaatii siis erillisten käyttäjien liputuksen.

2 tykkäystä

Eikö noin saa sanoa koska se on rullatuolissa?

Se oli mun mielipide miten pysti jaettiin ja sellaisena se pysyy. Turha siitä sen enempää on jauhaa.

1 tykkäys

Jokaisella toki saa olla mielipiteensä ja hyväksyn sen.

1 tykkäys

Jos liputuksen käyttäjätunnus näkyisi, se (mahdollisesti ja joissain tapauksissa) johtaisi kostoliputukseen. Ainoa oikea tapa on siis anonyymi liputus.

Liputuksesta lähtevä viesti taasen on tietysti järjestelmän itsensä lähettämä. Valvojatiimistä joku katsoo kaikki liput, eli jokainen tapaus katsotaan ainakin kahden henkilön toimesta (liputtaja, valvoja).

Sitten kannattaa aina muistaa, että meillä on säännöt:

https://tappara.co/faq

6 tykkäystä

Näköjään jäsen kalumummon kaikki viestit järjestäen liputettu ja käyttäjätunnusta en löytänyt.
Mikähän juttu tää on?

Klikkaa linkkiä ja käyttäjätunnus on banaanisaarella.

Täällähän on “pelikiellot” kuin Liigan kurinpidossa. :smiley:

4 tykkäystä

No tässä tapauksessa - ja ylipäätään - ekan kerran banneista ei tarvi nyt niin pitkiä kakkuja kellekään asettaa. Täälläkin varmasti otetaan huomioon rikoshistoria ja teon laatu: @Kalumummo n tekojen laatu ei ole rankimmasta päästä, joten ei sitä varmaan rankimmalla asteikolla kannata rangaistakaan. :slight_smile:

2 tykkäystä