Liveseuranta: Joulu 2018

Kohta perinteinen joulun rinta-hauis-olkapää-ojentaja pumppailupelleily ja sen jälkeen siiville. Sitten illalla perheen kanssa rauhottumista ja saunomista. Illan kruunaa tietenkin Yksin kotona-elokuva. KEVIN!!! Hyvää joulua kaikille!

5 tykkäystä

Kukas meistä on se kuka soittaa aamulla legendaariseen joulupukin kuumaan linjaan kello 08.00 - 11.30 välisenä aikana ja toivoo Tappara hyökkäykseen vahvistuksia sitä kautta? :sweat_smile::thinking:.
Tai jos ei kukaan meistä, niin kuka laittaa lapsensa asialle? Voin tästä rohkeudesta muistaa vaikka jotain perheen pienimpää Tapparan fanituotteella perjantain Kärpät pelissä.

19 tykkäystä

Ihan mainio ulkoilukeli muuten vaikka vähän paksumpaa yläpilveä onkin.

3 tykkäystä

Tänään oli Aamulehdessä taas Hannu Mänttärin kuva-arvoitukset. Taas on joulupyhille jotain aivojumppaa. Ainoa pieni ongelma on, että painetun lehden kuvat on kovin rakeisia, ettei niistä tahdo saada selvää. Netissä näkyi olevan selvät kuvat, mutta näköislehdessä taas vaikutti olevan sama ongelma, eli luultavasti en ole ongelmani kanssa yksin.

Mutta katsellaan kuvia sitten netin kautta. Näistä on tullut melkein jo perinne, kun niin monta vuotta näitä on ollut Aamulehdessä, että Jouluna saa näitä ratkoa :slight_smile:

Nyt on rusinasoppa kiehumassa ja kinkku lämmittelee jo keittiössä ja odottelee uuniin pääsyä. Ihan vielä ei viitsi laittaa uuniin ettei tarvi keskellä yötä herätä sitä ottamaan pois.

3 tykkäystä

Hyvää Joulua kaikille!

PC224396

19 tykkäystä

Me käymme joulun viettohon
Taas kuusin, kynttilöin
Puun vihreen oksat kiedomme
Me hopein, kultavöin
Vaan muistammeko lapsen sen
Mi taivaisen tuo kirkkauden?

Ny alkoi joulu meillä. Kohta sika uuniin ja perinteinen jouluinen Tappara lahja naapurin Ilves pesueelle.

8 tykkäystä

Rauhaisaa Joulua kaikille!

18 tykkäystä

Olin tulossa iloitsemaan tästä samaisesta visasta ja myös harmittelemaan tuota paino-ongelmaa. Aamulehden sivuilla muuten lukee, että visa julkaistaan huomisessa lehdessä uudestaan tuon painovian vuoksi, joten loppujoulun voi noita sitten lehdestä ihmetellä. On kyllä ihan parasta puuhaa :slight_smile:

4 tykkäystä

Paitsi että kuka nyt Helsingin kaupunginosia tuntee… Mannerheimintie ja Esplanadi. Niin ja Nordenskiöldinkatu. Niistäkään ykskään ei oo kaupunginosa. :disappointed:

Ne kyllä löytää netistä ja sieltä voi alkaa sovittelemaan mikä sopisi ja mihin kuvaan. Tai sitten alkaa käännellä ja väännellä kuvia ja miettiä mikä siitä tulisi ja sitten tarkastaa onko sellaista paikkaa olemassa :slight_smile:

1 tykkäys

Näin on. Ja kyllä niitä lopulta mieleen tulee jonkun verran ku alkaa miettiin. Parempi olis ku Mänttäri pyytäis kaveriks @krobbe n ja aiheena olis kiekkoilijat. Tamperelaiset.

3 tykkäystä

Onkohan nyt niin, että ihminen on jo menettänyt toivonsa, kun hän kuuntelee aatonaattona vuonna 2018 Juhamattia vuodelta jotain 1977?

Näin on päässyt käymään. :smiley:

Itse asiassa muistuu mieleen hauska tarina vuodelta 1978. Olin tuolloin baarimestarina Albertin alakerrassa Wilbert Barissa Oulussa. Tiistai-ilta, ja tähtivieras yläkerrassa esiintymässä.
Olin siin alakerrasssa menossa varmaan johonkin suuntaan. Varmaankin v… lemaan pokeille. Asiakas tuli siinä fanittamaan minua. Luuli minua Juhamatiksi. Samaa näkö toki oli tosi paljon, koska moni muukin samasta asiasta oli maininnut. Minä sille sittten siinä: “Mene hyvä ystävä yläkertaan, Juhamatti siellä juuri nyt laulaa lurittelee”.

7 tykkäystä

“Mikä sulle oikein tuli?”

Ps. https://www.youtube.com/watch?v=5nbZ7MlE9q4

1 tykkäys

Kai se on myönnettävä, että joulu on taas.

Lämmin savusauna kutsuu ja kaikilla oli niin mukavaa

6 tykkäystä

Kiitos tästä. Nyt uskallan kertoa,noin kaksi viikkoa sitten kuuntelin yöllä Jamppa Tuomista. Luottamuksella kerroin,eli jätetään tähän.

4 tykkäystä

Tästä ei kerrota muille. Jätetään vaan meiän keskeiseksi. Luottamuksella sinun.

4 tykkäystä

Kaikki alkaa olla pulkassa. Ei muuta kuin odottelemaan huomista pukin visiittiä. Voi kyllä hyvinkin olla, ettei pukista sitten ole muuta havaintoa kuin kolahdus eteisessä ja salaperäisesti ilmestynyt lahjakassi… :wink:

Rauhallista joulua kaikille palstalaisille !!

5 tykkäystä

Upea vanhanmallinen torppa, jossa erityisesti ikkunanpokat ovat todella komean oransseja…:open_mouth:
:orange_heart::blue_heart:
Hyvää Joulua!

4 tykkäystä

Talossa on tietääkseni kuvattu Tonttu Toljanteri sarjaa. Eilen tuosta kävelin ja otin kuvan (jota on käsitelty vähän.)

10 tykkäystä

@JJ69
Nyt loppui kiire ja voi ottaa oluen tai vaikka useammankin.

2 tykkäystä