Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

Jep. Sain naapurin foormilta bannit väärien huhujen levittämisestä ilman, että kommentoin ensimmäistäkään huhua millää muotoa. :rofl:

1 tykkäys

Jos se tuli tänne kirjoitetusta?

Onko tällä pastalla joku raja, kuinka monta viestiä saa mennä liputetuksi. Mulla on yhtäkkiä varmaan kuukauden sisään piilotettu tyyliin 15 viestiä, bännätääks mun tili kohta tai jotai jos vielä rikon palstan lakia?

Joo, tämäkään viestisi ei näy enää kuin meille pimeälle puolelle liputetuille. :grinning:

Asiaan; mielestäni on hyvä, että palstaa itsemoderoidaan liputtamisella, ettei tämä muodostui naapurin foorumin kaltaiseksi, mutta toisaalta harmittaa se tosikkomaisuus, joka osalla ohjaa tätä liputusvalvontaa. Muutama vitsi näissä ketjuissa ei varsinaisesti foorumin tasoa heikentäisi, mutta lippu heiluu lähes jokaisesta kevennyksestä.

3 tykkäystä

Muutama vitsi on pääsääntöisesti hyvä asia. Ongelma tulee siitä, että näin isossa foorumissa kun joku avaa vitsipelin ovat myös 10 seuraavaa viestiä vitsejä. Se taas puolestaan katkaisee varsinaisen sisältökeskustelun kulun. Seuraava vitsi on lähes aina edellistä huonompi.

Tällaista yhteisöä on siis pakko moderoida tiukemmin kuin kahvipöytäkeskuestelua ja linjan on pakko olla “liian kireä”, vaikka se joskus tuntuukin käyttäjän näkökulmasta maalaisjärjen vastaiselta. Size does matter.

Ilmiötä voi verrata vaikka ison taloyhtiön yhtiökokoukseen, jotka eivät meinaa mitenkään pysyä asiassa, vaikka kuinka puheenjohtaja paukuttaisi nuijaa.

19 tykkäystä

Joo, näinhän se menee. Se yksi hyväkin vitsi jää tosin tässä liputusinnossa näkemättä.

Kiitos. Tämä “muka hauskojen läppien” jatkuminen ketjuissa syö idean koko keskustelusta. Ilmeisesti joku muukin “tykkää” liputtaa, kun asiat lähtevät liikaa laukalle. Samalla luulisi menevän perille “hauskuuttajile”, ettei tuollainen kirjoittelu ole sopivaa.
Eli myönnän silloin tällöin liputtaneeni tuosta aiheesta.

5 tykkäystä

"Mestaruuden voittamisen todennäköisyys on ihan eri luokkaa sijalta 1, kuin alemmilta sijoilta.

Saas nähdä ilmaantuuko Suhonen vielä seiskapakiksi päivän aikana."

Tämä viestikö ei liity Suhoseen hänen omassa ketjussaan?

Herätys!

3 tykkäystä

Jumalauta, oikeasti. Voisiko liputtaja tulla kertomaan, että miksi liputti, kun annoin positiivista palautetta palstalaiselle ja palautteen kohdekin tykkäsi viestistä?

Totta kai, tosi iso respect, tiedät kyllä. Mutta en haluaisi olla sun housuissa. Paitsi että kämppä on tosi cool ja kaikenlaista ajettavaa vekotinta löytyy :rofl:

4 tykkäystä

En itse liputtanut, mutta mitä toi viesti tuo ko. keskusteluun? Kukaan ulkopuolinen ei tuosta viestistä saa edes käsitystä mistä on kyse, eikä se ruoki keskustelua millään tavalla. En tiedä tulkittaisiinko asia eri tavalla, jos viestissä olis edes avattu hieman enemmän mistä on kyse, ja mikä on se asia mistä annat tosi isot respectit? Nyt se jää suht epäselväks.
Sopii oikeastaan aika hyvin tuohon palstan sääntöön numero 4:

§4. Perusteltu keskustelu

Tappara.co on keskustelupalsta eikä täten ole tarkoitettu ns. chattaukseen (Poikkeus: Otteluseuranta). Jokaisen kirjoituksen tulisi tuoda lisäarvoa keskusteluun. Vältä erittäin lyhyitä, vain muutaman sanan kirjoituksia ja perustele väittämäsi.

Jos asianasi on vain toisen jäsenen kirjoituksesta samaa mieltä oleminen tms., tätä ei ole tarpeen ilmaista kirjallisesti, vaan käytä palstan “Tykkää viestistä”-toimintoa (sydän). Henkilökohtaiseen viestintään on palstalla yksityisviestitoiminto.

En itse kokenut liputtamisen arvoiseksi, mutta olettaisin että näillä perusteilla on liput heiluneet.

Miten viestini erosi muista samassa keskusteluissa olleista viesteistä?

1 tykkäys

Ei näihin kannata takertua.
Joskus voi mennä zättäilyksi ja siitä tulee tai on tulematta lippua.
Eteenpäin kuin Jutikin aikanaan.

5 tykkäystä

Tää liputus on yhtä kirjavaa/sekavaa kuin liigan tuomari toiminta, välillä liputetaan välillä ei :wink: (miten se meni, ei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä tai liputeta)

4 tykkäystä

Jaa-a, siihen osaa vastata vaan ne henkilöt ketkä tuon viestin on liputtaneet (eikös lippuja tartte tulla vähintään 3kpl ennen kun viesti piilotetaan?). Emmä sit tiedä onko se niin vakavaa suuntaan tai toiseen, tää on vaan keskustelupalsta. Niin kun @BlueOval sanoi, joskus tulee tai on tulematta lippua, eteenpäin vaan.

1 tykkäys

Juu, ei tuo mua haittaa, ihmetyttää vaan äärettömästi.

1 tykkäys

Voi jumalauta toi Metso ei näkis rantapallookaan.

Herkkähipiäiset liputtelee.

Vannotko kautta kiven ja kannon, että siinä varmasti alun perin luki juuri noin? Ettei viestiä vain olisi muokattu sittemmin?

2 tykkäystä

Niin ihan aluksi oli kirjoitusvirhe tai joku semmonen hetken ennen kuin korjasin. Noin oli lukenut jo pitkään ennenkuin ilmoitus liputuksesta tuli.

2 tykkäystä

Kysymys saattoi olla hieman retorinen, sillä näemme kyllä viestien muokkaukset.

11 tykkäystä

No shit Sherlock. Sillähän tuo vastaus oli noin muotoiltu enkä lähtenyt kiistämään. Alkuperäinen teksti ei siinä kauaa ollut. Aika viive jos se oli jo liputettu, koska tieto liputuksista tuli paljon myöhemmin.